جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۳

آیا کاهش سهمیه سوخت صحت دارد؟

پنجشنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۵۸
کد مطلب: 419012
رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور با اشاره به اینکه خبر کاهش سهمیه سوخت خودروها در حد شایعه بوده است، گفت: در سال جاری تغییری در سهمیه سوخت ایجاد نخواهد شد.
به گزارش جهان، علیرضا فیض‌بخش در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، درخصوص وضعیت حمل و نقل و سوخت اظهار داشت: زمانی که سهمیه‌بندی سوخت در کشور آغاز شد متاسفانه با نابسامانی‌های زیادی مواجه بودیم به همین منظور از اوایل دی‌ماه سال ۹۲ کار ساماندهی سوخت را در کشور در دستور کار خود قرار دادیم.

رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور تصریح کرد: همچنین کار ساماندهی موتورسیکلت‌ها، و خودروهای فرسوده که به آنها سوخت تعلق می‌گرفت را آغاز کردیم.

وی گفت: از دی‌ماه سال ۹۲ تا تیرماه ۹۳ شش میلیون کارت سوخت در کشور باطل و یا سهمیه سوخت آنها کاهش پیدا کرده که با این روش حدود ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار لیتر سوخت صرفه‌جویی شده است.

فیض‌بخش از توزیع گازوئیل به کامیون‌ها و نفتکش‌ها براساس پیمایش خبر داد و گفت: وزارت نفت، وزارت کشور و وزرات راه این موضوع را پیگیری می‌کنند که تحویل سوخت به کامیون‌ها بر اساس بارنامه و پیمایش به آنها داده شود.

وی اظهار داشت: هم‌اکنون خودروهای فرسوده به صورت سیستماتیک از رده خارج می‌‌شوند، بنابراین در صورت بروز مشکل درخصوص خودروهای از رده خارج نشده دارندگان خودروها‌ می‌توانند به صنوف مورد نظر مراجعه نمایند.

رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور درخصوص کاهش سهمیه سوخت خودروها گفت: خبری از کاهش سهمیه سوخت خودروها نیست و این موضوع تنها در حد شایعه بوده است، بنابراین تغییری در سهمیه سوخت در سال جاری نداریم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *