چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

مشرف متهم اول قتل بی نظیر بوتو

چهارشنبه ۵ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۰۵
کد مطلب: 295119
یک روز پس از اینکه دولت جدید پاکستان از عزم خود برای محاکمه کردن پرویز مشرف خبر داد، «هیئت تحقیقات فدرال» پاکستان نیز انگشت اتهام خود را به سوی مشرف نشانه رفت.
به گزارش جهان به نقل از فارس،‌ هیئت تحقیقات فدرال پاکستان در گزارش خود به دادگاه ضد ترور شهر پیشاور پاکستان اعلام کرد که طبق شواهد به دست آمده، پرویز مشرف رئیس‌جمهور وقت پاکستان برای قتل بی‌نظیر بوتو نخست‌وزیر فقید این کشور توطئه کرده است.

به گفته این هیئت، مشرف برای حفظ حکومت خود خواهان قتل بی‌نظیر بوتو بوده و بنابراین با کوتاهی در تأمین امنیت وی موجبات ترور وی را فراهم کرده است.

گفته می‌شود که این ادعای هیئت تحقیقات فدرال براساس اظهارات «مارک سیگل» روزنامه‌نگار آمریکایی است.

بوتو ایمیلی به سیگل فرستاده و در آن ابراز نگرانی کرده بود که ممکن است توسط چها نفر کشته شود که این افراد عبارت بودند از ژنرال مشرف، پرویز الهی سروزیر وقت پنجاب، اعجاز شاه رئیس سابق سرویس اطلاعات داخلی پاکستان و ژنرال حمید گل رئیس سابق سرویس اطلاعاتی پاکستان.

قاضی «چودری حبیب‌الرحمن» ۲ جولای (۱۱ تیر) مشرف را به دادگاه فراخوانده است.

نواز شریف نخست‌وزیر پاکستان نیز روز گذشته با دادستان کل پاکستان دیدار و درباره روند پیگیری پرونده خیانت مشرف با وی گفت‌وگو کرد.

این در حالی است که دیوانعالی اسلام‌آباد روز گذشته مشرف را از اتهام تعلیق غیرقانونی قضات در سال ۲۰۰۷ مبری دانست و تصریح کرد که هیچ شواهدی دال بر دست داشتن مشرف در این پرونده وجود ندارد.

مشرف که چند ماه پیش برای شرکت در انتخابات سراسری به کشورش بازگشته بود، به واسطه چندین پرونده قدیمی از جمله دستگیری غیرقانونی قضات، کوتاهی در ماجرای قتل «بی‌نظیر بوتو» نخست‌وزیر سابق و نیز قتل «اکبر بوگتی» رهبر بلوچ‌ها در زمان ریاست جمهوری‌اش دستگیر و بازداشت شد.

برخی کارشناسان بر این باورند که مشرف حاکم نظامی سابق پاکستان از حمایت ارتش این کشور برخوردار است و حتی در این چند ماه گزارشاتی مبنی بر طرح مقامات پاکستانی برای خارج کردن مشرف از کشور منتشر شد.

با این حال، مقامات ارتش پاکستان این اخبار را رد و تصریح کردند که ارتش پاکستان قصد مداخله در امور سیاسی و قضایی کشور را ندارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *