جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

برگزاري دوره علمي ـ پژوهشي «دعوت»

دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۸۹ ساعت ۲۰:۲۸
کد مطلب: 127511
به گزارش برنا، دفتر مطالعات و برنامه‌ريزي رسانه‌ها با مشاركت بسيج دانشجويي دانشگاه امام صادق(ع) و مؤسسه امام خميني (ره) سومين دوره علمي ـ پژوهشي «دعوت» را با عنوان «چشم‌اندازهاي فرهنگ‌پژوهي: به سوي دانش فرهنگ و ارتباطات»، از 9تا 15 مرداد برگزار می کند.

دفتر مطالعات و برنامه‌ريزي رسانه‌ها، اين دوره هاي پژوهشي را در راستاي ترويج فرهنگ اصيل ايراني و اسلامي و ارایه دستاوردهاي تحقيقاتي در حوزه فرهنگ و ارتباطات برگزار می کند.

دوره پژوهشي «دعوت»، در 6 محور موضوعي مفهوم فرهنگ «چيستي فرهنگ و نسبت آن با ساير مفاهيم بنيادين»، فرهنگ در علوم اجتماعي «بررسي رويكردهاي جامعه‌شناختي، مردم‌شناختي و...»، فرهنگ‌شناسي روسيه و آلمان «بررسي حوزه تخصصي»، مطالعات فرهنگي و نشانه‌شناسي، سياست‌گذاري و مديريت ـ مهندسي فرهنگي و فرهنگ و ارتباطات ارائه مي‌شود.

در كنار اين مباحث نظري به منظور تنوع برنامه‌ها، كارگاه‌‍‌هاي آموزشي و ميزگردهايي در رابطه با آينده‌پژوهي فضاي سايبر، جنگ نرم و مسائل و مشكلات واقعي حوزه فرهنگ در ايران نيز برگزار می شود.

دوشنبه 11 مرداد رحماني درباره «چالش‌هاي قانون‌گذاري فرهنگ در حوزه ايران» و آشفته تهراني هم پیرامون «فرهنگ و جهاني شدن» صحبت می کند، مستند مولتي‌ كالچريزم هم در این روز توسط دخانچي نقد و بررسي مي‌شود.

همچنین در جلسه بعد از ظهر، حجت‌الاسلام حميد پارسانيا «سير فلسفه صدرايي» و احمد پاكتچي «دانش فرهنگ‌شناسي روسيه» را بررسي مي‌كنند.

سه‌شنبه 12 مرداد نيز «الگوي مطلوب ارتباطات ميان‌فرهنگي جهان اسلام» را محمدهادي همايون و «مكتب مطالعات فرهنگي گذشته، حال و آينده» را حسين سرافراز بررسي مي‌كند و يوسفي عصر همین روز درباره «فعاليت دانشجويي بين‌المللي» صحبت می کند همچنین عادل پيغامي به بررسی «چارچوب نظرات مطالعات ميان‌رشته‌اي» می پردازد.

منوچهر آشتياني هم روز چهارشنبه 13 مرداد «درآمدي بر سنت فرهنگ‌شناسي آرمان» و «رويكردهاي نظري بر نسبت ارتباطات و فرهنگ» را بررسی می کند.

در آخرين روز همايش «دعوت» نيز «منظورالاجداد» به بررسي تاريخ اجتماعي و فرهنگ عامه با تأكيد بر روضه‌خواني در دوره ناصري پرداخته و در مراسم اختتاميه نيز حسن بنيانيان، توسعه فرهنگي در ايران معاصر را بررسي مي‌كند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *