جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

«آقای خوشحال» و «صخره» وارد ایران نشدند!

چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۱۶
کد مطلب: 387315
همین هفته گذشته بود که معاون کاهش تقاضای ستاد مبارزه با مواد مخدر از ورود مخدرهای جدید با نام «آقای خوشحال» و «صخره» به بازار جهانی خبر داد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، در جلسه کمیته فرهنگی و پیشگیری و مبارزه با موادمخدر که در سازمان بهزیستی برگزار شد، معاون کاهش تقاضای ستاد مبارزه با مواد مخدر از ورود مخدرهای «آقای خوشحال» و «صخره» به بازار مصرف مخدر جهان خبر داد.

بابک دین پرست در توضیح این مطلب گفت: ان‌پی‌اس‌ها از دهه هفتاد در چرخه توزیع مواد در دستان قاچاقچیان بوده است اما طی چند سال اخیر فرایند تولید آنها تغییر یافته و مواد اولیه‌اش به گونه‌ای است که دیگر از مواد تحت کنترل در تولید آن استفاده نمی‌شود بلکه از برخی مواد طبیعی با منشاء گیاهی تولید می‌شود.

وی با اعلام اینکه تا امروز هیچ‌گونه گزارشی مبنی بر توزیع اینگونه از روانگردان‌ها در کشور نداشتیم، گفت: بعید نیست که در آینده بشنویم در برخی استان‌ها مصرف این روانگردان‌ها گزارش شود.

در همین زمینه رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر کشور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس ورود این مخدرها به کشور را تکذیب کرد.

سردار علی مویدی تاکید کرد: تاکنون هیچگونه مخدر جدید وارد چرخه مصرف مواد کشور نشده است.

وی پیش از این بارها تاکید کرده بود که اسامی جدیدی که گهگاه مردم در مورد مخدرهای صنعتی می‌شنوند، همان مخدرهای قدیمی است که با نام جدید به بازار عرضه می‌شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *