پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۲

توافق دو قوه برای حذف یارانه ثروتمندان

شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۳۸
کد مطلب: 320318
رئیس کل بانک مرکزی از توافق دولت و مجلس برای حذف یارانه ثروتمندان تا پایان سال خبر داد و گفت: صادقانه سخن گفتن و شفاف سازی از مسائل و مشکلات کشور بزرگترین مزیت و امتیاز دولت تدبیر و امید است.
توافق دولت و مجلس برای حذف یارانه ثروتمندان تا پایان سال/ اقتصاد بدون نفت به مرحله عمل رسید
رئیس کل بانک مرکزی از توافق دولت و مجلس برای حذف یارانه ثروتمندان تا پایان سال خبر داد و گفت: صادقانه سخن گفتن و شفاف سازی از مسائل و مشکلات کشور بزرگترین مزیت و امتیاز دولت تدبیر و امید است.

ولی الله سیف در حاشيه بازديد از شهر نهاوند در گفتگو با مهر در نهاوند اظهار داشت: در بازدید چند ساعته ای که از شهر نهاوند داشتم، متوجه شدم این شهر در سالهای گذشته نسبت به شهرهای اطراف خود رشد و پیشرفت قابل ملاحظه ای نداشته که در این مورد باید مسئولین ارشد شهرستان فکر اساسی و اقدام بزرگی انجام دهند.

سیف اظهار داشت: بزرگترین مشکل نهاوند مسئله بیکاری و کمبود صنایع تبدیلی و تولیدی است که برای حل این مشکل باید زمینه مشارکت و حضور سرمایه داران بخش خصوصی در این شهرستان فراهم شود.

وی افزود: برای توسعه و رشد اقتصاد و صنعت تولید در شهرستان نهاوند می توان از دو کانال و مجرای ارز چین و صندوق توسعه ملی استفاده کرد و پروژه ها و طرح های مختلف تولیدی را در نهاوند اجرا کرد.

رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد: بودجه سال ۱۳۹۳ در حال شکل گیری است که در اولین قدم، بودجه سال ۹۲ ترمیم و از ۲۱۰ هزار میلیارد تومان به ۱۵۷ هزار میلیارد تومان کاهش یافت.

سیف از توافق مجلس و دولت تا پایان سال جاری برای حذف یارانه بعضی از دهک های ثروتمند و مرفه جامعه خبر داد و گفت: مردم ایران نیز پذیرش این امر را به خوبی درک کرده اند و زمینه اجتماعی این اقدام فراهم شده است.

وی اظهار داشت: شعار اقتصاد بدون نفت در کشور به مرحله عملی رسیده و در حال حاضر واردات و صادرات کشور بدون اتکا به فروش نفت در حال انجام است که این اتفاق یک قدم اساسی و مهم در اقتصاد و تولید کشور است.

رئیس کل بانک مرکزی، صادقانه سخن گفتن و شفاف سازی از مسائل و مشکلات کشور را بزرگترین مزیت و امتیاز دولت تدبیر و امید عنوان کرد و گفت: برای احیا اقتصاد و حل مشکلات اقتصادی مردم باید به بخش تولید و صادارات کشور توجه و اهمیت بیشتری داشت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


بنده بعد از فوت مرحوم پدرم مورد اعتماد براداران و خواهرانم قرار گرفته و ماترك مرحوم ابوي به اسم بنده شده تا بنابر وصيت ايشان پس از ازدواج خواهران يتيم تقسيم صورت پذيرد ولي الان جزو اقشار مرفه بحساب ميام!!! لطفا فكري اساسي و اصولي در اين زمينه صورت پذيد چرا كه در بازار بسياري از در آمدها غير شفاف است و كارمندان اولين قربانيان اين تصميم گيريها هستند.
عضو كوچكي از خانواده شهدا
با سلام و عرض ادب استدعا دارد نمايندگان محترم با تهيه طرحي نسبت به توقف پرداخت يارانه‌هاي همه مردم اقدام نمايند و مبلغ مربوطه را براي گسترش تعاوني‌هاي توليدي، كشاورزي، اشتغال جوانان ، درمان و... هزينه كنند و جوانان را از بيكاري وگرايش به شغل دلالي نجات دهند، زيرا بزرگترين ضربه‌اي كه به جامعه وارد شد عدم اشتغال جوانان و بازخريد كردن كارمندان در نهايت گرايش اكثر اعضاي جامعه به سمت دلالي بود و پرداخت يارانه نيز بي تاثير در گرانيها و گسترش فقرنبود كه چنين پديده هايي آثار شومي را براي جامعه به ارمغان آورد. زيرا با ارائه اين طرح اميد محتكران و گران فروشان را نا اميد خوهيد كرد. و ما را از غرق شدن در فقر بيشتر نجات خواهيد داد. موفق باشيد