پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

پاشنه آشيل و چشم اسفنديار شوراها

شنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۴۵
کد مطلب: 283635
شوراهاي اسلامي شهر و روستا براي خدمت هر چه بيشتر و كارشناسانه‌تر به شهروندان بايد رويكردهاي كاملاً تخصصي به موضوعات شهري و شهروندي داشته باشند و بايد از اتخاذ رويكردهاي سياسي در مسائل به شدت پرهيز كنند.
به گزارش جهان به  نقل از «روابط عمومی خدمتگزاران آبادانی و پیشرفت»، دكتر محمد ودود حيدري با بيان اينكه شوراهاي اسلامي شهر و روستا عرصه تحقق مردمسالاري ديني است، گفت: شوراهاي اسلامي شهر و روستا براي خدمت هر چه بيشتر و كارشناسانه‌تر به شهروندان بايد رويكردهاي كاملاً تخصصي به موضوعات شهري و شهروندي داشته باشند و بايد از اتخاذ رويكردهاي سياسي در مسائل به شدت پرهيز كنند زيرا سياسي‌كاري، پاشنه آشيل و چشم اسفنديار شوراهاست كه آسيب‌هاي گوناگوني را در پي خواهد داشت كه يكي از اين تبعات، افسردگي شهر و مردم است.

حيدري افزود: بديهي است كه شوراها بايد با حساسيت ويژه موضوعاتي همچون اقتصاد شهري و روستايي، سلامت رواني و جسمي شهروندان، امكانات رفاهي،‌حمل و نقل، ترافيك، ساخت وسازها، معماري، سبك زندگي ايراني- اسلامي، بودجه شهرداري‌ها و روش‌هاي صرف اين بودجه،زيباسازي شهري و روستايي، كودكان كار و خياباني، انسجام شهري، بافت‌هاي فرسوده و محورهاي مهم ديگر درحوزه وظايف خود را با رويكردهاي كارشناسانه و تخصصي در دستور كار قرار دهند.

وي اظهار داشت: اعضاي شوراها بايد دغدغه‌ها و نيازهاي زندگي مردم در شهرها و روستاها را اولويت‌بندي كنند و براي مرتفع كردن اين نيازها و دغدغه‌ها پس از بررسي‌هاي كارشناسي در كميسيون‌هاي شوراها و تصويب در صحن، در سريع‌ترين زمان ممكن وارد فاز عملياتي كردن مصوبات شوند.

مدير مسئول روزنامه جوان خاطر نشان كرد: زماني شوراها كار خود را به نحو احسن انجام داده‌اند كه خيال مردم از بابت مسائل زندگي در شهر و روستا، معضلات شهري و روستايي و خدمات رفاهي آسوده باشد. در غير اين صورت شوراها در رسالت خود شكست خورده‌اند و قطعاً بايد از مردم عذرخواهي كنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *