پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

اظهار نظر حسین کروبی از تغییر موضع پدرش

دوشنبه ۵ بهمن ۱۳۸۸ ساعت ۱۸:۰۵
کد مطلب: 92383
به گزارش جهان، حسین کروبی فرزند مهدی کروبی دلایل تغییر موضع پدرش را در گفتگویی تشریح کرد.

وی که با رادیو فردا گفتگو می کرد در تشریح این تغییر موضع گفت: آنچه مسلم است در شش هفت ماه گذشته مردم شعار رأی من کجاست سر دادند و به تقلب در آرا اعتراض کردند اما مسئولان حکومت صلاح ندیدند که اعتراض مردم را گوش کنند. لذا در این شرایط آقای کروبی برای حاکم شدن جو آرامش در کشور و اینکه بتوان به عملکرد دولت رسیدگی کرد، این موضع را اعلام کرد.

فرزند کروبی گفت که در شرایط کنونی مجلس مدعی است که شما نمی‌گذارید که با دولت برخورد کنیم و احتمال دارد که این موضع زمینه‌ای برای برخورد مجلس با دولت باشد.

حسین کروبی در عین حال گفت که پدرش در سخنرانی اخیر خود در کنگره حزب مردمسالاری تأکید کرده است که معتقد است همه حرف‌های او [در مورد وقایع پس از انتخابات] درست بوده و برای همه آنها سند دارد.

موضع جدید کروبی در حالی است که وی پیشتر همزمان با تأیید نتایج انتخابات از سوی شورای نگهبان تأکید کرده بود که دولت برآمده از روند برگزاری انتخابات را دارای مشروعيت و مقبوليت نمی‌داند و در هيچ برنامه ای از جمله تنفيذ و تحليف آن شرکت نمی کند.

پیشتر میرحسین موسوی نیز در بیانیه شماره ۱۷ خود به بیان راهکارهای پنج‌گانه‌ای پرداخته بود که نخستین آنها «اعلام مسئولیت‌پذیری مستقیم دولت در مقابل ملت و مجلس و قوه قضائیه» بود.

برخی از افراد از جمله محسن رضایی، این بند از راهکارهای آقای موسوی را عقب‌نشینی از انکار دولت محمود احمدی‌نژاد اعلام کردند.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *