پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

مطلب روزنامه بهار تحریف تاریخ بود

دوشنبه ۶ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۰۷:۵۶
کد مطلب: 322037
رئیس فراکسیون قرآن، نماز و عترت مجلس گفت: مطلب روزنامه بهار تحریف تاریخ بود.
به گزارش جهان، لاله افتخاری امروز در گفت‌وگو با فارس در جنوب استان تهران با اشاره به نگارش مقاله‌ای علیه اعتقادات شیعه و موضوع پیشوایی سیاسی ائمه (ع) در یکی از روزنامه‌های اصلاح‌طلب اظهار داشت: مطلبی که در روزنامه بهار نوشته شده بود به نظر می‌آید یا مغرضانه بود و یا از سر ناآگاهی که به هر حال از هر زاویه‌ای که بخواهیم به آن نگاه کنیم واقعاً محکوم است.

وی با اشاره به تذکری که مجلس امروز در این ارتباط داده است، گفت: این اقدام باید پیگیری شود، انتشار این مطلب باید هم از طرف هیئت منصفه مطبوعات و هم از سوی دادگاه مطبوعات و هم از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بررسی و پیگیری شود.

برخورد قاطع با روزنامه بهار

افتخاری با اشاره به اینکه در کمیسیون فرهنگی از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ارتباط با این موضوع توضیحاتی می‌خواهیم، عنوان کرد: از دیگر مسئولان، قوه قضائیه و ... می‌خواهیم در خصوص اقدام روزنامه بهار پیگیری و برخورد شایسته و قاطعی داشته باشند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس با تاکید بر اینکه نگارش و انتشار یادداشت موهون در روزنامه بهار چه از سر آگاهانه و یا ناآگاهانه از هر جهت محکوم و مورد نکوهش است، خاطرنشان کرد: به این یادداشت از نظر دینی نگاه کنیم که کاملاً مطالب آن اشتباه است و به نظر من هم علما، خواهران و برادران اهل سنت و شیعیان باید نسبت به این اقدام واکنش نشان دهند.

وی ادامه داد: ما در اسناد شیعه و اهل سنت می‌بینیم مطالبی نوشته شده که با آنچه در روزنامه بهار منتشر شده است بسیار فاصله دارد.

مطلب روزنامه بهار تحریف تاریخ بود

رئیس فراکسیون قرآن، نماز و عترت مجلس با بررسی یادداشت روزنامه بهار از نگاه تاریخی گفت: این یادداشت تاریخ را تحریف کرده و از نظر تاریخ‌نگاری و نگاه کسانی که تاریخ‌شناس باشند مطلب منتشر شده در این روزنامه تحریف تاریخی شده است.

این مسئول با اشاره به مشکلات متعدد این مطلب عنوان کرد: مطلب روزنامه بهار بسیار مشکل دارد، این مطلب از بعد امنیتی و سیاسی مشکل‌ساز است.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم این مطلب را بخواهیم از نظر مصلحت مسلمانان در نظر بگیریم باز هم در این ارتباط مشکل دارد.

بازی در زمین استکبار با انتشار مطلب موهون

رئیس فراکسیون قرآن نماز و عترت مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در حال حاضر استکبار جهانی تمام توان خود را برای تفرقه‌افکنی بین برادران دینی بسیج کرده است، خاطرنشان کرد: هنگامی که دشمنان اسلام از حربه‌‌های مختلف به‌دنبال تفرقه‌افکنی بین مسلمانان و برادران دینی هستند انتشار این مطلب بازی در زمین آن‌ها و اقدامی به نفع دشمنان اسلام است.

وی تاکید کرد: همان‌گونه که وقتی فردی غذای مسمومی را بخورد چه بداند مسموم بوده و چه نداند باز این غذا در بدن آن تاثیر می‌گذارد و انتشار این مطلب نیز چه آگاهانه و چه ناآگاهانه بوده باشد تاثیر خودش را دارد.

مطالب یادداشت بهار خلاف آیات قرآن و تاریخ است

افتخاری با تاکید بر اینکه مطالب یادداشت موهون روزنامه بهار خلاف آنچه در تاریخ صورت گرفته و خلاف آیات قرآن است،‌عنوان کرد: به عنوان یک خدمت‌گذار کوچک قرآن و به عنوان فردی که فارغ‌التحصیل علوم قرآنی و سابقه تدریس چند ساله علوم قرآنی در مقاطع عالیه دانشگاه به‌طور قاطع می‌گویم که این مطالب فاصله زیادی با واقعیت دارد.

تناقض‌های یادداشت روزنامه بهار

رئیس فراکسیون قرآن، نماز و عترت مجلس شورای اسلامی با تاکید بر تناقض‌های روزنامه بهار عنوان کرد: مطلب یاد شده بسیار ضد نقیض است و مشکلات محتوایی فراوانی دارد. برخی مسائل ذکر شده در آن خلاف واقع است و وقتی در تاریخ اسلام و سیره خلفا و ... می‌نگریم مشاهده می‌شود خیلی از مسائل که مطرح می‌شود خلاف واقعیت است.

وی با تاکید بر موضع‌گیری همه پیروان مذاهب مختلف اسلامی نسبت به این یادداشت تصریح کرد: در حالی که آیات قرآن کریم به وحدت و هم‌گرایی در راستای حفظ وحدت مسلمانان و اقتدار آن‌ها تاکید کرده است، این مطلب در تضاد آن است و به توطئه دشمنان اسلام که تفرقه مسلمانان و آتش فتنه و تفرقه بین مذاهب مختلف اسلام است دامن می‌زند.

افتخاری در بخش پایانی این گفت‌وگو بیان داشت: با وجود برادر کشی‌هایی که امروز در جاهای مختلف منطقه شاهد آن هستیم انتشار این مطلب در راستای تحقق خواسته استکبار جهانی است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *