چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

آزادسازی ارتفاعات راهبردی «جب‌الاحمر»

جمعه ۱۳ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۱۳
کد مطلب: 442539
نیروهای ارتش سوریه در حالی کنترل ارتفاعات راهبردی «جب الاحمر» در سهل الغاب را در دست گرفته‌اند که طی عملیات نیروی هوایی ارتش سوریه ده‌ها تروریست مسلح از جمله چند افسر ترکیه کشته شده‌اند.
به گزارش جهان به نقل از فارس ، در جدیدترین عملیات نیروی هوایی ارتش سوریه، جنگنده‌های سوری مقرهای گروه‌های مسلح تروریستی وابسته به ائتلاف «جیش الفتح» به سرکردگی گروه تروریستی تکفیری «جبهه النصره» را در مناطق مختلف ریف ادلب و منطقه «سهل الغاب» به شدت گلوله باران کردند و ضمن انهدام مواضع این گروه‌ها، صدها تروریست تکفیری را از پای درآورده و زخمی کردند.

گزارش‌های میدانی در این خصوص تاکید می‌کند که شدت حملات و میزان تلفات گروه‌های تروریستی وابسته به جیش الفتح به قدری زیاد بود که گروه‌های این ائتلاف را وادار به انتقال سریع عناصر مهم و بارز مجروح خود به خاک ترکیه و بیمارستان‌های میدانی تدارک دیده شده در مناطق مرزی این کشور از طریق گذرگاه مرزی «باب الهوی» کرد.

در این راستا منابع آگاه میدانی سوری از زخمی شدن چند افسر ترکیه اطراف ایستگاه برق «زیرون» در ریف ادلب و انتقال به خاک ترکیه از طریق گذرگاه باب الهوی خبر دادند.

شرایط برای گروه‌های تروریستی جیش الفتح در سهل الغاب و ریف ادلب چنان سخت شده است که برخی از سرکردگان گروه‌های مسلح در صفحات شخصی خود در شبکه‌های اجتماعی اینترنتی از کمبود و نقص در خودرو و سوخت و حمایت‌هایی که تا پیش از این به این گروه‌ها ارائه می‌داد و هم اکنون از آنها روی برگردانده گلایه داشتند.

این عملیات نیروی هوایی ارتش سوریه درحالی انجام شد که از سوی دیگر نیروی زمینی ارتش سوریه طی عملیاتی نظامی در منطقه سهل الغاب موفق شد، کنترل ارتفاعات راهبردی «جب الاحمر» را که به این دشت اشراف کامل دارد، در دست گیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *