جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۶
۳۰

دلیل قهر روحانی با جلسات مجمع تشخیص مشخص شد

دوشنبه ۹ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۴۸
کد مطلب: 458631
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اعتراض رئیس‌جمهور به بررسی برنامه ششم توسعه در مجمع، گفت: وقتی اعضای مجمع با نظر رئیس‌جمهور مخالفت کردند، آقای روحانی قهر کرده و به مجمع نیامدند.
دلیل قهر روحانی با جلسات مجمع تشخیص مشخص شد
به گزارش جهان به نقل از فارس، حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان برای چندمین بار پیاپی روز شنبه در جلسه مجمع تشخیص که ۷ آذر به ریاست اکبر هاشمی رفسنجانی برگزار شد، شرکت نکرد.

حسن روحانی که به تدوین برنامه ششم توسعه از سوی مجمع تشخیص معترض بوده، تاکید کرده که دولت باید به تدوین این برنامه بپردازد که با مخالفت هاشمی‌رفسنجانی و اعضای مجمع مواجه شده است و پس از این جلسه دیگر در جلسات مجمع شرکت نکرده است.

رئیس‌جمهور که یکی از اعضای حقوقی مجمع است باید در جلسات حضور داشته باشد اما وی نیز همچون محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور سابق،‌ غیبت‌های زیادی در این زمینه‌ دارد و به بهانه‌ مشغله کاری در جلسات مجمع شرکت نمی‌کند.

در همین زمینه حجت‌الاسلام محمود محمدی عراقی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، در گفت‌و‌گو با فارس، درباره علت غیبت روحانی در جلسات مجمع، اظهار داشت: این مسئله در همین جلسه اخیر از سوی آقای هاشمی مطرح شد؛ وقتی بحث سیاست‌های برنامه ششم توسعه در مجمع مطرح شد، آقای روحانی معتقد بود که تعیین این سیاست‌ها از وظایف دولت است و نباید مجمع در این مسئله ورود کند اما اکثر اعضای مجمع خواستند که مجمع درباره این سیاست‌ها ورود پیدا کند، لذا آقای روحانی بعد از آن جلسه دیگر در جلسات مجمع شرکت نکردند.


وی در پاسخ به این سوال که آیا ایشان به دلیل اعتراض به این روند مجمع از حضور در جلسات امتناع می‌کند، گفت: از صحبت‌های آقای هاشمی اینطور استفاده می‌شد، که انگار آقای رئیس‌جمهور وقتی نظر اعضای مجمع این گونه شد، قهر کردند و به مجمع نیامدند.

حجت‌الاسلام محمدی عراقی در عین حال به موضع سخنگوی دولت درباره علت غیبت روحانی اشاره کرد و یادآور شد: نماینده دولت گفته است که این غیبت فقط به خاطر مشغله کاری بوده است چراکه ممکن است مجمع چندین ساعت درباره یک ماده بحث کند؛ بنابراین دلیل‌شان این بود که البته واقعیت این نیست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


پناه بر خدا از غرور و نخوت
پناه بر خدا از فتنه
محسن
جنابعالی که منفی زدی ، اگه نمی خوای به خدا پناه ببری فخب برو به شیطان پناه ببر از شر غرور و فتنه
محسن جان! این منفی زن ها یه عده حلال خور هستن که میخوان پولی که میگیرن برای لایک زنی حلال بشه!
سامان
Iran, Islamic Republic of
پناه بر خدا از معجزه هزاره سوم و دوستان پایدارش
اتفاقاً احمدی نژاد و پایداری، صد برابر اصلاح طلبان و فتنه گران اهل خدا هستند. شماها که دین و دینمداران رو تندرو می نامید، خدا چه می شناسید. شما هم به همان شیطان بزرگ پناه ببری بیشتر با روحیه ات سازگاره.
خبر راجع به روحانی هست. به پایداری چه مربوطه ......؟!
عقده جانم عقده دارند که همه جا خالی می کنند تا برادران مخلص جبهه پایداری را خراب کنند
Iran, Islamic Republic of
نباید هم شرکت کنه، همه کارها رو ریختن سرش، یکی یکی.
تحریم ها که ردیف شد، تورم هم به 14 درصد رساند، رکود هم که نداریم، شش قدرت بزرگ هم سر تعظیم فرود آوردند، آمانو PMD را بست.
برنامه ششم هم باشه هفته دیگه ردیفش می کنه دیگه، مسخره!
پناه می برم از خود رایی
منظورتون غروره هاشمیه؟
احمدي نژادخودش ادارش ميكنه ؟
عزت
Iran, Islamic Republic of
پس محمود خان حق داشت شرکت نمی کرد و حالا این آقایان که انتقاد میکردند پاسخ دهند
این آقایان اگر اهل پاسخگویی بودند، به طرفداران خودشان- که ما از اول رأیمان را به ایشان ندادیم- به طرفداران خودشان راجع به وعده 100 روزه حل کردن مشکلات اقتصاد پاسخ می داد.
قربون خدا برم !
انتقادهایی که به احمدی نژاد داشتند یکی یکی داره سرشون میاد .
سیب زمینی یک موردش که اون بنده خدا به ملت داد . ولی اینا بخاطر ترس از انتقادهایی که به دولت قبل داشتند گذاشتند نعمت خدا بگنده و دور ریختند و اینم از غیبت در مجمع و این قصه ادامه داره ...
Romania
دولت راستگویان !!! تمام اعتماد ما از این دولت پرپر شده
یعنی اون روزی که جلوی ملتی کلید مشکلات کشور رو از جیب لباسش درآورد، اعتماد کردی؟!
نه به لباسش اعتماد کردیم
Romania
دم خروس بیرون زد !
Romania
الان سخنگوی دولت میاد برای ماله کشی بر روی واقعیات درز کرده !!!
Romania
نمیدونم دیکتاتوری چطور معنا میشه ؟
پس اگربزرگان مملکت قهرکنند...
يعني اينقدر خودراي و..كه حاضر نيست درمجموعه اي كه رفيقش رياست آن را دارد موضوعي مورد بحث واقع شود
Iran, Islamic Republic of
از دولت مسنی که با بی برنامگی کار را شروع کرده و امیدوار است با همین بی برنامگی کار تمام کند، برنامه ششم چه معنی دارد!!!!
همچین هم بی برنامه نیستن. مثلا کی می تونه بدون برنامه ریزی با تدبیر و امید سرریزشده ۱۷۰۰ تن سیب زمینی رو مدفون کنه؟ کی؟
تعامل کنید تموم شه بره
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
بنده تحلیلم اینکه بخاطر انتخابات ایشان در کنار آقای هاشمی نمی نشیند .بخاطر اینکه احتمال می دهند که برای انتخابات آینده مشکلی ایجاد شود
تاریخ تکرار میشود!!!ایشون که کارهای دکتر احمدی نژاد رو تندروی میدونست!!!!حالا خودش هم قهرکرده!!!!
چی بگم
United States
استثناءا این یکبار نظر آقای روحانی درست میگوید. برنامه توسعه باید توسط دولت تنظیم شود. مجمع تشخیص مصلحت، سباستهای کلی نظام رت تدوین کرده و برنامه های توسعه نیز در جارجوب همان سیاستها نوشته می شوند. پس نیازی نیست که مجمع راسا ورود پیدا کند
ایرانی
تصمیم بگیریم مرحله بعدی به حسن روحانی رای ندهیم.