پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۲۳

آیت الله جنتی از کدام سند خبر داده بود؟

وقتی کروبی خود را سر فتنه می داند
شنبه ۹ مرداد ۱۳۸۹ ساعت ۰۶:۰۳
کد مطلب: 126936
سرویس سیاسی جهان- اظهارات اخیر آیت الله جنتی درباره حمایت یک میلیارد دلاری آمریکا از طریق عربستان به جریان فتنه، با واکنش های گسترده و اما متفاوتی روبرو شد.
آیت الله جنتی از کدام سند خبر داده بود؟
 
آیت الله جنتی چند روز پیش گفت که در فتنه اخیر، سران فتنه با کمک آمریکایی ها فتنه ای را برپا کردند و مطمئن بودند که با کمک آمریکا دیگر کار انقلاب تمام می شود و چیزی برای نظام باقی نمی ماند. 

دبیر شورای نگهبان قانون اساسی با بیان این که من سندی را به دست آوردم گفت: آمریکایی ها یک میلیارد دلار از طریق افراد سعودی که هم اکنون عامل آمریکا در کشور های منطقه هستند، به سران فتنه دادند و همین سعودی ها که به نمایندگی آمریکا صحبت می کردند، گفتند اگر توانستید نظام را منقرض کنید، تا پنجاه میلیارد دلار دیگر را هم می دهیم، اما خداوند این فتنه را به دست بندگان صالحش خاموش کرد. 

اظهارات آیت الله جنتی با واکنش شدید برخی فتنه گران داخلی از جمله مهدی کروبی و حزب منحله مشارکت مواجه شد. 

خبر آیت الله جنتی در حمایت مالی از فتنه ناکام در ایران موضوع جدیدی نبود و پیش از این خود آمریکائی ها نیز بارها از آن خبر داده بودند.
 
مدتی پیش "پل رابرتس"، مشاور وزیر خزانه‌داری سابق آمریکا در مقاله ای با عنوان «آیا ایرانیان معترض بخش دیگری از ارکستر انقلاب های رنگی آمریکا هستند؟» در نشریه "کانترپانچ" صراحتاً از کمک های مالی گسترده آمریکا برای راه اندازی فتنه در ایران خبر داد. 

این در حالی است که چندی بعد رئیس جمهور آمریکا با ارسال گزارشی رسمی، اقدامات واشنگتن را در حوزه جنگ نرم علیه جمهوری اسلامی ایران در فتنه سال 88، برای کنگره و سنای آمریکا شرح داد.
 
باراک اوباما در گزارش خود که برای رؤسای کنگره و مجلس سنای آمریکا -نانسی پلوسی و جوزف بایدن- ارسال شده، شرح مفصلی از اقدامات ضدایرانی دولت خود در حوزه های مختلف ارائه کرده است. براساس گزارش اوباما، مجموعه این اقدامات تحت عنوان بندی به اصطلاح قانونی با نام بند 1264 انجام شده است. براساس گزارش اوباما، محور اصلی عملیات کاخ سفید علیه ایران، نهادی دولتی به نام «شورای پخش مدیران» (BBG) است و شبکه خبر فارسی صدای آمریکا (PNN) و رادیو فردا است. 

در همین حال به گفته وزیر اطلاعات حداقل 60 مؤسسه ویژه و تخصصی در حوزه براندازی دولت ها، در این فتنه نقش محوری داشتند و مستقیماً از دولت آمریکا حمایت می شدند. 

اما انتشار این اخبار هیچ گاه فتنه گران داخلی را به اندازه اظهارات اخیر آیت الله جنتی آشفته نکرده بود. البته علت این موضوع حداقل برای فعالان رسانه ای روشن است. 

مهدی کروبی که تند ترین اظهارات را در واکنش به سخنان آیت الله جنتی نشان داد کسی است که در ماههای گذشته تلاش کرده است به هر تقدیر و با بیان اظهارات تند و افراطی در صدر رسانه های سبز قرا ر گیرد تا با عرض اندام تبلیغاتی از ذهن های فراموش شده اصلاح طلبان بطور کلی حذف نشود. امروز اختلاف در ریاست جنبش سبز بین موسوی و خاتمی است و به کروبی کمترین توجهی نمی شود. 

با این حال نگرانی کروبی از مورد مخاطب قرار گرفتن از سوی آیت الله جنتی کاملاً بی مورد است. روشن است که منظور آیت الله جنتی و دیگر گزارشهای رسمی نهادهای اطلاعاتی آمریکا، کروبی و دوستانش نیست. نکته جالب این است که کروبی خود را جزء سران فتنه می داند. حال آنکه مردم، وی را تنها در قد یک خیالباف کهریزک و قواره ساده لوح سیاسی بیشتر نمی بینند. لقب «سر فتنه» برای کروبی بیشتر به یک شوخی شبیه است. کروبی با 300 هزار رأی چطور می تواند یک سر فتنه باشد. اگر دولت آمریکا روی آرای باطله کار می کرد، قطعاً پشتوانه مردمی بیشتری به دست می آورد. کروبی و دوستانش بیشتر بازیچه فتنه بودند تا سران فتنه که امروز از سخنان آیت الله جنتی اینچنین عصبانی شده اند. اظهارات اخیر کروبی و خود را سر فتنه قلمداد کردن، آدم را به یاد آن حکایت شیرین می اندازد که نیروی انتظامی 2 نفر آدم معروف را به جرم بزرگی دستگیر کرده بود و غضنفری با مشاهده این صحنه به سرعت خودش را به این دو نفر رساند و شروع به داد و فغان کرد که ما 3 نفر را کجا می برید. حکایت کروبی هم بیش از این نیست.

آقای کروبی لازم نیست درباره یک میلیارد دلار توضیح بدهد. ایشان همان پولی که از شهرام جزایری گرفت را جواب بدهد، باقی را مردم قضاوت خواهند کرد. جای تکذیب یک میلیارد دلار نیست. مردم باور نمی کنند که برای کروبی بیش از دهها دلار هزینه شده باشد. 

بدون شک آنچه در سخنان آیت الله جنتی بود، حمایت های مالی آمریکا از فتنه و سران اصلی فتنه بود که البته بلاتردید سران اصلی فتنه در داخل کشور نبودند. اطلاعات جدید و اخبار مستند گویای آن است که آمریکائی ها با به کار گیری نهادها و مؤسسات و عوامل خود از مدتها و سالها قبل برای این فتنه برنامه ریزی کرده بودند که البته برای رسیدن به این هدف، عمال قابلی نیز در داخل کشور به کار گرفتند.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
حرف درستی است نباید تصور کرد که کروبی و موسوی سر فتنه اند.سر فتنه همون امریکا است.اتفاقا حرف آیت الله جنتی با این موضوع کاملا درست است.متاسفانه کروبی ساده لوحی کرده است
Iran, Islamic Republic of
جنتي هيچ سندي دردست ندارد ...
Iran, Islamic Republic of
خیلی جالب است.یعنی کروبی واقعا خیال می کنه توانائی داره یک فتنه راه بیاندازه.یعنی واقعا برای خریدن کروبی باید یک میلیارد دلار هزینه کرد؟
کروبی همانند ابوموسی عشری تنها فرد ساده لوحی است که خیلی ساده فریب می خورد و هیچ کس برای او ارزشی قائل نیست حتی بیگانگان نیز کوچکترین اهمیتی برای وی قائل نیستند و فقط ساده لوحی کروبی به کار آنها می آید حتی جالب است بدانید که موسوی خائن و اطرافیانش نیز از زمان تبلیغات انتخاباتی تا هم اکنون در بین خود به کروبی بعنوان یک دلقک و یک فرد مسخره نگاه می کنند. تنها کسانی که در سالیلان پیش به کروبی ارزشی داده بودند ، امام خمینی و بعد ایشان یاران صدیقش بودند که البته کروبی قدر آنرا ندانست و خود را در دنیا و آخرت بیچاره کرد.
کروبی همچون ..... است که چه او را بزنند چه نزنند ..... به راه است.
Iran, Islamic Republic of
سلام

شرعاواخلاقا اظهارات ما اشتباه میباشد. چرا که تعدتد حتی سیصدهزار نفر یا حتی 10 رای هم ایشان داشته باشند محترمند..
شما را به یاد نماز جمعه تیرماه مقام معظم رهبری می اندازم.
قرار نیست هرکس منتقد احمدی نژاد باشد با چنین الفاظی خطاب قرار دهید
من هم با این بخش مواقم که آمریکا ار روی آرای باطله هزینه می کرد بیشتر جواب می گرفت تا کروبی.ضمنا به نظر من این اشتباه است که فکر کنیم یک میلیارد دلار به اینها رسیده است.من یقین دارم آمریکا برای ایجاد فتنه در کشور بیش از اینها هزینه کرده است
Iran, Islamic Republic of
به نظر من شماها دارید سخنان آقای جمنتی را توجیه می کنید.چی شد که یک روزه سر فتنه جابجا شد؟
Iran, Islamic Republic of
کسی به کروبی توهین نکرد.این که کروبی 300 هزار تا رای داشته توهین به او حساب میشه.این که اون فکر می کنه با 300 هزار رای می تونه انقلاب را منحرف کنه توهین به انقلاب و مردم و امام و حتی اون 300 هزار تا رای است
Iran, Islamic Republic of
همیشه در سخنان مقام معظم رهبری هم وجود نداشت که سران فتنه خارج از کشور هستند.این حرف ایشان البته از خیانت های موسوی و کروبی چیزی کمک نمی کند
Iran, Islamic Republic of
چه جتی سند داشته باشد و چه نداشته باشد آشکارا خود آمریکاییها اظهار می کنند که به سران فتنه کمک مالی کردندخوب بود کروبی برای اظهارات اوباما اینقدر تند می شد .
Iran, Islamic Republic of
بنی صدر که خیلی بیشتر از کروبی رای داشت .حالا به خاطر این رای زیادش نباید از او انتقاد می کردند و یا بر کنارش می کردند تا هر خیانتی که دلش خواست بکنه.همین الان اگه رای بگیرند کروبی همون 300 هزار تا رای هم نداره.در ضمن کسی که خیانت می کنه دیگه قرار نیست به خاطر تعداد محدود هواداراش خیانت هایش را به رویش نیاوریم.
Iran, Islamic Republic of
من نمی دانم اگر این کروبی رییس جمهور می شد روز دوم ریاست جمهوریش به روز سوم می رسید یا اینکه با ساده لوحیش همه مملکت بر باد می رفت.حداقل نکرد مثل موسوی سکوت کند و مهر تاییدی به عنوان سران فتنه خود نزند.
Iran, Islamic Republic of
ای گل گفتی که کسی دست این ادم یک ملیون که هیچ ده هزار دلار هم نمیدهد!!
پلیس دونفر رو گرفته بود میبرد کلانتری یک نفرکه حس خود کم بینی داشت هی خودشو به متهمان میچسبوند که جناب سروان ماسه تارو کجامیبرید...
Iran, Islamic Republic of
من کاری به حرفهای اقای جنتی ندارم اما ساده لوحانه است که گمان کنیم امریکا و اروپا و نوکران جهان سومی انها مانند سران مزدور عرب کمک پولی جهت مقابله با ایران خرج نکنند اقایان کروبی - موسوی و... وسیله هستند دست ضد انقلاب برسد اول همینها را دار خواهد زد
Iran, Islamic Republic of
......... سران اصلی فتنه که الان هم راحت مشغول هستند در داخل ایران هستند
Iran, Islamic Republic of
امروز حداقل دلخوشی ایم اینه که اگه پولدار نیستم ولی ادم کثیفی هم نیستم به خاطر پول همه کاری نمیکنم واسه منافع خودم حاضرنیستم مملکت وهموطنم روبفروشم اساس انقلاب اسلامی رو زیر سوال ببرم خدایا مصلحتت روشکر .
Iran, Islamic Republic of
تقصیر شما ست که همون سال 84 به کروبی رای ندادین، 4 سال کارمون میشد خنده!
Iran, Islamic Republic of
درود خدا بر آیت الله جنتی که با تمام توان در خدمت اسلام و انقلاب و ولایت است و خار چشمان کور و بدون سوی کفار و منافقین و فتنه گران ..است.
Iran, Islamic Republic of
در جواب اون دوستی که گفتن : قرار نیست هرکس منتقد احمدی نژاد باشد با چنین الفاظی خطاب قرار دهید ، باید عرض کنم که ساده لوحیه اگر فکر کنیم موسوی و کروبی ، به خاطر مخالفت با احمدی نژاد به این قبیل از کارها رو آوردند ، کار این دوستان از این حرفا گذشته ، اینها مشکل با همه 40 میلیون رای دهنده و با انقلاب و تفکر امام داشتند.
Iran, Islamic Republic of
كروبي بهتر است صحبتهاي آقاي جنتي را به خودشان نگيرند چون ايشان مهره ناقابل فتنه هستند و سران فتنه آنهايي هستند كه راست راست راه ميروند و بروي خودشان هم نمي آورند كاش كمي شرم و حيا داشتند و سرشان را پايين مي انداختند
Iran, Islamic Republic of
ما از ايت الله جنتي تقاضا داريم اسناد رو نشون بده
Iran, Islamic Republic of
آقای کروبی ازاین برآشفته شده که تازه متوجه شده اصل مبلغ چقدر بوده وسران فتنه مقدار ناچیزی از آن را .....................
Iran, Islamic Republic of
به نظر من شما مردم رو يه عده گوسفند تلقي ميكنيد تعدادي آدم ثابت دارين كه به نفعتون نظر ميدن بقيه نظرها كه مخالف باشند درج نميشن بعد از مردم هم نظر سنجي ميكنيد كه كيفيت اخبار ما چه جوريه !