جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۸
۱۸

حمایت وزیر فراری از فرجی‌دانا و یک درخواست از لاریجانی!

چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۰۸
کد مطلب: 376038
عطاالله مهاجرانی، وزیر ارشاد متواری اصلاح‌طلبان و عضو اتاق فکر لندن در فتنه آمریکایی - صهیونیستی ۸۸، با ارسال یادداشتی اختصاصی به سایت سایت افراطی حامی دولت حمایت خود از رضا فرجی‌دانا را اعلام نمود.
حمایت وزیر فراری از فرجی‌دانا و یک درخواست از لاریجانی!
به گزارش جهان به نقل از کیهان،‌ نامبرده که در اردیبهشت ماه ۱۳۷۸ از سوی مجلس پنجم طعم استیضاح را چشیده است، در این یادداشت با ارائه راهکارهای عملی به وزیر علوم دولت یازدهم برای سربلند بیرون آمدن از جلسه استیضاح می‌نویسد: همگان می‌دانند که استیضاح یک فرصت تاریخی و طلایی است. وزیر در یک کلام بایست آنچه مصلحت ملت و دانشگاه و دانشگاهیان می‌داند، مطرح کند.

زمانی برای مجامله و پرده‌پوشی نیست. متن مذاکرات استیضاح، متنی تاریخی و سندی ماندگار خواهد شد. پس از سال‌ها که غبار سیاست و هیاهوی ناشی از آن فرو نشست؛ خوانندگان و پژوهشگران، در یک کلام آیندگان ارزش و اعتبار ادعاهای استیضاح‌کنندگان و از سوی دیگر درجه دقت و درستی و سنجیدگی سخنان استیضاح شونده را محک خواهند زد. در این صورت می‌تواند استیضاح حتی اگر به نتیجه عدم رای اعتماد به وزیر هم بینجامد؛ استیضاحی پیروز باشد.

آیندگان سخنان استیضاح‌کنندگان را هم خواهند خواند و آنان و دودمان آنان تا هیچگاه نمی‌توانند از چنان سند تاریخی بگریزند. شاید دهه‌ها بعد، نتیجه و یا ندیده همان نمایندگان محترم صورت مذکرات را بخوانند و با خود بگویند عجب پدربزرگ و یا جدی داشته‌اند و متاسف شوند.

در عین حال مهاجرانی با دادن گرای اطلاعاتی به خبرچین‌های اعتدالی ادامه می‌دهد: می‌بایست یک تیم مستعد و آگاه به مسایل و موارد استیضاح، استیضاح را در وزارتخانه پیگیری کنند، به اصطلاح گوششان به رادیوی مجلس باشد و نکته‌های پیش‌بینی نشده‌ای که معمولا توسط برخی استیضاح‌کنندگان، به عنوان امری غافلگیرکننده مطرح می‌کنند، بررسی نمایند و پیشنهاد خود را به اطلاع وزیر برسانند. اکنون که ارتباطات بسیار میسر شده است، همه اهل نظر و دوستداران دولت اعتدال هم می‌توانند در این مورد مشارکت کنند.

وزیر ارشاد خاتمی اما در پایان با به یاری طلبیدن وکیل‌الدوله‌ها در دفاع از فرجی‌دانا می‌نویسد: نمایندگانی که از وزیر دفاع می‌کنند، دفاعشان می‌تواند تاثیر بسیاری داشته باشد. چنان چه دفاع برادران گرامی، آقایان مجید انصاری و هادی‌زاده؛ در استیضاح اینجانب بسیار گره‌گشا بود.
امیدوارم بخشی از دفاع را رئیس‌محترم جمهور خود برعهده بگیرد و در جلسه حضور پیدا کند! حضور وزیران و معاونان رئیس‌جمهور از بعد رایزنی با نمایندگان با اهمیت است. خداوند رحمت کند، مرحوم دکتر حبیبی در تمام جلسات استیضاح اینجانب در مجلس حضور داشت و گاه بر تکه کاغذی یادداشت کوچکی برایم می‌نوشت، به لفظ اندک و معنی بسیار... برخی از نکات درخشنده‌ای که در استیضاح استفاده کردم، کار ایشان بود!

نمی‌دانم آقای دکتر لاریجانی چگونه جلسه را اداره خواهند کرد؟ صرفا ناظم مجلس خواهند بود یا خود جهت‌گیری خواهند داشت؟ کاش ایشان یکی از همان دو نفری باشند که می‌توانند از وزیر دفاع کنند!

سایت افراطی حامی دولت در حالی یادداشت این فعال فتنه را انتشار داده که یکی از موارد استیضاح وزیر علوم تبدیل این وزارتخانه به باشگاه سیاسی و بهره‌گیری از چهره‌های افراطی در میان روسای دانشگاه‌ها و پست‌های وزارتی است.

گفتنی است عطاالله مهاجرانی پس از انتخابات ۸۸ در کنار فراریانی نظیر اکبر گنجی، محسن کدیور، عبدالعلی بازرگان و عبدالکریم سروش، اتاق فکر جنبش سبز موسوم به اتاق فکر لندن را برای سرنگونی نظام جمهوری اسلامی تشکیل داد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


یزدی
Iran, Islamic Republic of
باسلام
مسئولین محترم قضایی تاکنون برای دستگیری این خائن فراری هیچ اقدامی کرده اند
راستی چطور می شود امثال این افراد به راحتی از کشور فرا نمایند
Iran, Islamic Republic of
همينكه افراد معلوم الحال و خائني مثل مهاجراني از وزير علوم دفاع ميكنه پس معلومه كه استيضاح درستهو بايد انجام بشه.
دفاع مهاجراني از فرجي دانا، وضع فرجي را بدتر مي كنه و بيش از گذشته اذهان را نسيت به عملكرد فرجي مشكوك مي كنه.
طالقانی
United States
اقای مهاحرانی سلام شما را دانا ترین وزیر بعد از انقلاب در زمینه معارف اسلامی می دانستم و شایعات زیاد از ازدواج های شما البته در اسلام حلال است شنید و اغفال بعضی از همسرانتان حالا بخاطر روشن شدن سوالی در ذهنم خواهشمند است بفرمایید هزینه زندکی شما در اینکلیس از کحا ست ومشغول چکاری هستید
همچنین به جرم زیرسوال بردن هویت رژیم اسرائیل وجعلی خواندن آن هنگام پخش مصاحبه از بی بی سی باید محاکمه بشه.یعنی هم به جرم توطئه برای براندازی جمهوری اسلامی هم به جرم جعلی خواندن اسرائیل .البته اولی ما نه شنیدیم نه دیدیم ولی دومی دیدیم وشنیدیم.
امان از طاغوت
Italy
خیلی خوب گفتی.
reza
Iran, Islamic Republic of
عضو اتاق فکر لندن در فتنه آمریکایی - صهیونیستی ۸۸
من به هیچ حرفی و حدیثی کار ندارم
ولی اگه مهاجرانی از من حمایت کرده بود تا حالا از ننگش خودم و کشته بودم
این شیر خر خورده هنوز نفس می کشه؟
متأسفانه هنوز نفس میکشه ولی تو هم حرف بد نزن مؤمن
United States
این اصطلاح برای ایشان در همان دوران وزارتش استفاده می شد گویی خودش در احوالاتش گفته بوده است
United States
درود بر مهاجرانی وزیر فرهنگ ایران . شما اب رو بریز اونجات که میسوزه!!!
با مهاجرانی محشور بشی ان شاالله
سجادحسینی یاسوج
حالا قضیه برعکس شد وزیر رای نیاورد اب بدم خدمتتون؟؟؟
قضیه بازم بر عکس شد نجفی شد سرپرست . اب بدم خدمتون
این مجلس کلی از وزرای احمدی نژاد را استیضاح کرد کسی صداش در نیومد (این جماعت که دست و جیغ و هورا هم میکشیدن و استیضاح را حق نمایندگان معرفی میکردن) حالا ببین واسه استیضاح یه وزیرشون توسط همون مجلس چه سر و صدایی راه انداختن!
اینا عادتشون دو دوره 84 و 88 اونیکه میخواستن رای نیاورد گفتن تقلب شده کلا هر چی اینا میگن درست هرکی مخالفشون باشه دروغگو و هرکی غیر از اونیکه میخوان رای بیاره حتما تقلب شده و باید براش زد
مهندس
United States
... ببین بیرون گود نیـشِستـه میگه لنگش کن