جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

هشدار اقتصادی آیت‌الله صافی به دولت

دولت ‌وضع معیشتی مردم را بهبود ببخشد/تاکید بر احیای امر به معروف و نهی از منکر
يکشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۰۵
کد مطلب: 356030
یکی از مراجع تقلید قم گفت: مردم خوب کشور ما در همه صحنه‌ها برای دفاع از ارزش‌ها حضور داشته‌اند، قدر این مردم را بدانید و مشکلات فرهنگی و اقتصادی آنها را برطرف کنید.
به گزارش جهان، به نقل از روابط عمومی دفتر آیت الله صافی گلپایگانی، دبیر کل و شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین کشور با آیت الله صافی گلپایگانی دیدار کردند. در ابتدای این دیدار، مهندس باهنر گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های انجام شده ارائه داد.

این مرجع تقلید نیز با تبریک عید بزرگ ولادت بانوی عصمت و طهارت حضرت صدیقه طاهره علیها السلام و تشکر از حاضران در جلسه، گفت: امیدوارم که توجهات حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف شامل حال همه باشد تا همه بتوانیم در راه خدمت به اسلام و جامعه اسلامی و رسیدن به مقاصد صحیحی که از اول مطرح کردیم مؤید باشیم.

وی با اشاره به عنوان اسلامیت جامعه مهندسین افزود: این مسئله اسلامیتی که الحمدلله شما برای خودتان عنوان کرده‌اید، خیلی مطلب مهمّ و بزرگی است و البته مسئولیت آن هم بسیار زیاد است و توقع از شما این است که در یک مواقعی حتماً اظهار وجود کنید برای دین اسلام، برای حجاب، برای حرف‌های خلافی که بعضی‌ها می‌زنند و نباید بزنند؛ بالاخره باید اشخاص برای خدا موضع خودشان را مشخص کنند.

آیت الله صافی کار برای رضای خداوند را رمز موفقیت در همه کارها دانست و بیان کرد: اگر مقصد اصلی ما، رضای خداوند متعال باشد، خداوند کمک و تأیید می‌کند. چنانچه می‌بینید که در این چندساله گرفتاری‌هایی که برای انقلاب ما درست کردند همه بحمدالله با موفقیت تمام شد و انقلاب راه خود را ادامه می‌دهد و این همه مشکلات شوخی نبود و مطلب، بسیار با اهمیت و قابل توجه است.

این مرجع تقلید در بخش دیگری از بیانات خود با اشاره به نگرانی‌های فرهنگی و اقتصادی مردم تصریح کرد: مردم دیندار و بزرگوار ما مردمان خوبی هستند و کم ملتی پیدا می‌شود که مانند مردم ما این طور در برنامه‌ها حضور پر رنگ و با شکوه داشته باشند؛ لذا باید قدر این مردم را دانست و دغدغه‌ها و نگرانی‌های آنها در جنبه فرهنگی و اقتصادی مخصوصاً وضع معیشتی را بهبود بخشید و مشکلات را برطرف کرد، البته ما هیچ وقت مأیوس نیستیم و ان‌شاء‌الله می‌توانیم مانند گذشته به فضل خداوند متعال موفق شویم.

وی در ادامه این دیدار با اشاره به فریضه امر به معروف و نهی از منکر، عمل به این واجب الهی را مایه رستگاری جامعه دانست و بیان کرد: آن چیزی که سبب رضایت خداوند متعال می‌شود این است که انسان بتواند دین را تأیید کند و در راه خداوند، امر به معروف و نهی از منکر کند. مسئله امر به معروف و نهی از منکر بسیار مهم است. شما که جامعه اسلامی مهندسین هستید وظیفه تان در این امر سنگین‌تر است و همان طور که قرآن کریم فرموده است: «وَلْتَکُنْ مِنْکُمْ أُمَّةٌ یدْعُونَ إِلَى الْخَیرِ وَیأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَینْهَوْنَ عَنِ الْمُنْکَرِ وَ أُولَئِکَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ» یعنی باید گروهی از مؤمنان دائماً مشغول امر به معروف و نهی از منکر باشند که رستگاری جامعه به عمل به این وظیفه شرعی است و الّا جامعه‌ای که در آن امر به معروف و نهی از منکر نباشد روی رستگاری را نخواهد دید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *