پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱

افزایش واردات نفت کره جنوبی از ایران

سه شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۴۵
کد مطلب: 266436
دو شرکت پالایشگاهی " اس کی اینویشن" و " هیوندای اویل بانک" پس از اینکه ایران تضمین کرد تا با نفت کش های خود نفت را در بنادر کره جنوبی تحویل این کشور دهد ، واردات نفت خود از ایران را از سر گرفتند.
واردات نفت کره جنوبی از ایران در ماه دسامبر سال 2012 در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته 24 درصد افزایش داشته است.

به گزارش جهان به نقل از عصر ایران، واردات نفت کره جنوبی از ایران در دسامبر (ماه گذشته میلادی) به بیش از 793 هزار تن (188 هزار بشکه در روز) رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که 639 هزار تن بود بیش از 24 درصد افزایش نشان می دهد.

با این حال بنا به آمار های مرکز خدمات گمرکی کره جنوبی واردات نفت از ایران در ماه دسامبر سال گذشته میلادی در مقایسه با ماه نوامبر که بیش از 814 هزار تن بود ه است کمی کاهش داشته است.

کره جنوبی از آگوست سال جاری میلادی (مرداد 1391) و پس از اینکه اتحادیه اروپا تحریم های نفتی و بیمه ای خود راعلیه ایران آغاز کرد ، واردات نفت خود از ایران را کاهش داد اما دو شرکت پالایشگاهی " اس کی اینویشن" و " هیوندای اویل بانک" پس از اینکه ایران تضمین کرد تا با نفت کش های خود نفت را در بنادر کره جنوبی تحویل این کشور دهد ، واردات نفت خود از ایران را از سر گرفتند.

با وجود افزایش 24 درصدی واردات نفت کره جنوبی از ایران در ماه دسامبر، اما آمارهای مرکز خدمات گمرکی کره جنوبی نشان می دهد که واردات این کشور از ایران در سال 2012 در مقام مقایسه با سال 2011 رقمی معادل 37 درصد کاهش داشته و به 7 میلیون و 790 هزار تن رسیده است.

کره جنوبی چهارمین وارد کننده عمده نفت خام ایران در جهان است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


معلومه به قیمت مفت بدید و بجاش سریال دونگ یی بگیرید زیاد می‌برند