سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰

وعده نامزد کره‌ای انتخابات فیفا

پنجشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۱۴
کد مطلب: 436031
چونگ مونگ جون که همواره با مشاوره‌های خود، به مدیریت فوتبال جهت داده است، روز گذشته پس از اعلام رسمی نامزدی خود برای انتخابات ریاست فیفا اظهار داشت که برای مبارزه با فساد در فوتبال جهانی، پا به عرصه گذاشته است.
به گزارش جهان به نقل از فارس، چونگ مونگ جون که همواره یکی از موثرترین مدیران فوتبال آسیا البته در پشت پرده‌ روز گذشته نامزدی خود برای انتخابات ریاست فیفا را اعلام کرد.

چنان‌که رویترز گزارش می‌دهد، جون که در دوره کوتاهی یکی از معاونت‌های فیفا را در اختیار داشت، همواره دوست نداشته به عنوان یک چهره روی صحنه به فعالیت بپردازد؛ اما این‌بار چنان که خود این مرد می‌گوید، زمان آمدن برای نجات فوتبال از دست نا اهلان است.

او در این رابطه بیشتر گفت: آمده‌ام تا فوتبال را از وجود فساد‌ها منزه کنم.

چونگ مونگ جون که ۶۵ سال پیش در پوسان کره جنوبی متولد شد، یک بازرگان و سیاستمدار اهل کره جنوبی است.

او که مدتی هم ریاست فدراسیون فوتبال کره جنوبی را بر عهده داشت، همواره در سمت‌های مشاوره‌ای به فوتبال کشورش خدمت کرده است؛ چنان‌که در فوتبال آسیا و جهان هم تقریبا به همین نوع کمک می‌کرد.

جون فرزند موسس و مدیر ابرشرکت صنایع سنگین هیوندای (دومین شرکت بزرگ قاره آسیا، پس از آرامکو) و از سهامداران بزرگ همین مجموعه است. او همواره در چند دهه اخیر از ثروتمندترین افراد قاره آسیا بوده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *