سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۴

بازی غرب برای ندیدن فتوای رهبر انقلاب

پنجشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۴۸
کد مطلب: 409635
شورای سیاست خارجی آمریکا در تحلیلی از فتوای رهبر ایران آن را غیرواقعی خوانده است، در حالی که متن این نظر و فتوا در سایت حضرت آیت الله خامنه ای موجود است.
به گزارش جهان به نقل از مهر، قطعاً یکی از بزرگترین ضمانتهای نظام جمهوری اسلامی ایران برای «غیرقانونی» دانستن و بالاتر از آن، «حرام» دانستن دستیابی به سلاح های کشتار جمعی و هسته ای، فتوای رهبر معظم انقلاب در این رابطه می باشد؛ که رسانه ها و مسئولان غربی به روشهای مختلف قصد مخدوش کردن و نادیده گرفتن آن را داشته و دارند. در آخرین مورد از این موارد سایت «یو اس نیوز» که رسانه شورای سیاست خارجی آمریکا است نوشته است: «ممکن است این فتوا اصلا وجود نداشته باشد. با این‌که مقامات ایرانی بار‌ها به آن اشاره کرده‌اند، اما تاکنون منتشر نشده است. نزدیک‌ترین چیزی که می‌توان در این رابطه پیدا کرد، مطلبی در وب سایت نماینده دائم ایران در سازمان ملل است».

این در حالی است که در قسمت استفتائات پایگاه اطلاع رسانی دفتر حضرت آیت الله خامنه ای فتوای ایشان در این خصوص به سه زبان آمده است: «به اعتقاد ما افزون بر سلاح هسته‌ای، دیگر انواع سلاح‌های کشتار جمعی، نظیر سلاح شیمیایی و سلاح میکروبی نیز تهدیدی جدی علیه بشریت تلقی می‌شوند. ملت ایران که خود قربانی کاربرد سلاح شیمیایی است، بیش از دیگر ملت‌ها خطر تولید و انباشت این گونه سلاح‌ها را حس می‌کند و آماده است همه‌ی امکانات خود را در مسیر مقابله با آن قرار دهد. ما كاربرد این سلاح‌ها را حرام، و تلاش برای مصونیت بخشیدن ابناء بشر از این بلای بزرگ را وظیفه‌ی همگان می‌دانیم. » و ایشان در پیام به نخستين كنفرانس بين‌المللی خلع سلاح هسته‌ای و عدم اشاعه در سال ۸۹ صریحاً دیدگاه و فتوای خود را در این موضوع ارائه داده اند.

از سوی دیگر این سایت آمریکایی در گزارش خود از این فتوا نوشته است: «ایران هیچ استدلال مذهبی برای محکومیت سلاح هسته‌ای ارائه نکرده است» در صورتی که باز در وبسایت دفتر حضرت آیت الله خامنه ای نیز در قالب یادداشت «دلائل فقهی تحریم سلاح‌های اتمی» به این مسئله اشاره و ادله حرمت سلاحهای کشتار جمعی در منابع اسلامی ذکر شده است.

به گزارش مهر، این بازی رسانه ای غرب برای بی اعتبار نشان دادن فتوای هسته ای رهبر انقلاب درحالی است که شبکه خبری الجزیره و روزنامه انگلیسی گاردین روز دوشنبه اولین بخش از اسناد محرمانه درباره ارزیابی­های موساد از برنامه هسته­ ای ایران را منتشر کردند.

این اسناد نشان می­ دهند سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی اندکی پس از سخنرانی «بنیامین نتانیاهو»، نخست­ وزیر این رژیم در صحن مجمع عمومی سازمان ملل در سال ۲۰۱۲ به ارزیابی­ هایی کاملاً خلاف اظهارات وی درباره اهداف برنامه هسته­ ای ایران رسیده است. روزنامه انگلیسی گاردین هم در گزارشی نوشت این اسناد از کمپین جهانی آمریکا برای مانع­ تراشی در برنامه هسته­ ای ایران و تشدید تحریم ها علیه این کشور پرده برمی­ دارند.

شبکه قطری الجزیره در روز دوشنبه با اعلام خبر دسترسی به اسنادی محرمانه درباره برنامه هسته­ ای ایران از قصد خود برای انتشار آنها خبر داده بود.

این رسانه همچنین اعلام کرده بود قصد دارد در راستای سیاست همکاری رسانه­ ای با «گاردین» اسناد یاد شده را در اختیار این روزنامه انگلیسی هم قرار دهد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *