سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۰

کاخ سفیدواهمیت حل نگرانی‌ اسرائیل از ایران

پنجشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۲۲:۱۸
کد مطلب: 409734
سخنگوی کاخ سفید گفت که حضور رایس و پاور در کنفرانس آیپک اهمیت حل و فصل دیپلماتیک نگرانی اسرائیل درباره موضوع هسته‌ای ایران برای آمریکا را نشان می‌دهد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید در کنفرانس خبری خود درباره حضور سوزان رایس مشاور امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا و همچنین سامانتا پاور نماینده این کشور در سازمان ملل در اجلاس آیپک گفت: حضور رایس و پاور در کنفرانس آیپک اهمیت حل و فصل دیپلماتیک نگرانی اسرائیل درباره موضوع هسته‌ای ایران برای آمریکا را نشان می‌دهد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از منابعی اعلام کرد که سوزان رایس مشاور امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا و همچنین سامانتا پاور نماینده این کشور در سازمان ملل در نشست آتی آیپک شرکت خواهند کرد.

خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس اعلام کرده است که این دو مقام دولت آمریکا به منظور کاهش تنش در روابط واشنگتن و تل آویو در این کنفرانس حضور خواهند یافت.

روابط مقامات آمریکایی و اسرائیلی به دنبال قصد بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای سخنرانی علیه برنامه هسته‌ای ایران در کنگره آمریکا به شدت متشنج شده است.

نتانیاهو با پذیرش دعوت رهبران جمهوریخواه برای سخنرانی در کنگره آمریکا، خشم و نگرانی کاخ سفید و دموکرات‌ها را برانگیخته است. نتانیاهو قصد دارد هفته آینده در کنگره آمریکا در خصوص برنامه هسته‌ای ایران، صحبت کند.

کاخ سفید ضمن مخالفت با سخنرانی نتانیاهو در کنگره، این مساله را نقض پروتکل ارزیابی کرده است. هدف اصلی نتانیاهو از این سخنرانی مشخص است: از بین بردن توافق هسته‌ای بین آمریکا و ایران، حتی اگر منجر به نابودی روابط نتانیاهو با اوباما شود.

از سال ۲۰۰۹ میلادی که نتانیاهو و اوباما به قدرت رسیده‌اند، روابط پر تنشی را تجربه کرده‌اند. اختلافات دو طرف بر سر شهرک سازی رژیم صهیونیستی و شکست روند سازش خاورمیانه از مهمترین مواردی بوده که موجب بروز تنش در روابط اوباما و نتانیاهو شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *