پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۵
۱

آمانو مزد حسن نیت ایران را داد!

پنجشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۲۶
کد مطلب: 355536
مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در جدیدترین اظهاراتش درباره ایران، ضمن ندیده گرفتن تمام همکاری های ایران، ادعا کرد: همچنان نمی‌تواند نتیجه گیری کند که برنامه هسته‌ای ایران صلح آمیز است.
به گزارش جهان به نقل از شبکه خبر، «یوکیا آمانو» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مصاحبه روز سه‌شنبه خود با «شینهوا»افزود: که آژانس برای حل سریع‌تری موضوع هسته‌ای به همکاری تهران نیاز دارد.

وی گفت که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی انتظار دارد به همراه ایران برای رویارویی با موضوعات نامشخص حول محور برنامه هسته‌ای تهران به جلو پیش رود تا تضمین حاصل کند که ماهیت برنامه هسته‌ای ایران صلح آمیز است.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ادامه داد که اگر پیشرفت‌ها در زمینه همکاری ایران کند پیش رود، حل موضوع هسته‌ای تهران زمان زیادی می‌برد.

چارچوب همکاری نوامبر سال گذشته میلادی با فرض اینکه آژانس و ایران رویارویی با فعالیت‌های مربوط به ابعاد احتمالی نظامی را در ماه مه آغاز کنند، امضا شد اما آمانو به شینهوا گفت که تابحال نه هیچ چارچوب پیشنهادی وجود داشته نه پاسخ‌های روشنی از جانب تهران درباره این همکاری مطرح شده است!

آمانو با اشاره به سایت نظامی پارچین تأکید کرد: آنها (به این همکاری) نه نگفته‌اند، اما بله هم نگفتند.

وی گفت: بنابراین آژانس نمی‌تواند نتیجه گیری کند که همه ابعاد و تاسیسات هسته‌ای ایران صلح آمیز است.

اطاعت آمانو از امریکا

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خواستار بازدید از سایت پارچین است و این در حالی است که این یک سایت هسته‌ای نیست و آژانس اجازه ندارد.

این اظهارات در شرایطی ایراد می شود که ایران تمام فعالیت های هسته ای خود را متوقف کرده، امتیازات بی نظیری برای بازرسان آژانس در نظر گرفته و در حال از بین بردن سانتریفیوژها و ذخیره اورانیوم غنی شده ای است که طی سال های گذشته با تلاش دانشمندان جوان ایرانی به دست آمده بود.
https://jahannews.com/vdcexn8xpjh8nni.b9bj.html
jahannews.com/vdcexn8xpjh8nni.b9bj.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


م
Iran, Islamic Republic of
آمانو هم خود فروخته غرب است
تنها خاویر که نماینده بود در زمان وزارت دکتر بشارتی انصاف داشت