چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۱
۲

اسپری محو شونده چگونه وارد ایران شد؟

شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۴۱
کد مطلب: 375435
کمیته داوران فدراسیون فوتبال ایران استفاده آزمایشی از اسپری محو شونده توسط یک شرکت داخلی را در دستور کار خود قرار داد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، برای نخستین بار در ایران در دیدار تیم‌های سپاهان اصفهان و استقلال تهران داور بازی(علیرضا فغانی) از اسپری محو شونده برای مشخص کردن فاصله دیوار دفاعی از توپ به هنگام زدن ضربات کاشته استفاده کرد. این در حالی بود که سایر داوران این اسپری مخصوص را در دیدارهای هفته سوم لیگ برتر در اختیار نداشتند.

بعد از این ماجرا برخی‌ها عنوان کردند که این اسپری سوغات فغانی از جام جهانی است. او در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل به عنوان داور ذخیره حضور داشت و گمانه زنی‌ها بر این بود که وی اسپری مخصوص فیفا را با خود به تهران آورده تا در رقابتهای داخلی آن را مورد استفاده قرار دهد. اما فغانی با رد این قضیه عنوان کرد که اسپری یاد شده را یک شرکت داخلی تولید کرده و کمیته داوران آن را در اختیار وی قرار داد تا مورد استفاده قرار دهد.

وی در این باره به خبرنگار مهر گفت: این اسپری را یک شرکت داخلی تولید کرده که قرار است مورد استفاده قرار گیرد. کمیته داوران هم آن را در اختیار من قرار داد تا آن را تست کنم. قرار بر این است سه یا چهار هفته این اسپری را آزمایش کنیم تا ایرادات آن را برطرف کنیم.

فغانی در خصوص اینکه چرا اسپری یاد شده را دیگر داوران استفاده نکردند بیان کرد: از آنجا که من در جام جهانی حضور داشتم و تجربه استفاده از آن را بلد بودم کمیته داوران آن اسپری را در اختیار من قرار داد تا تست کنم که البته چندین ایراد داشت و آنها را به کمیته داوران گزارش کردم تا ایرادات آن برطرف شود.

این داور تاکید کرد: قرار است در هفته های آینده هم این اسپری را تست کنیم تا همه ایرادات آن را رفع کرده و پس از آن همه داوران از این اسپری استفاده کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


محسن
این همون برف شادی خودمونه میخوان به این شیوه پول بگیرن .
علي
Iran, Islamic Republic of
توليد و ساخت يا استفاده از اين اسپري چه تكنولوژي بالايي داره يا چه آمادگيها و آموزشهايي رو ميخواد كه ايشون وجه تمايز خودش با داوراي ديگه رو تجربه استفاده از اون ميدونه؟! يعني ايشون در جاك جهاني، 60 ساعت كلاس استفاده از اسپري رو رفته تا بدونه چطوري فشارش بده؟!
ديگه كارت پستال براي خودمون فرستادن هم حدي داره آخه!!!