جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۳

انتخابات عجیب فیفا؛ بلاتر بار دیگر رئیس شد +حاشیه‌ها

شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۴۸
کد مطلب: 425132
انتخاب بلاتر بعد از این همه رسوایی که فیفا داشت بسیار عجیب بود و طبیعی است که این پیرمرد سوئیسی از انتخاب چند باره خود برای ریاست کرسی فیفا بسیار خوشحال باشد. بلاتر بعد از هاولانج بیشترین حضور را در کرسی ریاست فیفا دارد. هاولانج برزیلی از سال ۱۹۷۴ تا ۱۹۹۸ رئیس فیفا بود و از سال ۱۹۹۸ نیز تا الان این پست در اختیار بلاتر سوئیسی است.
انتخابات عجیب فیفا؛ بلاتر بار دیگر رئیس شد +حاشیه‌ها
به گزارش جهان، خبرگزاری صدا و سیما به نقل از المیادین نوشت، رای گیری انتخابات ریاست فیفا عصر روز جمعه در شصت و پنجمین کنگره فیفا بین سپ بلاتر رئیس کنونی و رقیب او علی بن الحسین شاهزاده اردنی برگزار شد.

این رای گیری درحالی آغاز شد که روز چهارشنبه تعدادی از مقامات فیفا به جرم اختلاس، کلاهبرداری اینترنتی و فساد مالی دستگیر و تحویل دادگستری آمریکا شدند، ولی با این وجود بلاتر امید زیادی برای پیروزی در این انتخابات را داشت.

در مرحله اول این انتخابات سپ بلاتر با ۱۳۳ رای و تنها رقیب او علی بن الحسین ۷۳ رای آوردند و هیچیک از آنها دارای دو سوم آرا نشدند تا رای گیری به دور دوم برود.

در دور دوم علی بن الحسین، شاهزاده اردنی، از نامزدی ریاست فیفا کنار کشید و به این ترتیب ریاست سپ بلاتر بر فیفا ادامه یافت.

سپ بلاتر در ۸ ژوئن ۱۹۹۸ جایگزین هاوه لانژ برزیلی شد و از آن موقع تاکنون ریاست این نهاد را بر عهده دارد.

برخی نهادهای بین المللی مانند اتحادیه فوتبال اروپا و کشورهای استرالیا، امریکا وکانادا اعلام کرده بودند که به بلاتر رای نمی دهند.

با توجه به موج مخالفت های کشورهای اروپایی وآمریکا، انتظار می رود که بلاتر در پنجمین دوره ریاست خود برفیفا روزهای سختی را سپری کند.

بلاتر بعد از پیروزی در انتخابات فیفا چه گفت؟


به گزارش ایسنا، بلاتر بعد از انتخاب به عنوان رئیس فیفا گفت: بدون شک از این انتخاب بسیار خوشحالم. من بار دیگر به عنوان ناخدای کشتی فیفا انتخاب شدم و نهایت تلاش خود را به کار می گیرم تا این کشتی را به ساحل آرامش و نجات برسانم.

او ادامه داد: من این توانایی را داشتم که دوباره به عنوان رئیس فیفا انتخاب بشوم. هر زمان که به این نتیجه برسم که دوران من تمام شده است این پست را با نهایت احترام در اختیار نفر بعدی قرار می‌دهم. باید اعتراف کنم که من فرد ایده‌آلی نیستم و اصلا هیچ کس ایده‌آل نیست اما باید برای پیشرفت فوتبال و اداره هر چه بهتر این نهاد نهایت همکاری را با هم داشته باشیم. اگر در کنار هم باشیم همه چیز به خوبی پیش خواهد رفت.

بن حسین: کسانی که من رای دادند شجاع بودند


به گزارش ایسنا، شاهزاده علی بن حسین هم بعد از شکست در انتخابات ریاست فیفا گفت: تجربه خوبی برای من بود چرا که توانستم در این انتخابات با بسیاری آشنا شوم. برای سپ بلاتر که توانست پیروز این انتخابات شود آرزوی موفقیت می‌کنم. امیدوار که فیفا بتواند روزهای خوبی را پشت سر بگذارد و بلاتر و همکارانش موفق شوند.

او ادامه داد: می خواهم از همه کسانی که شجاعت داشتند و به من رای دادند تشکر کنم. باید برای پیشرفت فوتبال و بررسی دوباره همه پرونده‌های مشکوک به ویژه پرونده جام جهانی با هم نهایت همکاری را داشته باشیم.

ناراحتی و خشم از انتخاب بلاتر


لوئیس فیگو، ستاره سابق تیم ملی فوتبال پرتغال از افرادی بود که خود را برای انتخابات ریاست فیفا نامزد کرده بود اما او چند هفته قبل از انتخابات تصمیم گرفت که کنار برود. او به انتقاد تند از سپ بلاتر پرداخت و از او با لفظ دیکتاتور یاد کرد تا نشان دهد که دلیل اصلی کنار رفتن او از انتخابات ریاست فدارسیون بین‌المللی فوتبال همین شخص بلاتر بوده است.

اما در انتخابات فیفا این بلاتر سوئیسی بود که برای پنجمین بار پیاپی به پیروزی رسید و در سمت خود ابقا شد. فیگو بعد از رسوایی‌های اخیر فیفا گفته بود که این بدترین روز برای نهادی بین المللی همچون فدراسیون بین‌المللی فوتبال بوده است. طبیعی است که این او از انتخاب مجدد بلاتر اصلا خوشحال نباشد.

ستاره سابق رئال مادرید پس از انتخاب بلاتر نیز گفت: روز تلخ دیگری در زوریخ رخ داد. می توانم بگویم که فیفا بازنده شد اما قبل از هر چیز این فوتبال بود که بازنده بزرگ شد. نه تنها فوتبال، بلکه همه کسانی که به فوتبال اهمیت می دادند بازنده شدند. بلاتر بعد از پیروز شدن واکنش مسخره‌ای داشت تا جای که گفت نمی‌تواند همه را در فیفا کنترل بکند.

فیگو ادامه داد: این سخنانی که بلاتر بر زبان آورد نوعی توهین به همه بود. این افرادی که چند روز پیش به اتهام فساد از هرگونه فعالیتی در فوتبال برای همیشه ممنوع شدند افرادی بودند که خود بلاتر آنها را انتخاب کرده بود. همه آنچه که می توانم بگویم این است که اگر بلاتر به فوتبال اهمیت می داد باید قبل از برگزاری انتخابات کناره‌گیری می کرد. او اگر کمی ادب داشت باید چند روز مانده به انتخابات ریاست فیفا استعفا می داد تا شخص دیگری که شایسته این پست است انتخاب می شد.

فیگو تنها کسی نیست که انتخاب بلاتر ناراحت است. فدارسیون فوتبال انگلیس و آلمان نیز از مخالفان شدید انتخاب دوباره بلاتر سوئیسی بودند و هستند. نکته جالب این که رئیس اتحادیه فوتبال انگلیس در اظهار نظری جنجالی اعلام کرده بود که کشورش در صورت انتخاب مجدد بلاتر احتمال دارد این تصمیم را بگیرد که شرکت در انتخابی جام جهانی را لغو بکند.

دایک، رئیس اتحادیه فوتبال انگلیس گفت: بله! اگر احتمال دارد که ما از رقابت‌های که زیر نظر فیفا برگزار می‌شود کناره برویم. البته به خوبی می‌دانیم که این تصمیم چنانچه فراگیر نباشد تاثیری نخواهد داشت. امیداورم که دیگر کشورهای اروپایی نیز کناره‌گیری خود را اعلام کنند.

خروج ایرانی‌ها از مقر فیفا هنگام سخنرانی رئیس فدراسیون رژیم صهیونیستی

به گزارش تسنیم، در حاشیه شصت‌وپنجمین کنگره فیفا، رئیس فدراسیون فوتبال رژیم صهیونیستی نیز به سخنرانی پرداخت که ایرانی‌های حاضر در این جلسه، سالن همایش‌های مقر فیفا را ترک کردند.

علی کفاشیان، رئیس فدراسیون فوتبال، علیرضا اسدی، دبیرکل، امید جمالی، عضو کمیته روابط بین‌الملل، دکتر پرهان خانلری، رئیس کمیته پزشکی و دکتر زهره هراتیان، عضو کمیته پزشکی نفراتی بودند که هنگام سخنرانی رئیس فدراسیون فوتبال اسرائیل تصمیم به ترک جلسه گرفتند و رئیس فدراسیون فوتبال رژیم صهیونیستی را به رسمیت نشناختند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
مافیا موج میزنه بینشووووون
همون بهتر برادر شاه اردن رییس نشد یه سر به سایتهای اردنی بزنید می بینید چقدر با ایرانیها دشمنن هنوزم که هنوز به روح صدام رحمت میفرستن برای قتل شیعیان مجوسی (منظورشون ماییم)
United States
kafashian kafashian