سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۵
۴
دانشجویان بورسیه در نامه ای خطاب به نمایندگان مجلس

۱۵ ماه گذشت؛ اما هیچ قدمی برای دانشجویان بورسیه بر نداشتید/ نگذارید قانون‌گریزان جری شوند!

دوشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۴۸
کد مطلب: 435438
جمعی از دانشجویان بورسیه در نامه‌ای به نمایندگان مجلس از بی توجهی به حقوقشان توسط مجلس انتقاد کردند.
۱۵ ماه گذشت؛ اما هیچ قدمی برای دانشجویان بورسیه بر نداشتید/ نگذارید قانون‌گریزان جری شوند!
به گزارش جهان، جمعی از دانشجویان بورسیه در نامه‌ای به نمایندگان مجلس از بی توجهی به حقوقشان توسط مجلس انتقاد کردند که متن نامه به شرح زیر است:

بسمه تعالی

نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی

با سلام و تحیت

نمایندگی مردم در مجلس شورای اسلامی مسئولیتی را بر دوش شخص نماینده خواهد گذاشت که در صورت سستی در استیفای حقوق موکلان در دنیا و آخرت این حق بر ذمه نمایندگان سنگینی خواهد کرد. بیش از ۱۵ ماه از اجرای پروژه و توطئه حذف اساتید و نخبگان ارزشی از دانشگاه ها با کلید واژه بورسیه های غیرقانونی گذشته است و این ظلم آشکار در بیانات رهبر معظم انقلاب به غیرقانونی و غیراخلاقی بودن تعبیر گردید. بعد از بیانات رهبر معظم انقلاب، مصاحبه‌ها و اظهاراتی از طرف نمایندگان محترم مجلس شنیده شد که متاسفانه پس از گذشت مدتی کوتاه از ذهن ها دور گشت و هیچ عکس العملی نیز از طرف نمایندگان در خصوص مطالبه جدی استیفای حقوق از دست رفته دانشجویان بورسیه مشاهده نگردید. بی احترامی عناصر فتنه گر در وزارت علوم به آرا و نظرات مجلس محترم، علیرغم پذیرش تصمیمات شورای مرکزی بورس دولت دهم توسط وزیرعلوم در کمیسیون اصل ۹۰ و در ادامه طرح ادعای دروغ مبنی بر دخالت دیوان محاسبات و سازمان بازرسی در ماجرای بورسیه ها از طرف وزارت علوم و تکذیب سازمانهای زیربط و استنکاف وزارت علوم از اجرای رای قانونی کمیسیون اصل نود همگی مایه وهن مجلسی است که باید در راس امور باشد.

با این شرایط ضرورت دارد ریاست محترم مجلس شورای اسلامی، روسای محترم کمیسیون های آموزش و اصل نود و سایر نمایندگان معزز با اقدامی عاجل و قاطع به این توهین های مکرر وزارت علوم به شان و جایگاه قانونی مجلس شورای اسلامی پاسخ دهند. کوتاهی در این پاسخگویی مطمئنا عناصر قانون گریز و فتنه گر را جری تر می نماید و در امور دیگر نیز مطمئنا در راس بودن مجلس را زیر سوال خواهند برد.

با تشکر

جمعی از دانشجویان بورسیه
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


سیاح
Iran, Islamic Republic of
یکی صدای این تحصیلکرده ها را بشنود !
ظلم ظلم تا کی !? قوه قضائیه به مشکلات اینها رسیدگی کند ، چه گناهی کردند این زمان جوان شدند و فارغ التحصیل می شوند !?
سیاوش
United States
جالبه عده ای متخلف انقدر گردن کلفت هستن و پشتشون رو پر میبینن که مسئولین دولتی رو "فتنه گر " می نامند.
به نظرم نامه نوشتن کافیه.اگه قراربود نتیجه بده تا الان داده بود.باید اقدام انقلابی انجام بدیم.حداقلش تحصن واعتراض محترمانه در جلوی مجلس قوه قضاییه و حتی خود وزارت علوم هست.قطعا با انعکاس ان در رسانه ها مسولین مجبور به پاسخ گویی می شوند
Romania
یکی نیست این وزیر را استیضاح کنه ؟ شاید هم هیئت رئیسه مجلس نمیذاره و با دولت لابی دارند مثل ماستمالی طرح صیانت هسته ای که سرو تهش رو زدند و چیزی ازش نموند ؟