جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۱

ترکيه، کشور روزنامه نگاران بيکار است

سه شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۱۰
کد مطلب: 425835
یک روزنامه نگار ترک می گوید با توجه به روند رو به رشد اخراج روزنامه نگاران از روزنامه ها و نشریات، ترکیه به کشور روزنامه نگاران بیکار تبدیل شده است.
به گزارش جهان،واحدمرکزی خبر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک خبرداد:  اصلی آیدین تاش باش Asli Aydintasbas که چندین سال در روزنامه ملیت کار کرده است به علت محکومیت نبود آزادی بیان در رسانه های این کشور، از این روزنامه اخراج شد.

وی می گوید روزنامه نگاران برای آنکه بتوانند به کار خود ادامه دهند باید رابطه خوبی با دولت داشته باشند. در واقع در ترکیه داشتن رابطه خوب با دولت و انتقاد نکردن از عملکرد دولت بر حرفه ای عمل کردن در شغل روزنامه نگاری اولویت دارد. این روزنامه نگار ترک می افزاید این وضع در بسیاری از روزنامه و نشریات ترکیه وجود دارد.

روزنامه نگار سابق ملیت می گوید اثر این سیاست رسانه ای که قدرت حاکم بر ترکیه علیه روزنامه نگاران به اجرا گذاشته است کاملا مشهود است و به همین علت امروز رسانه های خارجی مانند روزنامه نیویورک تایمز و اکونومیست اعمال فشار بر روزنامه نگاران در ترکیه را مورد انتقاد قرار می دهند.

تاش باش در همین رابطه به مردم ترکیه توصیه می کند در انتخابات پارلمانی کشور با اندیشه رای دهند با این امید که اوضاع در کشور تغییر کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *