سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰

قیمت آپارتمان در مناطق مختلف تهران

سه شنبه ۳ خرداد ۱۳۹۰ ساعت ۰۹:۴۸
کد مطلب: 167931
با وجودی که قیمت مسکن در آرامش است و قیمتها افزایش زیادی نداشته‌اند اما هنوز هم یک آپارتمان در جنوبی ترین منطقه تهران و با امکانات کم حداقل متری ۷۰۰ هزار تومان قیمت دارد.
به گزارش مهر، در حالی که دولت با اجرای سیاستهای پولی و مالی و اقدامات عمرانی در سالهای اخیر بازار مسکن را تاحدودی تحت کنترل درآورده و سعی داشته است تا از افزایش قیمت جلوگیری کند اما بازهم کوچکترین تغییر و نوسان در هریک از بازارهای مالی، مسکن را تحت تاثیر خود قرار می دهد.

گرچه مسئولان همواره اعلام می کنند که مسکن درآرامش است و قیمتها تغییری نداشتند اما با قیمتهای مورد تایید آنها هم مردم توان خرید مسکن را ندارند و قیمتها به اندازه ای بالاست که قدرت خرید مسکن برای بخش زیادی از مردم وجود ندارد و اغلب جوان ترها نمی توانند خانه مناسبی را در شهر تهران داشته باشند.

لیست قیمت آپارتمانها در مناطق مختلف تهران

براساس این گزارش، اگر آپارتمان نوساز در جنوبی ترین منطقه تهران بدون نمای خوب و در محله ای با امکانات کم ساخته شده باشد، حداقل متری ۷۰۰ هزار تومان قیمت دارد. درواقع برای خرید یک خانه ۴۰ متری در جنوبی ترین نقطه تهران باید حدود ۲۸ میلیون تومان هزینه کرد.

اگر شرایط آپارتمان و محله ای که در آن قرار گرفته کمی بهتر باشد، این قیمتها حتی به متری یک میلیون و ۹۰۰ هزارتومان هم می رسد. گزارشها نشان می دهد که یک آپارتمان نوساز در محله نازی آباد با قیمت هر مترمربع یک میلیون و ۹۰۰ هزار تا ۲ میلیون تومان به فروش رسیده، این در حالی است که در روزهای اخیر صاحبخانه ها خیلی هم به این رقم راضی نیستند و قیمت بیشتری را درخواست می کنند.

در محدوده خیابان جیحون و کارون هم بطور متوسط برای خرید هر آپارتمان نوساز باید حداقل متری یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان پرداخت کرد و در قسمت جنوبی خیابان هاشمی هم کمتر از یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان آپارتمان نوسازی پیدا نمی‌شود.

در محدوده افسریه هم آپارتمانی به قیمت هر مترمربع یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان به فروش رسیده است؛ بنابراین برای خرید یک واحد ۵۰ متری در خیابان افسریه به طور متوسط باید ۷۵ میلیون تومان هزینه کرد که با توجه به سطح درآمدی جامعه رقم بسیار بالایی به شمار می رود.

قیمتها دردیگر مناطق تهران هم بسیار بالاست بطوریکه در محدوده مجیدیه هم قیمتها از یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان شروع شده و تا مرز ۲ میلیون تومان هم پیش رفته اند، همچنین قیمت آپارتمان های نوساز در محدوده عباس آباد حداقل از متری ۳ میلیون شروع می شود و تا ۴ میلیون تومان هم می رسد.

فعالان بازار مسکن براین امر تاکید دارند که قیمت آپارتمانهای نوساز در تهران همچنان هم برای مردم بسیار گران است و اغلب ساکنان تهران به خصوص جوان ترها نمی توانند خانه ای مناسب در تهران داشته باشند.

براساس این گزارش، در محدوده کاشانی آپارتمان تا متری ۴ میلیون تومان به فروش می رسد و در این منطقه کمتر از متری ۲ میلیون تومان نمی توان آپارتمانی را خریداری کرد. این وضعیت برای دیگر مناطق غرب تهران هم وجود دارد، البته در شهرک غرب قیمتها بسیار بالاتر است به طوریکه در خیابان ایران زمین اگر آپارتمان نوسازی یافت شود هر مترمربع ۶ میلیون تومان قیمت دارد.

در منطقه ۶ محدوده اتوبان کردستان هم هر مترمربع آپارتمان نوساز به قیمت ۴ میلیون تومان به فروش می رسد در حالی که در همین منطقه خیابان جمالزاده آپارتمان متری ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به فروش می رسد که شرایط طرح ترافیک و شلوغی منطقه از دلایل قیمت پایین تر آن است.

براساس قیمتهای اعلام شده ، مسکن در شمال تهران با قیمتهایی بسیار گران به فروش می رسد. گرچه خریداران این محدوده را ثروتمندان تشکیل می دهند اما به تناسب مناطق جنوبی تهران، نوسان قیمتی کمتری دارد.

آپارتمان نوساز در محدوده ولنجک از متری ۳ میلیون تومان تا۷ میلیون تومان قیمت دارد و در محدوده زعفرانیه هرمترمربع ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا ۱۱ میلیون تومان آپارتمان های مختلف به فروش می رسند.

برای خرید یک آپارتمان نوساز در محدوده فرشته الهیه هم حداقل باید ۴ میلیون برای هر مترمربع پرداخت و این رقم تا ۱۲ میلیون تومان هم می رسد. در محمودیه هم آپارتمانها از متری ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان شروع می شوند و تا متری ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان ادامه دارند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *