جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

اعلام جزئیات ۱۰۰سندجنایات آمریکا درایران

چهارشنبه ۵ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۴۵
کد مطلب: 377235
جزئیات مجموعه ۱۰۰ سند جنایات آمریکا در ایران و منطقه که در پی فرمایشات مقام معظم رهبری، جمع‌آوری شده است، اعلام شد.
به گزارش جهان؛ علی قاسمیان، معاون مؤسسه راهبردی دیده‌بان (که ۱۰۰ سند جنایات آمریکا در ایران و منطقه توسط این مؤسسه جمع‌آوری شده است)، در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: مقام معظم رهبری ۱۳ آبان ماه سال ۱۳۹۰ فرمایشاتی درباره جنایات آمریکا داشتند که در بخشی از این فرمایشات مقام عظمای ولایت به ۱۰۰ سندی اشاره شد که آبروی آمریکا را که مدعی حقوق بشر است می‌برد.

وی افزود: در همین راستا، مؤسسه دیده بان، اقدام به جمع‌آوری این اسناد در قالب نرم افزار جامع رسانه‌ای تحت عنوان « آبروی آمریکا را می‌بریم » کرد که محتوای آن نیز توسط ارگانها و دستگاه‌های مرتبط تأیید شده است.

معاون مؤسسه راهبردی دیده‌بان درباره جزئیات محتوای این نرم‌‌افزار گفت: نرم‌افزار «آبروی آمریکا را می‌بریم» شامل ۴ بخش گالری تصاویر از جنایات آمریکا، نماهنگ از جنایات، نواهنگ از جنایات و ۱۰۰ سند الکترونیک در ۱۰ فصل طبقه‌بندی شده است.

قاسمیان درباره بخش ۱۰۰ سند الکترونیک اظهار داشت: در فصل اول، اسناد مربوط به جنگ‌های سخت و نرم علیه ایران مثل کودتای ۲۸ مرداد، عملیات نظامی در طبس، کودتای نوژه، ترور دانشمندان هسته‌ای، تحریم‌ها و ... است.

وی ادامه داد: در فصل دوم، جنایات آمریکا در افغانستان، در فصل سوم، جنایات آمریکا در عراق و در فصل چهارم به جنایات آمریکا در سوریه پرداخته شده است.

معاون مؤسسه راهبردی دیده‌بان افزود: فصل پنجم مربوط به اسناد متعلق به حمایت آمریکا از گروه‌های تروریستی است که اطلاعات آن به اعترافات و اسناد متقن گروه‌های تروریستی که از ابتدای انقلاب اسلامی علیه جمهوری اسلامی ایران اقدام کرده‌اند برمی‌گردد. اسناد ثابت شده‌ای که حمایت آمریکا به طور مستقیم یا غیر مستقیم از گروه‌های تروریستی را نشان می‌دهد.

قاسمیان ادامه داد: در این فصل، وضعیت گروه‌های تروریستی مثل القاعده، داعش و... نیز بررسی شده است که ثابت می‌کند سوابق تمام این گروه‌ها به سرویس‌های اطلاعاتی غربی و آمریکا می‌رسد.

به گفته وی در فصل ششم از این ۱۰۰ سند، به جنایات آمریکا در سایر کشورهای منطقه پرداخته شده است.

معاون مؤسسه راهبردی دیده‌بان اظهار داشت: موضوع ترور شخصیت‌های سیاسی در منطقه مثل «رفیق حریری» از اسنادی است که در فصل هفتم آمده است.

اسناد مرتبط با زندانهای آمریکا نیز به گفته قاسمیان موضوعی است که در فصل هشتم از این ۱۰۰ سند فاش شده است.

وی با بیان اینکه در فصل نهم اسناد «تروریست دارویی» که ایران یکی از قربانیان این تروریست است آمده است، گفت: طرح خاورمیانه بزرگ که مانیفست آمریکایی‌ها برای ایران تعریف شده است اسناد فصل دهم از این مجموعه ۱۰۰ سند را تشکیل می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری فارس، معظم عظمای ولایت در سال ۱۳۹۰ فرموده‌اند: « ما امروز ۱۰۰ سند غیرقابل خدشه در اختیار داریم که نشان می‌دهد دولت آمریکا پشت سر ترورها و تروریست‌هایی بوده است که در ایران یا در منطقه واقع شده است. ما با این ۱۰۰ سند آبروی آمریکا را در دنیا خواهیم برد.»
https://jahannews.com/vdcexf8xnjh8fwi.b9bj.html
jahannews.com/vdcexf8xnjh8fwi.b9bj.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *