شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

مسابقات «قهرمان محله» با ۶ هزار شهروند

يکشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۴۳
کد مطلب: 424232
افتتاحیه دومین دوره مسابقات محلات منطقه ۱۶ تهران ( قهرمان محله) با حضور ۶ هزار شهروند تهرانی برگزار شد.
به گزارش جهان، افتتاحیه دومین دوره مسابقات محلات منطقه ۱۶ تهران ( قهرمان محله) با مشارکت ۶ هزار شهروند تهرانی و با حضور جواد میرزاقلی شهرداری منطقه ۱۶، محمد رضایی سرپرست سازمان ورزش شهرداری تهران، محمد عزیزی قائم مقام شهرداری منطقه ۱۶، سید مازیار علوی معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۱۶، جلال عسگری معاون ورزش آقایان سازمان ورزش شهرداری، خیراندیش سرپرست ورزش بانوان سازمان ورزش شهرداری، شهرداران نواحی،مدیران شهری و حوزه اجتماعی، صادق گودرزی قهرمان کشتی و مهدی امیر آبادی فوتبالیست و با اجرای مسعود روشن پژوه و احمدی در ورزشگاه سهند محله خزانه بخارایی برگزار شد.

جواد میرزاقلی شهردار منطقه ۱۶ طی سخنانی گفت: معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) درباره ورزش و ورزشکاران فرمودند:« «مملکت ما همین‌طور که به علماء و دانشمندان احتیاج دارد، به قدرت شما ورزشکاران هم احتیاج دارد. این قدرت وقتی با ایمان باشد، پشتوانه یک ملت است». رهبر معظم انقلاب نیز بارها به ورزش توصیه و تاکید فرموده اند؛ به ویژه این فرمایش ایشان خطاب به جوانان بسیار زیباست که:«شما جوانان را به ۳ کار توصیه می کنم؛ تحصیل، تهذیب، ورزش».

وی افزود: بسیاری از شهدای والامقام ما که در جبهه های دفاع مقدس به فیض عظمای شهادت نائل آمدند، ورزشکار بودند. در منطقه ۱۶ تهران نیز که به مفتخر به تقدیم ۳۵۰۰ شهید بزرگوار به ساحت قدسی اسلام و میهن اسلامی است، شهدای ورزشکار و پهلوان منش کم نداریم... شهدایی که روحیه جوانمردی و اخلاق پهلوانیشان، در نهایت، آنها را تا درجه «عند ربهم یَرزقون» بالا برد.

میرزاقلی گفت: مروری بر ظرفیت ها، قابلیت ها و سوابق منطقه ۱۶، حاکی از آن است که این منطقه دارای ویژگی هایی است که آن را از دیگر مناطق متمایز می کند، توجه به منطقه ۱۶ به عنوان منطقه ای که خاستگاه آغاز فعالیت و رشد بسیاری از قهرمانان ملی در رشته های مختلف ورزشی است و همچنین به عنوان خاستگاه پرورش و تقدیم بیش از ۳۵۰۰ شهید والامقام به این مرز و بوم که حقیقتا آنها «قهرمانان ملی» اصلی و ماندگار ما هستند، نشانگر همین ویژگی هاست.

شهردار منطقه ۱۶ اظهار داشت: با استعانت از خداوند متعال، سومین دوره مسابقات محلات (قهرمان محله) در منطقه ۱۶ را آغاز می کنیم و امیدواریم که این مسابقات، زمینه رشد هرچه بیشتر اخلاق پهلوانی و منش جوانمردی در منطقه ارزشی و شهیدپرور ما باشد.

وی افزود: در سالی که پیش رو داریم، با توکل بر خدا، در کنار مسابقات محلات، مسابقات و برنامه های متعدد ورزشی دیگری را خواهیم داشت؛ برگزاری مسابقات المپیاد ورزشی، مسابقات پارالمپیاد ورزشی، مسابقات لیگ محلات، مسابقات رقابتی فرامنطقه ای و مسابقات اقشاری و مراکز مردم نهاد؛ بخشی از برنامه های ورزشی پیش روی شهرداری منطقه ۲۶ برای شما شهروندان عزیز است که برای آقایان و بانوان، در رشته های فوتبال روی میز، کشتی، فوتسال، والیبال، شنا، دوچرخه سواری، کاراته، دو و میدانی، بدمینتون، تکواندو، اسکیت، آمادگی جسمانی، بسکتبال،کشتی پهلوانی و فوتبال گل کوچک برگزار خواهد شد.

میرزاقلی همچنین گفت: جا دارد این موضوع را هم به اطلاع شما عزیزان برسانم و از شما خوبان دعوت کنم که در ۹۸ ایستگاه ورزش صبحگاهی که در بوستانهای سطح منطقه ۱۶مستقر هستند برای فعالیت بدنی و ورزش، میهمان ما باشید.

محمد رضایی سرپرست سازمان ورزش شهرداری تهران نیز در ادامه گفت: ارتقای سطح ورزش شهروندی یکی از دغدغه ها و برنامه های اصلی شهرداری تهران طی سال های اخیر است و تحقق این مهم، همراهی شهروندان عزیز را می طلبد.
وی افزود: نقش ورزش در کاهش ناهنجاری های فردی و اجتماعی، کاهش اعتیاد و پرورش روحیه جوانمردی بسیار بی بدیل است.
در این مراسم، از سوی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۱۶ (اداره ورزش)، به ۲۰ نفر از شهروندان، در راستای طرح بنیادین «آسمان آبی و زمین پاک» و «خط سفید» ۲۰ دستگاه دوچرخه به قید قرعه اهدا شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *