پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

سومین دعوتنامه دانشجویان برای سیف

سه شنبه ۵ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۵۶
کد مطلب: 424638
بسیج دانشجویی شش دانشگاه کشور در نامه‌ای از رئیس کل بانک مرکزی خواستند تا در جلسه‌ای به مطالبات تخصصی دانشجویان پاسخ دهد؛ پیش از این دو بار جلسات دانشجویی برای پرسش و پاسخ از ولی‌الله سیف، با بی‌اعتنایی وی روبرو شده بود.
به گزارش جهان، در پی دعوت مرکز مطالعات اقتصادی بسیج دانشجویی دانشگاه علم و صنعت ایران از دکتر سیف رئیس کل بانک مرکزی برای حضور در این دانشگاه و پاسخگویی به سوالات دانشجویان دانشگاه های مختلف، بسیج دانشجویی شش دانشگاه در نامه ای از رئیس کل بانک مرکزی خواستند تا حتما در این جلسه پرسش و پاسخ عمومی در تاریخ ۱۰ خرداد ماه حضور یابند و به مطالبات تخصصی دانشجویان پاسخگو باشند.

متن این نامه بدین شرح است:

رئیس کل محترم بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران؛ جناب آقای دکتر سیف

سلام علیکم

نظام بانکی یکی از حوزه های مهم و اساسی در کشور است که در تحقق اقتصاد مقاومتی نقش بهینه ای دارد اما وضعیت فعلی آن در کشور مناسب نبوده و اگر با جدیت بانک مرکزی اصلاح نشود، آثار جبران ناپذیری بر اقتصاد کشور خواهد داشت.

بسیج دانشجویی دانشگاه های مختلف کشور طی دو نامه در تیرماه و اسفندماه سال ۱۳۹۳ به جنابعالی، سوالاتی را در خصوص مسائل نظام بانکی و بانک مرکزی مطرح کردند. متاسفانه تاکنون پاسخی از جانب جنابعالی به این دو نامه داده نشده است و این بی شک برگی خاکستری در کارنامه پاسخگویی شما به مردم در خصوص عملکرد بانک مرکزی و نظام بانکی خواهد بود.

لذا با توجه به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص لزوم مطالبه تخصصی دانشجویان از مسئولین و وجوب پاسخگویی مسئولین، خواهشمندیم تا در جلسه عمومی پرسش و پاسخ دانشجویی که توسط مرکز مطالعات اقتصادی بسیج دانشجویی دانشگاه علم و صنعت ایران در تاریخ ۱۰ خرداد ماه در این دانشگاه تدارک دیده شده است حضور یابید و به سوالات دانشجویان دانشگاه های مختلف در خصوص عملکرد این نهاد مهم اقتصادی پاسخگو باشید.

شفافیت اطلاعات در نظام بانکی، پیگیری وضعیت مطالبات معوق بانک‌ها، برخورد قاطع بانک مرکزی با بانک‌های متخلف، وضعیت منابع و مصارف قرض الحسنه در نظام بانکی، پیگیری وضعیت پیمان های پولی دوجانبه و ... از سوالات اصلی دانشجویان از جنابعالی است که در این جلسه مطرح خواهد شد.

امضاکنندگان:
بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق علیه السلام
بسیج دانشجویی دانشکده اقتصاد دانشگاه شهید بهشتی
بسیج دانشجویی دانشکده اقتصاد دانشگاه تبریز
بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس
بسیج دانشجویی دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران
بسیج دانشجویی دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی

رونوشت: دفتر مقام معظم رهبری آیت الله خامنه ای


لازم به ذکر است که متن نامه مرکز مطالعات اقتصادی بسیج دانشجویی دانشگاه علم و صنعت نیز که در هفته گذشته در دعوت از رئیس بانک مرکزی منتشر شده بود به این شرح است:

ریاست محترم بانک مرکزی جناب آقای دکتر سیف

سلام علیکم

مرکز مطالعات اقتصادی بسیج دانشجویی دانشگاه علم و صنعت ایران جهت بررسی مسائل و مشکلات نظام بانکی، بنا دارد تا جلسه پرسش و پاسخ عمومی دانشجویی با حضور جنابعالی در تاریخ دوشنبه ۱۱ خردادماه ساعت ۱۳.۳۰ تا ۱۵.۳۰ در این دانشگاه برگزار کند.

در این جلسه از دانشجویان سایر دانشگاه ها نیز دعوت شده است تا سوالات خود را در خصوص عملکرد بانک مرکزی و نظام بانکی در حضور شما مطرح کنند.

شفافیت اطلاعات در نظام بانکی، پیگیری وضعیت مطالبات معوق بانک ها، برخورد قاطع بانک مرکزی با بانک های متخلف، وضعیت منابع و مصارف قرض الحسنه در نظام بانکی، پیگیری وضعیت پیمان های پولی دوجانبه و ... از سوالات اصلی دانشجویان از جنابعالی است که در این جلسه مطرح خواهد شد.

با توجه به مطالبه جنبش دانشجویی مبنی بر اصلاح نظام بانکی، خواهشمندست با حضور خود در این جلسه زمینه تحقق بیانات مقام معظم رهبری در خصوص مطالبه تخصصی و لزوم پاسخگویی مسئولین و همچنین همدلی و همزبانی دولت و مردم را فراهم آورید.

بدیهی است که عدم حضور شما در این جلسه به معنای عدم پاسخگویی بانک مرکزی به مطالبه تخصصی دانشجویان خواهد بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *