جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

نتایج گفتگوی ایران و روسیه درباره اس ۳۰۰

سه شنبه ۵ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۱۴
کد مطلب: 424539
یک رسانه غربی با اشاره به سفر معاون وزیر امور خارجه ایران به مسکو و گفتگوهای وی با مقامات کرملین درباره سامانه موشکی اس ۳۰۰، از پایان موفقیت آمیز ین گفتگوها خبر داد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، خبرگزاری فرانسه در این رابطه می نویسد: «حسین امیرعبداللهیان» معاون وزیر خارجه ایران، که به مسکو سفر کرده بود اعلام کرد مذاکرات ایران و روسیه در مورد سامانه پدافندی اس-۳۰۰ به پایان رسیده و تهران این سامانه را در اولین فرصت تحویل می‌گیرد.

امیرعبداللهیان پس از دیدار با میخائیل بوگدانف، همتای روس خود گفته است «این موضوع در اولین فرصتی که به دست آید، انجام می‌گیرد».

با این همه وزارت خارجه روسیه هنوز این گفته‌ ها را تائید نکرده، اما در بیانیه‌ای در روز دوشنبه بر «اهمیت ادامه گفتگوی معمول ایران و روسیه» تاکید کرده است.

مسکو در سال ۲۰۰۷ قرارداد تحویل این سیستم موشکی را با ایران امضا کرد. اما از آن تا کنون تحویل این سامانه دفاعی به بهانه های مختلف انجام نشده است. موضوع تحویل سامانه اس ۳۰۰ به ایران چندی قبل و با اعلام این خبر که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه، فرمان تحویل اس ۳۰۰ به ایران را صادر کرده مجددا به جریان افتاد.

جان کری، وزیر خارجه ایالات متحده، در پایان اردیبهشت ماه، در دیداری که با ولادیمیر پوتین و نیز وزیر خارجه روسیه در سوچی داشته، در مورد واگذاری سامانه اس–۳۰۰ به ایران ابراز نگرانی کرده بود.

این سامانه موشکی قادر است هواپیماها را در ارتفاع ۳۰ کیلومتری و در فاصله ۱۵۰ کیلومتری هدف قرار دهد، گفته می شود این ساانه همچنین قابلیت رهگیری ۱۰۰ هدف را به صورت همزمان دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *