پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

آمادگي ايران براي‌ایجاد خط‌ دريايي باپاکستان

دوشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۴۶
کد مطلب: 380330
راه اندازی حمل و نقل دریایی ایران و پاکستان موجب توسعه اقتصادی در منطقه می شود.
به گزارش جهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی جامعه دریایی ایران (مانا)، علی اوسط هاشمی استاندار سیستان و بلوچستان در دیدار قریشی سرکنسول پاکستان در سیستان گفت: براساس برنامه ریزی ها مبادلات تجاری و اقتصادی میان جمهوری اسلامی ایران و پاکستان باید از سه میلیارد دلار به پنج میلیارد دلار افزایش یابد.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: برای رسیدن به این هدف مهم باید بخش صادرات و ترانزیت کالا را از بندر چابهار به طور محسوسی فعال کنیم.

هاشمی آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای اصلاح شبکه ریلی پاکستان و راه اندازی خط حمل و نقل دریایی بین بندر چابهار ایران و بندر گوادر پاکستان اعلام کرد.

وی تاکید کرد: بندر چابهار قابلیت پهلوگیری کشتی‌های اقیانوس‌پیما را دارد و از مناطق آزاد بازرگانی ایران است و کشورهای همسایه از جمله پاکستان می توانند از این فرصت و مزیت استثنایی بهره لازم را ببرند.

استاندار تاکید کرد: توسعه محور شرق می تواند گامی مهم در عرصه توسعه اقتصادی و اجتماعی مناطق مختلف باشد و پاکستان نیز می تواند در این بندر به صورت نامحدود سرمایه گذاری کند.

قریشی سرکنسول پاکستان هم از علاقه پاکستان برای سرمایه گذاری در بندر اقیانوسی چابهار خبر داد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *