پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

روز روشن و دروغ بزرگ الجزیره+تصاویر

پنجشنبه ۸ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۰۹
کد مطلب: 230831
آنطور که شبکه الجزیره تحولات سوریه را گزارش می‌کند، نیروهای امنیتی سوریه با هم، ارتش سوریه با خود و دیگر نیروهای مسلح در حال جنگ درونی با یکدیگر هستند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، دیروز وقتی که ساختمان شبکه خبری الاخباریه سوریه (25 کیلومتری جنوب دمشق) هدف حمله تروریستی گروهک‌های مسلح قرار گرفت، شبکه الجزیره در خبری ادعا کرد: ساختمان شبکه الاخباریه سوریه به دست تعدادی از عناصر جدا شده گارد ریاست جمهوری سوریه منفجر شد.

ترجمه زیرنویس: فوری/ فعالان: تخریب [ساختمان شبکه] الاخباریه سوریه به دست گروهی که اخیرا از گارد ریاست جمهوری جدا شدند
 
در حالی که این حادثه تروریستی از جانب گروه‌ها، نهادها و شخصیت‌های مختلف داخل و خارج سوریه، حتی دولت آمریکا که خود حامی تروریست‌های سوریه است (طبق سیاست فریب افکار عمومی)، محکوم شده است، شبکه الجزیره در روز روشن،‌ گروهک‌های تروریستی را از این جنایت مبرا و ادعا کرد که انفجار در ساختمان این شبکه به دست نیروهای دولتی سوری که جدا شده‌اند، صورت گرفته است.
 
نکته مهم‌تر این است که هر جنایتی که این روزها در سوریه رخ می‌دهد از نظر الجزیره همه نتیجه اقدامات عناصر ارتش سوریه قبل از جدا شدن از ارتش است اما به محض اینکه همین عناصر [به ادعای الجزیره] از ارتش جدا می‌شوند، در نظر این شبکه، به مبارزانی تبدیل می‌شوند که در یک دستشان شاخه زیتون و در دست دیگرشان کبوتر صلح است و با دو بال مقدسی که الجزیره به آنان داده است در آسمان سوریه به پرواز در می‌آیند.
 
بنابراین می‌توان اینطور نتیجه گرفت که در سوریه هیچ گروهک تروریست و مسلحی از تکفیری‌ها و القاعده‌ای‌ها و سلفی‌های تونسی، کویتی، عربستانی و لیبیایی و افغانی وجود ندارد و ارتش سوریه مستمرا با عناصر خود که جدا شده‌اند در حال جنگ است و نیروهای امنیتی نیز با نیروهای امنیتی جدا شده روبه رو هستند یعنی در سوریه هیچ درگیری نیست مگر درگیری ارتش با ارتش، نیروی امنیتی با نیروی امنیتی.
 
اما این سوال از الجزیره بی‌پاسخ می‌ماند: اگر برخی عناصر ارتش از ارتش سوریه جدا شده و علیه ارتش می‌جنگند، به چه دلیل به ساختمان یک شبکه تلوزیونی و به خبرنگاران و غیرنظامیان حمله کردند؟
 
نکته مهم‌تر که دروغ الجزیره را نشان می‌دهد؛
 
عناصری در شبکه اینترنتی یوتوب نظراتی درباره حمله به ساختمان شبکه الاخباریه منتشر کردند که نوعی اعتراف به این کار است.
 
در متنی که در این خصوص منتشر شده، آمده است: بحمدالله ساختمان شبکه الاخباریه قلعه گمراهی به دست مبارزان گردان «درع الشام» منفجر و تخریب و گلوله باران شد و حدود 10 نفر کشته و چندین نفر زخمی شدند ولی خواهش میکنیم تلاش‌های ما را به گروه‌های ساختگی و خیالی مانند عناصر جدا شده از گردان ریاست جمهوری سوریه نسبت ندهید. آیا خیال می‌کنید که عناصر گارد ریاست جمهوری جدا می‌شوند [و فرار می‌کنند] ؟ از این توهمات دست بردارید و اجر شهدای ما را ضایع نکنید.

اعتراف عناصر تروریستی به هدف گرفتن ساختمان شبکه الاخباریه و تکذیب خبر الجزیره که تلاش کرد این عناصر را از این جنایت مبرا کند.
 
این اظهارنظر صریح را هر چند نمی‌توان صدردصد مورد استناد قرار داد ولی در پایگاه‌هایی منتشر شده است که مخالفان سوریه به وفور اظهارات و مواضع خود را بیان میکنند.
 
سـه نکته از این مسئله:
 
اول اینکه عناصر تروریستی جدا شدن نیروها از ارتش سوریه یا گارد ریاست جمهوری را تکذیب کرده‌اند و آن را توهم شبکه‌هایی مانند الجزیره ذکر می‌کنند.
 
دوم اینکه عناصر تروریستی اعتراف کردند که غیرنظامیان بی‌گناه را هدف ترور قرار داده‌اند نه عناصر نظامی را که مذهبی غیر از اهل سنت داشته‌اند.
 
سوم اینکه اعتراف کردند که حداقل 10 نفر را کشته‌اند که البته دمشق اعلام کرد که هفت نفر کشته شده است.
 
بنابراین روشن نیست الجزیره با کدام هدف و آرمان این چنین تحولات سوریه را پوشش می‌دهد و شیوخ قطر به چه قیمتی خواستار سرنگون کردن نظام سوریه هستند؛ نظامی که از مهم‌ترین نظام‌های حامی مقاومت مردمی در منطقه در برابر رژیم صهیونیستی و آمریکاست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *