جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

فروش نفت ایران به چین رکورد زد

سه شنبه ۳۱ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۵۷
کد مطلب: 371529
روزنامه وال استریت ژورنال روز سه شنبه نوشت: با لغو موقت برخی تحریم های آمریکا، نياز چین به نفت خاورميانه افزایش یافته و در نیمه نخست ۲۰۱۴ در واردات نفت از ایران رکورد زده است.
به گزارش جهان به نقل از واحد مرکزی خبر، روزنامه وال استریت ژورنال نوشت: آمار نشان می دهد که چین در شش ماهه اول سال جاری میلادی میزان واردات نفت خام از ایران را به طور کم سابقه ای افزایش داده است.

برداشته شدن فشار تحریم های آمریکا علیه ایران و رفع برخی از تحریم ها علیه فروش نفت ایران از مهمترین عوامل میزان افزایش صادرات نفت خام ایران به چین بوده است.

کارشناسان اقتصادی اعلام کرده اند که افزایش واردات نفت خام چین از ایران نشان دهنده اتکا و وابستگی چین به تامین کنندگان نفت خام در خاورمیانه است.

آمار و سوابق اداره گمرک چین نشان می دهد که این کشور در نیمه اول سال ۲۰۱۴ میلادی در مقایسه با نیمه اول سال ۲۰۱۳ میلادی واردات نفت خام از ایران را بیش از چهل و هشت درصد افزایش داده است و روزانه به ششصد و سی هزار بشکه رسانده است.

مقامات دولت چین می گویند در تاریخ معاملات نفتی ایران و چین این نخستین باری است که چین در شش ماه اول سال چنین حجمی از نفت خام را از ایران وارد می کند.

مقامات چین می گویند واردات نفت خام از ایران تنها ده درصد خرید نفت خام چین را از دیگر کشورهای خارجی تشکیل می دهد.

چین علاوه بر ایران از دیگر کشورهای خاورمیانه نظیر عربستان ، عراق و عمان نیز نفت خام وارد می کند.

ایران پس از عربستان در خاورمیانه و آنگولا در آفریقا سومین کشور تامین کننده نفت خام برای چین است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *