جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

يارانه نقدي به حساب بانكي سرپرست خانوار واريز مي‌شود

شنبه ۱ اسفند ۱۳۸۸ ساعت ۰۷:۳۶
کد مطلب: 97162
به گزارش معاونت ارتباطات و امور بين الملل وزارت رفاه و تأمين اجتماعي، صادق محصولي گفت: طبق قانون نظام جامع رفاه و تأمين اجتماعي و نظردولت، باز توزيع نقدي يارانه‌ها در لايحه هدفمند كردن يارانه ها توسط وزارت رفاه و تأمين اجتماعي صورت مي‌گيرد.
محصولي تشكيل سازمان هدفمند سازي يارانه‌ها را در مرحله نهايي دانست و تأكيد كرد: با موافقت رئيس جمهوري و طي جلساتي كه با بانك‌ها داشتيم مقرر شد ميزان يارانه نقدي قابل پرداخت به حساب سرپرست خانوار واريز شود و افرادي كه فاقد حساب هستند با مراجعه به بانك با باز كردن حساب به نام سرپرست خانوار ميزان يارانه نقدي را دريافت كنند.
وزير رفاه و تأمين اجتماعي همچنين با بيان الحاق سازمان تأمين اجتماعي به وزارت رفاه گفت: بحث اساسنامه سازمان تأمين اجتماعي در دولت، بعد از تصويب ماده 13 خدمات كشوري بر مبناي مواد قانوني اساسنامه تأمين اجتماعي مورد اعتراض مجلس قرار گرفت.
وي افزود: براي حل اين مشكل ديوان عدالت به جز يك مورد رأي را به نفع دولت صادر كرد. دولت پس از راي ديوان، اين قانون را ابلاغ كرد اما مجلس نيز ماده واحده‌اي را به تصويب رسانيد كه ديوان عدالت اداري حق اظهار نظر يا صدور رأي را پس از سخنان رئيس مجلس ندارد كه عطف به ما سبق شدن اين ماده هنوز در حال بررسي است.
محصولي ادامه داد: وقتي به عنوان كانديداي وزير رفاه معرفي شدم خواستار الحاق اين سازمان به وزارت رفاه شدم كه رئيس جمهوري نيزاين موضوع را تأئيد كرد.
وي ادامه داد: اخيراً نيز هيچ تغييري در نظر رئيس جمهوري ايجاد نشده است و در جلسه ماه گذشته هيئت دولت، رئيس جمهوري بنده را در حضور همه اعضاي هيئت دولت به عنوان مسئول حل مشكلات سازمان تأمين اجتماعي مورد خطاب قرار داد.
محصولي در مورد حاشيه پردازي‌هاي رسانه‌ها در مورد الحاق سازمان تأمين اجتماعي گفت: هر چه حاشيه پردازي ها بر روي اين موضوع افزايش يابد به اصل موضوع لطمه وارد مي‌كند و اين به نفع خدمت رساني نيست و به زودي مسئله سازمان تأمين اجتماعي از سوي رئيس جمهوري حل خواهد شد.
وزير رفاه درباره نحوه انتقال سازمان تأمين اجتماعي به وزارت رفاه گفت: مدل‌هاي مختلفي براي حل اين موضوع در نظر گرفته شده است كه يكي از آنها عدم تغيير اساسنامه و تفويض اختيارات رئيس جمهوري به وزير رفاه است و مدل ديگر تغيير اساسنامه است.
محصولي بدهي بيمه‌ها را يكي از مشكلات تأمين اجتماعي برشمرد و تصريح كرد: اميدواريم اين بدهي‌ها هر چه زودتر پرداخت شود. سازمان تأمين اجتماعي علي رغم داريي‌هاي زياد با مشكل نقدينگي مواجه است و براي پرداخت حق بيمه‌ها يا بايد از دولت كمك گرفته يا تسهيلاتي را دريافت كند. در بودجه سال 89 مقرر شد 2 هزار و 500 ميليارد تومان از اين بدهي پرداخت شود.
وي از افزايش 18 درصدي بودجه وزارت رفاه و تأمين اجتماعي در سال آينده خبر داد و تأكيد كرد: در اصلاحيه بودجه سال 1388 هزار و 300 ميليارد تومان به اين سازمان اختصاص داده شد. اين سازمان در سال آينده حدود 8 هزار ميليارد تومان بودجه خواهد داشت.
وزير رفاه و تأمين اجتماعي، با انتقاد از سخنان غير كارشناسانه در خصوص خط فقر تصريح كرد: اظهار نظر در خصوص خط فقر بايد كارشناسانه باشد. وقتي رقمي را به عنوان خط فقر اعلام مي‌كنيم بايد مشخص شود اين رقم چگونه به دست آمده است و كدام يك از انواع خط فقر را شامل مي‌شود.
وي با تأكيد بر اينكه با اعلام خط فقر در صورت كمك به رفع محروميت‌ها موافق هستم گفت: خط فقر بايد استان به استان و شهر به شهر و با توجه به دوره زماني حاضر مشخص شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *