پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۲

هدف اصلی ظلم رژیم آل‌سعود

محمدمهدی ماندگاری
چهارشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۲۴
کد مطلب: 423620
امروز آمریکا، رژیم صهیونیستی و رژیم سفاک آل‌سعود بزرگ‌ترین ظالمان هستند، چرا که حق طبیعی جوامع را سلب می‌کنند. مگر آن‌ها چه کاره هستند که می‌خواهند سرنوشت مملکت‌ها را به کام خودشان تغییر می‌دهند؟
جهان نيوز - حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی ماندگاری: یکی از اصول تربیتی دین اسلام سفارشی است که امیرالمؤمنین علیه‌السلام به دو آقازاده بزرگوار خود می‌کنند و می‌فرمایند: خصم ظالم باشید و و یاور مظلوم. لذا بر هر مسلمانی است که طبق این سفارش نورانی، در هر زمان و هر مکانی خود را خصم ظالم و یاور مظلوم بداند. در این معنا البته شناخت دقیق مفهوم ظلم بسیار مهم است و به خصوص در شرایط امروز منطقه بسیار باید محل اعتنا و توجه باشد که لازم می‌دانم در این خصوص نکاتی را به قلم آورم.

اولا باید گفت آنچه که ما به نام «گناه» می‌شناسیم، مصادیق و انواع مختلف ظلم است که در ادامه خواهد آمد. لذا طبق آیات نورانی قرآن به خصوص آیه 44 سوره یونس (إِنَّ اللّهَ لاَ یَظْلِمُ النَّاسَ شَیْئًا وَلَکِنَّ النَّاسَ أَنفُسَهُمْ یَظْلِمُونَ؛ خداوند هیچ به مردم ستم نمی‌‏کند ولی این مردمند که به خویشتن ستم می‌‏نمایند.) خدا به هیچکس سر سوزنی ظلم نمی‌کند و این ما هستیم که به خود ظلم می‌ کنیم. فرضا اگر پدر و مادری فرزند خود را در خصوص گناه و معصیت انذار نکنند به او ظلم کرده‌اند. اگر پدر و مادر شیرینی «معروف» و تلخی «منکر» را به جان فرزندش ننشانند به او ظلم کرده‌اند. و اگر آن فرزند هم در حیطه معروف و منکر نتواند شایسته عمل کند مصداق ظلم است که‌‌ همان «ظلم به خود» است.

دومین مصداق ظلم عبارت است از «ظلم به ذوی الحقوق». اساساً تمام ما در عالم نسبت به یکدیگر حقوق متقابلی داریم. خدای متعال، ولی خدا، همسایه، والدین، فرزندان و... تماما نسبت به ما دارای حقوقی هستند که ما ملزم هستیم به ادای حقوق ایشان. ما باید حقوق خدا را، حقوق ولی خدا را، حقوق پدر و مادر را، حقوق فرزندان را، حقوق همسایگان را ادا کنیم و اگر تخطی کنیم ظلم کرده‌ایم و مرتکب گناه شده‌ایم. در همین رابطه گاهی سئوال می‌شود که چرا حضرت امیر علیه‌السلام در دعای کمیل چند بار از عبارت «اللهم اغفر لی الذنوب التی...» استفاده می‌کنند. بزرگان ما این سئوال را این‌گونه پاسخ داده‌اند: نه اینکه حضرت علی علیه‌السلام گناهی داشته باشند. بلکه استفاده از این عبارت بدین جهت است که علی علیه‌السلام معتقد است حق خدای متعال و بندگی او را را ادا نکرده است و از این استغفار می‌کند.

سومین شق ظلم، «ظلم به دیگران» است. امروز آمریکا، رژیم صهیونیستی و رژیم سفاک آل‌سعود بزرگ‌ترین ظالمان هستند، چرا که حق طبیعی جوامع را سلب می‌کنند. مگر آن‌ها چه کاره هستند که می‌خواهند سرنوشت مملکت‌ها را به کام خودشان تغییر می‌دهند؟ این چه ترتیب ظالمانه‌ای است که در برابر انقلاب مردم یمن بایستند و کشور سوریه را به آشوب بکشند آن هم فقط به خاطر خوش‌آمدِ خودشان؟ این چه ترتیبی است که هر چه می‌خواهند را علیرغم آن‌که مخالف خواسته ملت‌ها باشد در کشور‌ها دنبال می‌کنند؟ در این شکی هست که این اقدامات، عینی‌ترین جلوه ظلم است؟

ما اجازه ظلم کردن به کافران و حتی حیوانات را نداریم. ما پیرو مکتب امیرالمؤمنینی هستیم که فرمودند: اگر تمام حکومت را در دست من بگذارند حاضر نیستم پوست جوی را از دهان مورچه‌ای به ناحق بیرون بکشم.

مطلب دیگر پیرامون کمک به ظالم است. بگذارید در این باره روایتی از امام کاظم علیه‌السلام را در این رابطه مرور کنیم. شخصی به نام سفان جمّال شترهایی داشت که آن‌ها را به هارون الرشید برای سفر حج او اجاره داده بود. امام کاظم علیه‌السلام سفان را خواستند و از او دراین باره پرسیدند و فرمودند: شنیده‌ام شتر‌هایت را به فلانی اجاره داده‌ای؟ سفان در پاسخ گفت: بلی یابن رسول الله. اما برای حج که یک اقدام اسلامی‌ است اجاره داده‌ام نه برای کار دیگری. امام علیه‌السلام فرمودند: آیا تو دوست نداری که او سالم از سفر برگردد تا مال‌الاجارهٔ تو را پرداخت کند؟ سفان هم گفت: طبیعی است که دلم می‌خواهد او سالم برگردد تا حق و حقوق مرا پرداخت کند. آن‌گاه حضرت فرمودند: به همین مقدار که تو راضی هستی که یک ظالم بیشتر زنده بماند تا پول تو را بدهد تو هم یاور ظالمی.

امروز که خائنان آل‌سعود در حال بمباران و جنایت در یمن هستند، هر کسی در هر کجای دنیا که در دلش از این اقدام آن‌ها ذره‌ای خوشنود باشد در جنایت آن‌ها شریک است و کمک به ظالم است. بدون شک امروز امریکا و صهیونیست‌ها و رژیم سفاک آل‌سعود و بعضی شیوخ در این جنایت‌ها شریک هستند.

بگذارید صریح بنگارم؛ والله قسم قصد نهایی این دژخیمان از این اقدامات جنایتکارانه نابودی کامل اسلام ناب محمدی صل الله علیه و آله است که مهد آن ایران اسلامی‌است. اما جرئت تعرض به این سرزمینِ امیرالمؤمنین علیه‌السلام را ندارند و به جای آن ملت‌های مسلمان دیگر را مورد هجمه قرار می‌دهند. شکی نیست که اگر امروز ملت‌های مسلمان سوریه و بحرین و یمن و عراق در برابر این‌ها نایستند، خدانکرده فردا روزی خواهد رسید که ما باید در مرزهای خودمان با این دژخیمان مبارزه کنیم. چرا که امروز این ملت‌ها در خط مقدم دفاع از اسلام ناب در حال ‌جنگ هستند. لذا وظیفه همه ما این است که در این شرایط به هر نحوی که می‌ توانیم به کمک این مسلمانان مظلوم بشتابیم. اگر کسی توان مالی دارد با مالش و اگر کسی این بنیه را ندارد باید دعا کند، صدقه بدهد، نذر کند و از خدای متعال بخواهد که با رساندن صاحب اصلی همه ما- عجل الله فرجه الشریف- ریشه ظلم و جور را در عالم بخشکاند انشاالله.
مرجع : تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *