جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۲

خشم آمریکا از بریده شدن سر دومین خبرنگار

چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۱۶
کد مطلب: 378423
پس از آزاد سازی آمرلی ، نیروهای ارتش عراق با همکاری نیروهای مردمی توانستند مناطقی از کرکوک را از تصرف تروریست ها آزاد کنند. همزمان انتشار تصاویری، از قتل "استیون سولتوف " دومین خبرنگار آمریکایی توسط تروریست های داعش واکنش شدید آمریکا را در پی داشت.
به گزارش جهان به نقل از شبکه خبر، منابع خبری با اعلام اینکه ارتش عراق عملیات جدیدی را برای منهدم کردن مواضع تروریست های داعش در استان صلاح الدین آغاز کرده است ، تاکید کردند : نیروهای امنیتی و ارتش با پشتیبانی نیروهای مردمی پس از آزاد کردن روستاهای اطراف تکریت، عملیات پاکسازی این شهر را آغاز کرده اند.

یک فرمانده ارتش عراق نیز اعلام کرد : نیروهای عراقی مناطقی جدید را در جنوب شهر کرکوک که تحت کنترل گروه تروریستی داعش قرار داشت آزاد کردند.

وزارت دفاع عراق اعلام کرد در حملات هوایی روز سه شنبه جنگنده های ارتش به مواضع تروریست های داعش در دو استان الانبار و کرکوک دهها تن از عناصر این گروه کشته یا زخمی شدند . وزارت دفاع عراق در بیانیه ای تاکید کرد جنگنده های ارتش با همکاری سرویس های اطلاعاتی محل استقرار عناصر داعش را در اطراف روستای شمیط در کرکوک بمباران کردند و دهها تن از آنان را به هلاکت رساندند .

پس از آمرلی شهر سلیمان بیک در جنوب کرکوک هم ، بازپس گرفته شد. نیروهای داعش یازده هفته پیش این شهر را اشغال کرده بودند . در این حال منابع آگاه در استان نینوا خبر دادند : واحدهای مسلح گروه تروریستی داعش با تخلیه مواضع خود در شهر موصل به سمت مناطق امن تر در حال فرار هستند. شبکه تلویزیونی العالم نیز از هلاکت صدها تن از عناصر تروریستی داعش در مناطق مختلف عراق خبر داد.

همزمان اقدام تروریستهای داعش در انتشار تصاویری ، از قتل "استیون سولتوف " دومین خبرنگار آمریکایی اسیر این گروه واکنش شدید آمریکا را در پی داشت .

پس از انتشار تصاویری از بریده شدن سر دومین خبرنگار آمریکایی گروگان گروه تروریستی داعش به دست یکی از اعضای این گروه، نمایندگان کنگره آمریکا روز سه شنبه از باراک اوباما رئیس جمهوری این کشور خواستند برای مبارزه با گروه تروریستی داعش طرحی فوری اجراکند.

رئیس کمیسیون روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا با بیان این که جان کری برای توضیح مسائل اخیر به زودی به کنگره احضار خواهد شد گفت : همه بر این باورند که دولت آمریکا به یک راهبرد نیاز دارد و رئیس جمهور آمریکا برای چگونگی مبارزه با تهدید های داعش باید به مردم و کنگره توضیح بدهد .

سخنگوی کاخ سفید هم گفت : اولویت اصلی ما محافظت از شهروندان آمریکایی در عراق است. جاش ارنست گفت : رئیس جمهور آمریکا هدف از عملیات نظامی در عراق را تبیین کرد. اولویت اصلی ما محافظت از شهروندان آمریکایی است.

به دنبال انتشار این خبر کاخ سفید هم اعلام کرد باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا طی حکمی، دستور داد سیصد و پنجاه نظامی دیگر به عراق اعزام شوند تا در عملیات محافظت از ساختمان های دیپلماتیک آمریکا در بغداد مشارکت داشته باشند.

اوباما در هنگام عزیمت به اروپا برای شرکت در نشست سران سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در ولز، همچنین از تصمیم خود به اعزام تعداد زیادی از مسئولان بلند پایه دولت از جمله چاک هیگل وزیر دفاع و جان کری وزیر امور خارجه به خاورمیانه خبر داد تا در مورد آنچه " تقویت همکاری های منطقه ای علیه داعش " نامید، با مقامات کشورهای منطقه گفتگوهایی داشته باشند. لیزا موناکو مشاور اوباما در زمینه مبارزه با تروریسم نیز جزو این هیئت خواهد بود.

کاخ سفید همچنین خاطر نشان کرد اوباما طی این هفته با متحدانش در ناتو در مورد اقدامات جدید علیه گروه داعش رایزنی خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از واشنگتن، به گفته جان کربی مسئول بخش اطلاع رسانی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون)، با اعزام سیصد و پنجاه نیروی کمکی به بغداد، شمار نظامیان آمریکا در عراق که مسئولیت محافظت از جان دیپلمات های آمریکایی در آن کشور را بر عهده دارند به هشتصد و بیست نفر خواهد رسید.

دبیرکل سازمان ملل روز چهارشنبه گفت: جهان از آنچه که سر بریدن دومین خبرنگار آمریکایی در یک فیلم ویدئویی منتشر شده از سوی گروه تروریستی داعش به نظر می‌رسد، خشمگین است.

دو هفته پیش داعش با انتشار تصاویر سر بریدن جیمز فولی خبرنگار آمریکایی گروگان خود ، تهدید کرده بود : استیون ساتلاف، دومین خبرنگار آمریکایی را نیز بزودی خواهد کشت.

در تصاویری که گروه داعش دیروز منتشر کرده است، یک شبه نظامی در کنار مردی که ادعا می شود خبرنگار آمریکایی باشد، نشان داده می شود. هنوز صحت و سقم این تصاویر تایید نشده است. "استلوف سی و یک ساله زمانی که در حال تهیه گزارش از اوضاع سوریه بود، ناپدید شد. ربوده شدن وی تا زمانی که ماه گذشته در تصاویر منتشر شده داعش ظاهر شد، گزارش نشده بود.

در این ویدئو یک فرد نقابدار بار دیگر تهدید می‌کند یک تبعه انگلیسی به نام دیوید هاینس نفر بعدی است که کشته خواهد شد. در پی انتشار تصاویری از بریده شدن سر دومین خبرنگار آمریکایی گروگان گروه تروریستی داعش به دست یکی از اعضای این گروه، دولت آمریکا این اقدام را محکوم کرد و در عین حال گفت : نمی تواند صحت این تصاویر را تایید یا تکذیب کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


آشنا
کی گفته که چاقو دسته اش رو نمیبره دیدی که برید !
اراکی
دبیرکل سازمان ملل روز چهارشنبه گفت: جهان از آنچه که سر بریدن دومین خبرنگار آمریکایی در یک فیلم ویدئویی منتشر شده از سوی گروه تروریستی داعش به نظر می‌رسد، خشمگین است!!!
این همه مسلمان بیگناه را کشتند وسر زن و بچه های اونا رو در سوریه و عراق بریدند جهان خشمگین نشده ولی سر یک خبرنگار امریکایی را بریدند جهان خشمگین شده ؟ ای ننگ بر شما شیاطین استکباری .