جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۲
۱
قدیری ابیانه:

رابطه با آمریکا راه‌حل مسائل اقتصادی نیست

يکشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۵۷
کد مطلب: 418220
قدیری ابیانه ذهنیت رابطه با آمریکا و برطرف شدن مشکلات اقتصادی کشور را تصوری اشتباه دانست.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، محمد حسن قدیری ابیانه ظهر امروز در همایش اقتصاد مقاومتی راه حل منطقی که در سالن جلسات مدرسه علمیه معصومیه قم برگزار شد اظهار داشت: یکی از واقعیت‌های کشور ما این است که ما کشوری نفت‌خیز هستیم که در دولت گذشته این درآمد نفتی به اوج خود رسیده بود ولی به دلیل وجود تحریم‌ها ما را با مشکلات زیادی روبرو کرد.

کار‌شناس ارشد روابط بین‌الملل افزود: در سال ۹۱ تحریم‌های ظالمانه غرب علیه کشورما شروع شد و از سال ۹۳ هم قیمت نفت به شدت کاهش پیدا کرد که سبب شد تا با مشکلات زیای روبرو شویم.

وی عنوان کرد: در سال ۹۱ درآمد نفتی ما بسیار بالا بود اما به دلیل تحریم‌های موجود درآمدهای نفتی کشور محقق نشد و بودجه کشور با مشکلات بسیاری روبرو شد.

کار‌شناس ارشد روابط بین الملل اظهار داشت: کسی که تصور می‌کند کشور ما در آمد نفتی بسیار بالایی دارد و آن را خرج ملت نمی‌کند تصور اشتباهی است، بالابردن سطح توقعات ملت توسط دولت اقدام غلطی است.

سفیر سابق ایران در مکزیک بیان کرد: توهم نفتی در کشور ایجاد توقع کرده و سبب شده تامسئولان نزد ملت ناکارآمد معرفی شوند، احساس ظلم در اقلیت‌ها به خاطر ایجاد توقعات بی‌جا توسط مسئولان میان ملت است.

وی عنوان کرد: در بودجه ۹۱ صادرات نفت روزانه ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه در روز بود که در سال ۹۲ به یک میلیون بشکه در روز رسید و این سبب می‌شود تا دولت برای عدم مشکل در هزینه‌های کشور خدمات خود را کم کند.

کار‌شناس ارشد روابط بین‌الملل با اشاره به تعطیلات زیاد در کشور اظهار داشت: یکی از مشکلات کشور ما بالا بودن تعطیلات است که سبب ضربه به اقتصاد کشور شده است.

سفیر سابق ایران در استرالیا با اشاره به حدیثی از امام علی (ع) بیان کرد: امیرالمومنین (ع) فرمودند بهترین تفریح کار است، ما باید در کارخویش جدیت داشته باشیم و در راستای اهدافی که داریم ثابت قدم باشیم.

وی با انتقاد از افرادی که می‌گویند کشور ما با کمبود کار مواجه است عنوان کرد: کشور ایران دارای منابع غنی و امکانات بسیاری است که جوانان ما باید با همت خویش فعالیت کنند و بدون اتکا به دولت خودشان ایجاد اشتغال کنند.

قدیری ابیانه با اشاره به عدم وجود شغل برای جوانان در کشور تصریح کرد: نگاه‌های ما باید به موضوع کار واشتغال تغییر کند و با پایین آوردن سطح توقعات به فعالیت بپردازیم و کار را بهترین تفریح برای خودمان بدانیم.

کار‌شناس ارشد روابط بین الملل اظهار داشت: برخی در داخل تصور می‌کنند اگر رابطه ما با کشور آمریکا خوب شود مشکلات اقتصادیمان حل می‌شود اگر این گونه بود کشور مصر با وجود رابطه نزدیکی که با آمریکا دارد با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می‌کند و بیش از یک میلیون مصری در قبرستان‌ها زندگی می‌کنند و محلی برای اسکان ندارند.

سفیر سابق ایران در استرالیا بیان کرد: پیشرفت‌های کشور کره جنوبی به دلیل فعالیت‌های مردم این کشور و همچنین قناعتی است که در ملت آن‌ها وجود دارد و ما هم باید با تکیه به تولید داخلی و ظرفیت جوانان و بدون اتکا به خارج مشکلات اقتصادی کشور را برطرف کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


هموطن
United States
فعلا از نظر روحانی و دولتش رابطه با کدخدا راه حل مشکلات است