پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

پایان ۲روز مذاکره فشرده عراقچی واشمید

جمعه ۲۰ دی ۱۳۹۲ ساعت ۲۰:۳۵
کد مطلب: 336528
طی دو روز مذاکره فشرده بین عراقچی و اشمید در ژنو نتیجه بررسی‌ها درباره مسائل باقی‌مانده درخصوص نحوه اجرایی شدن توافق ژنو به پایتخت‌ها منتقل و در پی تصمیم‌گیری نهایی در پایتخت‌ها، نتیجه اعلام می‌شود.
به گزارش جهان، مذاکرات سیدعباس عراقچی معاون وزیر خارجه کشورمان و هلگا اشمید معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ژنو پایان یافت.
 
سید عباس عراقچی در این باره به خبرنگار فارس گفت:‌ طی دو روز مذاکره فشرده با خانم اشمید، راه‌حل مسائل باقی‌مانده در خصوص نحوه اجرایی شدن توافق ژنو در سطح مدیران ارشد سیاسی بین جمهوری اسلامی ایران و کشورهای 1+5 مورد بررسی و جمع‌بندی قرار گرفت.
 
عراقچی با بیان اینکه پیشرفت‌های خوبی حاصل شد، یادآور شد: درباره سه مورد اختلافی به راه‌حل رسیدیم، که منوط به تایید راه‌حل در پایتخت‌ها می‌باشد.
 
معاون وزیر خارجه کشورمان عنوان کرد: نتیجه این بررسی‌ها به پایتخت کشورها منتقل و متعاقب آن تصمیم‌گیری نهایی در پایتخت‌ها اتخاذ و نتیجه اعلام خواهد شد.
 
به گزارش فارس، سید عباس عراقچی و هلگا اشمید از دیروز در هتل اینترکنتیننتال شهر ژنو درباره حل سه مورد اختلاف باقیمانده از مذاکرات کارشناسی ایران و 1+5 به گفت‌وگو پرداختند.
 
شهر ژنو دیروز همچنین میزبان نشست سه جانبه‌ای بین عراقچی، وندی شرمن معاون وزیر خارجه آمریکا و هلگا اشمید بود.
 
شرمن که در مسیر سفرش به مسکو توقفی کوتاه در ژنو داشت علاوه بر شرکت در این نشست سه جانبه دیداری دوجانبه نیز با عراقچی داشت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *