پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
۱

ماجرای درخواست پول از آمریکا توسط داعش

پنجشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۳۰
کد مطلب: 376326
روزنامه نیویورک‌تایمز در گزارشی اظهار داشته است که نیروهای داعش پیش از کشتن خبرنگار آمریکایی از واشنگتن خواستار چندمیلیون دلار در ازای آزادسازی وی شده بودند.
به گزارش جهان به نقل از فارس روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز در گزارشی مدعی شده است که داعش پس از دستگیری«جیمز فولی»، خبرنگار آمریکایی که توسط داعش سربریده شد، اعلام کرده است که در مقابل گرفتن چندین میلیون دلار حاضر است وی را آزاد کند.

نیویورک تایمز در گزارش خود اظهار داشته است که گفته‌هایی برخی از اعضای خانواده فولی و هم‌چنین رویه داعش در دستگیری و آزادسازی عده دیگری از اتباع اروپایی حاکی از درخواست پول برای آزادی این خبرنگار آمریکایی است، اما دولت آمریکا بر خلاف دولت‌هایی اروپایی از پرداخت این مبلغ امتناع ورزیده است.

دستگیر کردن اتباع خارجی و باج‌خواهی از دولت‌های آنها یکی از روش‌های گروه تکفیری داعش برای تامین درآمد است.

نیویورک‌تایمز در گزارش خود اظهار داشته است که جیمز فولی تنها گروگان آمریکایی داعش نبوده و در حال حاضر سه تبعه آمریکایی دیگر نیز در اختیار داعش هستند که جامعه آمریکا دولت خود را مسوول مورد جان آنها مسئول می‌داند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


دو سوال که کمی تامل بر انگیز است:
1- آیا داعش در حال تحریک همه ی کشورها برای پیوستن به ائتلاف ساختگی آمریکا نیست؟

2-(مهم تر) آیا نوعی بازسازی منفور از قیام امام زمان در این منطقه در حال اتفاق افتادن نیست؟