پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

خداحافظی صفارهرندی از همکارانش

دوشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۸۸ ساعت ۱۰:۲۴
کد مطلب: 59542
محمدحسین صفارهرندی بعد از ظهر روز یکشنبه 11 مرداد در مراسمی از همکاران خود و مدیران وزارت ارشاد به خاطر "مجاهدت‌های چهار سال گذشته در مسیر اعتلای فرهنگ اسلامی و ایرانی" تقدیر کرد و به خاطر قصورهای خود از آنان حلالیت طلبید.
به گزارش خبرگزاری مهر، محمد حسین صفارهرندی روز گذشته در نشستی با کارکنان وزارت ارشاد، وحدت و اتحاد را از مهمترین خصایص جامعه دینی برشمرد و اظهار داشت: تفرق و چندگانگی با چندسلیقگی فرق دارد و جامعه به طور طبیعی، برآمده از سلایق مختلف است و مردم دیدگاههای متفاوت دارند.

وزیر مستعفی فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تفرق در سلیقه نباید به تفرقه در عقیده منجر شود زیرا در غیر این صورت تعارض میان جریانهای مختلف کار را به بی سامانی و هرج و مرج خواهد کشاند.
وی افزود: مگر می‌شود دیدگاههای متفاوت در جامعه سرکوب شود. هرکس یک نوع برداشت دارد، یک مراد دارد و یک نفر را دوست دارد و در آزمونهایی که پیش می‌آید ممکن است با انتخاب شخصی به عنوان رئیس، نماینده و معتمد و امین خویش به سراغ او برود و به او رای بدهد.
صفارهرندی عنوان کرد: در جامعه‌ای که برای آرای مردم ارزش قائل است پیش بینی شده که همه افراد منطبق بر سلیقه، برداشت و فهم خود حق انتخاب کردن داشته باشند و باید از این امر استقبال کرد.
وی متذکر شد: اما اگر بنا باشد هر کسی به نامزد مورد نظر خود متصل شود و در هیچ حالتی او را رها نکند جامعه کجا به هم پیوسته شده و برای یک آهنگ مشترک شکل می‌گیرد.
وزیر مستعفی فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه "در برگزاری انتخابات همه تا پای جان همت به خرج می‌دهند تا نامزد مطلوب خودشان رای بیاورد" تصریح کرد: وقتی که گرد و غبار و هیجانات انتخابات فرو می‌نشیند و آراء را می‌شمارند تنها یک نفر بالا می‌آید و دیگران پایین هستند و بقیه باید به انتخاب اکثریت و حق اجتماع تن دهند.
وی همبستگی را به عنوان رعایت کردن حق جامعه و سرنهادن به رای اکثریت اجتماع، تعریف کرد.
صفارهرندی یادآور شد: در عصر غیبت دو حالت پیش روی ماست که یکی از آنها تمسک به نائب امام عصر (عج) است که در زمان غیبت صغری ارتباط و دسترسی ما به ساحت مقدس امام عصر (عج) از طریق نواب خاص و در زمان غیبت کبری از طریق نواب عام و ولی امر صورت می‌گیرد و در شرایطی هستیم که ولی امر ما خود می‌گوید برای رسیدن به یک شاکله مدیریتی باید از همین راههایی که به عنوان مردمسالاری دینی تعریف می شوند بهره گرفت.
وی با تاکید بر اینکه "در مردمسالاری دینی افرادی که بیشترین آرای انتخاباتی را به دست آورند منتخبان مردم هستند" اظهار داشت: کسانی این بینه و حجت آشکار را می‌بینند اما حاضر نمی‌شوند به رای غالب و اکثریت تن بدهند باز راه تفرق را می‌پیمایند که این اقدام مقداری ناشی از آموزش ندیدنها و کمتر تمرین کردنهای ما در این وادی است و بخشی هم ناشی از فتنه‌ها و تبعیت از اهواء افرادی است که خود تربیت ناشده می‌خواهند مربی جامعه باشند.
وزیر مستعفی فرهنگ و ارشاد اسلامی هشدار داد: آنهایی که به مردم و جامعه خود اعتماد نکنند لاجرم باید به بیگانه پناهنده شوند و شدند و بعضی‌ها هم که پناهنده نشده‌اند باید تقدیر آنگونه‌ای را در سرنوشت خودشان محاسبه کنند.
وی با اشاره به تاکیدات پیامبر اسلام (ص) در حجة الوداع خطاب به مسلمین توضیح داد: پیامبرعظیم الشان اسلام از مسلمانان خواستند نصیحت و خیرخواهی نسبت به زمامداران و اداره کنندگان جامعه را همواره مدنظر داشته باشند و وظیفه تک تک افراد جامعه اسلامی است که واقعیات پنهان مانده از نگاه زمامداران، پیشوایان و مدیران جامعه را به آنان منتقل کنیم و آنچه را می‌بینیم و می‌شنویم برای کمک به آنها برای تصمیمگیری صحیح با این افراد در میان بگذاریم.
صفارهرندی تاکید کرد: چنانچه خدای ناکرده جامعه به شکلی باشد که اگر فردی از سر خیرخواهی نظری را اعلام کرد با تغیر با او برخورد شود آن جامعه از نظم نبوی خارج می‌شود.
وی در ادامه سخنان خود توصیه پیامبر مکرم اسلام (ص) در رابطه با اخلاص عمل و معامله با خداوند در انجام امور را یادآور شد و گفت: اگر در انجام کارها با خدا معامله کنیم به خاطر ندیده شدن خوبیها زیاد شکایت نخواهیم کرد و همین که می‌دانیم خدای حی، ناظر و بصیر به اعمال ما آگاه است و همه چیز را می‌بیند آرامش به دل انسان وارد می‌شود.
وی با اشاره به مطالب دو روز پیش یکی از نشریات کشور در وارونه جلوه دادن عملکرد وزارت ارشاد در چهار سال اخیر اظهار داشت: همه شاخصهای موجود در این دوره نسبت به گذشته از چند صد درصد تا چند ده درصد افزایش داشته است و در جاهایی که مدعی هستند سانسور شدید وجود داشته است رشد آن به کمتر از 30 درصد نمی‌رسد که به عنوان نمونه در 30 سال پس از انقلاب بیش از 550 هزار عنوان کتاب چاپ شده است که بالغ بر 219 هزار عنوان آن سهم چهار سال اخیر است.
صفارهرندی در پایان از همکاران خود و مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به خاطر مجاهدتهای چهار سال گذشته در مسیر اعتلای فرهنگ اسلامی و ایرانی تقدیر و تشکر کرد و به خاطر قصورهای خویش از آنان حلالیت طلبید.



نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *