پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

اسیدپاشی در مشهد تکذیب شد

يکشنبه ۴ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۰۷:۵۵
کد مطلب: 387928
استاندار خراسان رضوی با تأکید بر اینکه شایعه اسیدپاشی در مشهد کذب محض است، گفت: هیچ موردی از اسیدپاشی در مشهد گزارش نشده است.
به گزارش جهان به نقل از فارس، علیرضا رشیدیان امشب در جلسه شورای اداری استان خراسان رضوی در محل استانداری، با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم، اظهار کرد: تمام دستگاه‌ها باید در برآورده ساختن نیاز هیئت‌های مذهبی بسیج شوند تا شور و شعور حسینی در جامعه فرهنگ‌سازی شود.

استاندار خراسان رضوی به نقش مهم روحانیت و مداحان در این ایام اشاره کرد و بیان داشت: روحانیت و مداحان باید با اشاعه فرهنگ حسینی عنایت لازم را در پیشگیری از افراطی‌گری و بیان مطالبی که دور از شأن امام حسین (ع) است مبذول کنند. پایگاه‌های انتقال خون در ایام تاسوعا و عاشورا طبق سال‌های گذشته آماده پذیرش اهدای خون هستند.

رشیدیان با اشاره به واقعه اسیدپاشی در اصفهان، تصریح کرد: این واقعه حرکتی غیر انسانی بود که توسط عده‌ای جنایتکار انجام شد و هیچ ربطی به عقیده دینی نداشت.

وی با بیان اینکه دین اسلام دینی رحمانی است، خاطرنشان کرد: اسلامی که برای سیلی یک خانم و کشیدن گوشواره از گوش یک کودک پس از گذشت سال‌های سال هنوز بر سر و سینه می‌زند عین رحمانیت است و وقایع جنایتکارانه را محکوم می‌کند.

استاندار خراسان رضوی با تأکید بر اینکه عاملان این جنایت باید به اشد مجازات برسند، اظهار کرد: عده‌ای از رسانه‌های معاند سعی بر این دارند تا در واقعه اسیدپاشی عناصر دینی و مذهبی را متهم کنند اما مردم باید بدانند و آگاه باشند که این کار دشمن تنها برای تفرقه افکنی و ایجاد اختلاف و درگیری در کشور است.

رشیدیان در ارتباط با شایعات اسیدپاشی در مشهد، ابراز کرد: این شایعات در مشهد کذب محض است و بنا بر تحقیقات انجام شده از اورژانس و بیمارستان‌ها هیچ‌گونه موردی از اسیدپاشی در مشهد اعلام نشده و این شایعات تنها برای جوسازی و ترساندن مردم است.

وی به بحث تکریم ارباب رجوع در ادارات تأکید کرد و یادآور شد: در کنار تکریم ارباب رجوع تکریم کارمندان نیز حائز اهمیت است که باید به آن توجه ویژه کرد.

استاندار خراسان رضوی در ارتباط با انتصابات شهرستان‌ها، گفت: سازمان‌ها برای انتصابات حتما با فرمانداران خود هماهنگی لازم را داشته باشند، چراکه فرمانداران نمایندگان دولت در شهرستان‌ها هستند.

* کسب رتبه دوم خراسان رضوی در رتبه بندی نظارت پروژه‌های استانی

رشیدیان عنوان کرد: در رتبه بندی نظارت عالیه بر پروژه‌های استانی، خراسان رضوی رتبه دوم را به دست آورده است.

وی ادامه داد: امیدواریم با پیگیری‌های نمایندگان مجلس شورای اسلامی ارتقای بودجه عمرانی که قرار بوده از ۵.۸ درصد به هشت درصد برسد محقق شود که اگر این ارتقا صورت بگیرد ۱۵۰ میلیارد تومان به ردیف بودجه‌های استان اضافه می‌شود که در تکمیل پروژه‌ها بسیار موثر است.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه اخیراً ۲ میلیارد تومان برای توسعه روستاهای مرزنشین و ۷ میلیارد تومان برای آب روستایی اختصاص داده شده است، بعد از ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مسئولان باید سند اقتصاد مقاومتی استان را پیگیری کنند.

این مسئول در پایان خاطرنشان کرد: سند اولیه اقتصاد مقاومتی استان خراسان رضوی آماده شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *