پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

بهای نفت بالا رفت

سه شنبه ۵ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۰۴
کد مطلب: 327825
پس از کاهش نسبتا شدید بهای نفت پس از توافق هسته‌ای ایران گمانه‌زنی‌ها مبنی بر کاهش ذخائر نفت آمریکا باعث شد بهای طلای سیاه در بازار‌های جهانی امروز سه‌شنبه بالا برود.
به گزارش جهان، ایسنا، به نقل از بلومبرگ نوشت: بهای نفت سبک آمریکا در بازار نیویورک پس از کاهش ۳۰۰ هزار بشکه‌ای ذخایر نفتی آمریکا در هفته منتهی به ۲۲ نوامبر ۰.۵ درصد افزایش یافت.

جاناتان بارات تحلیلگر نفتی در سیدنی استرالیا گفت: تقاضا رو به کاهش گذاشته است، اما هنوز راه درازی وجود دارد.

بر این اساس بهای نفت سبک آمریکا برای تحویل در ماه ژانویه با ۵۵ سنت افزایش به ۹۴ دلار و ۶۰ سنت در هر بشکه رسید.

هم‌چنین نفت برنت نفت شمال نیز با ۱۳ سنت کاهش ۱۱۰ دلار و ۸۷ سنت در هر بشکه معامله شد و اختلاف قیمت بین نفت برنت و نفت آمریکا به ۱۶ دلار و ۳۵ سنت در هر بشکه رسید.

بهای نفت در بازار‌های جهانی در پی توافق هسته‌ای غرب با ایران به پایین‌ترین سطح سه هفته اخیر رسید.

روز گذشته بهای نفت برنت در بازار لندن برای اولین‌بار طی چهار روز گذشته ۲.۷ درصد کاهش یافت و نفت سبک آمریکا نیز در بازار نیویورک یک کاهش قیمت ۱.۵ درصدی را تجربه کرد.

لغو تحریم بیمه نفتکش‌های حامل نفت ایران در پی توافق هسته‌ای غرب با ایران، باعث افزایش صادرات نفت ایران به مشتریان آسیایی خواهد شد که به کاهش بیشتر قیمت نفت خواهد انجامید.

کوین بوک مدیرعامل یک شرکت انرژی در واشنگتن گفت: لغو تحریم بیمه نفتکشها احتمالا باعث افزایش صادرات نفت ایران به میزان روزانه ۲۰۰ تا ۴۰۰ هزار بشکه به ویژه به پالایشگاههای هندی خواهد شد.

وی همچنین گفت: کاخ سفید در بیانیه خود اعلام کرد که صادرات نفت ایران در سطح یک میلیون بشکه در روز حفظ خواهد شد که بسیار بالاتر از برآورد اخیر ۷۱۵ هزار بشکه ای از صادرات نفت ایران در ماه اکتبر است و نشان می‌دهد با این توافق صادرات نفت ایران به طوری فوری دستکم ۲۸۵ هزار بشکه در روز افزایش می یابد.

یک مقام بلندپایه غربی گفت: لغو تحریمهای اتحادیه اروپا علیه بیمه نفتکش‌های حامل نفت ایران در این توافق قید شده است.

در پی توافق هسته‌ای، کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد: در مرحله اول، ممنوعیت صادرات نفت ایران به اتحادیه اروپا باقی خواهد ماند و صادرات نفت ایران در سطح روزانه یک میلیون بشکه نگه داشته خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *