جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق ایران:

صنعت چای ایران رها شده است

جمعه ۱۰ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۰۹
کد مطلب: 404621
رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق ایران گفت: صنعت چای ایران رها شده و باری به هر جهت است.
به گزارش جهان به نقل از فارس، شمش‌علی هادی‌زاده معلم پنج‌شنبه شب در نشست اعضای کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی گیلان تغییر کاربری و کوچک شدن اراضی کشاورزی به ویژه باغ‌های چای را دارای سه دلیل عمده دانست.

وی سوددهی نامناسب کشاورزی، رهاسازی و مسئله آب عنوان کرد و افزود: صنعت چای کشور مانند صنعت مرغداری رها شده و باری به هر جهت است.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق ایران حکمرانی آب را مهم خواند و خاطرنشان کرد: نباید استان‌های بالادست آب بیشتری از استان‌های پایین دست در اختیار داشته باشند و حکمرانی آب باید در کشور منسجم شود.

وی به وضعیت سد سفیدرود رشت اشاره کرد و گفت: مبادا روزی گیلان به درد اصفهان و سفیدرود به درد زاینده‌رود دچار شود.

هادی‌زاده معلم کنترل باغ‌های کیوی را را جزو ضروریات عنوان کرد و یادآور شد: اگر کنترل کیوی باغ‌ها صورت نگیرد کشاورزی ما هرز می‌رود.

به گزارش فارس، در حاشیه نشست مذکور سند ماموریت کشاورزی آب، منابع طبیعی و کشاورزی برای برنامه‌ریزی چشم‌انداز یک ساله بخش کشاورزی اتاق ایران و کمیسیون کشاورزی اتاق استان به امضای رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق ایران و مشاور عالی وزیر کشاورزی و رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی گیلان به امضا رسید.

در این تفاهمنامه با توجه به چشم‌انداز، برنامه‌های بنیادی بخش کشاورزی استان مورد رسیدگی و اجرا و بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق ایران برای بررسی و مذاکره امروز با استاندار گیلان نیز دیدار و گفت‌وگو کردند و منطقه آزاد انزلی را مورد بازدید قرار دادند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *