چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

تقابل با «اسلام اصیل» انگیزه تشکل داعش

دوشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۴۱
کد مطلب: 404027
عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم با اشاره به گستردگی و نفوذ اسلام در جهان گفت: نشر و قدرت اسلام در جهان سبب شده ‌تا دشمن به مقابله با آن بپردازد و براین اساس داعش را ایجاد کرد تا بتواند چهره اسلام را مخدوش کند.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام محمد مهدی گرجیان ظهر امروز در کارگاه علمی جاودانگی دین و شریعت که در سالن شهید عارف الحسینی مدرسه عالی امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار داشت: انسان‌ها به تنهایی نمی‌توانند همه امور زندگی خویش را انجام دهند و نیازمند زندگی اجتماعی هستند.

عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم افزود: خداوند انسان را خلق کرده ‌و انسان باید با برنامه ریزی زندگی کند، انسان به واسطه عبادت‌هایی که انجام می‌دهد مسیر بندگی را به خوبی طی می‌کند و راه را اشتباه نمی‌رود.

گرجیان با تاکید بر لزوم خداپرستی و تبعیت از دستورات الهی بیان کرد: خداوند در همه زمینه‌ها انسان را به کمال می‌رساند و نیازهای وی را نیز برطرف می‌کند؛ ما هم باید در همه کارهای خویش تابع دستورات خداوند متعال باشیم.

وی عنوان کرد: پیشرفت‌های علمی تغییری در نیازهای انسان‌ها ایجاد نمی‌کند، انسان‌ها باید این موضوع را بدانند معادی وجود دارد و اگر غیر از دستورات خداوند عمل کنند از انسانیت خویش دور می‌شوند.

عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم با تاکید بر رفع همه نیازهای انسان با توجه به دین‌داری تصریح کرد: دینی که به عنوان دین جامع انتخاب می‌شود، همه نیازهای اجتماعی، فردی و معنوی انسان‌ها را مورد عنایت قرار می‌دهد و رفع می‌کند.

وی با اشاره به گستردگی و نفوذ اسلام در جهان گفت: نشر و قدرت اسلام در جهان سبب شده ‌تا دشمن به مقابله با آن بپردازد و براین اساس داعش را ایجاد کرد تا بتواند چهره اسلام را مخدوش کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم با اشاره به علل پویا و زنده بودن دین اسلام بیان کرد: یکی از نکاتی که دین اسلام را زنده و پویا نگه داشته، ‌اجتهاد بودن آن است و علت دیگر جامعیت داشتن دین اسلام است.

گرجیان عنوان کرد: اگر دنیای ما درست باشد آخرت ما هم درست می‌شود چون آخرت بدون دنیا نمی‌شود و تا از مرحله دنیا به خوبی عبور نکنیم به آخرت نمی‌رسیم.
https://jahannews.com/vdcewe8efjh877i.b9bj.html
jahannews.com/vdcewe8efjh877i.b9bj.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *