جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱

تماشاچيان کربلاي بحرين

محمدصادق کوشکي
چهارشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۰۸:۳۷
کد مطلب: 200122
تماشاچيان کربلاي بحرين
سرویس سیاسی جهان-محمد صادق کوشکی:
۱- اين روزها يزيديان آل خليفه عرصه را بر شيعيان سالار شهيدان چنان بسته‌اند که بايد منتظر عاشورايي خونين در بحرين باشيم. سکوت جهان در برابر جنايات آل خليفه اين جماعت را چنان «هار» کرده که کم کم به ريشه‌کني تشيع از بحرين مي‌انديشند و از سوي ديگر حمايت همه‌جانبه جهان استکبار از حاکمان بحرين موجبات «مستي» آنان را فراهم آورده تا آنجا که براي سرکوبگري‌هاي خود حد و مرزي نمي‌شناسند و از هر شيوه و ابزاري جهت به بن بست کشاندن انقلاب مردم بحرين بهره‌ مي‌گيرند. حمايتهاي روزافزون عربستان، قطر، امارات و کويت از حاکمان بحرين و تلاش آنان براي تسليح و تجهيز آل خليفه، استقبال گرم مقامات انگليسي و شخص ديويد کامرون از شيخ حمد بن عيسي آل خليفه حاکم غاصب بحرين و اقامت طولاني‌مدت او در انگليس در هفته اخير و حمايتهاي پي در پي مقامات وزارت خارجه و دفاع آمريکا و حتي شخص اوباما از حاکمان بحرين و سرکوبي قيام مردم اين کشور، گوشه‌هايي از پشت‌گرمي‌هاي آل طبقه است که علني شده است. 

۲- لازم به تذکر نيست که چشم اميد مردم مسلمان بحرين بعد از خدا به سوي تنها حکومت اسلامي جهان يعني جمهوري اسلامي است و آشکار است که باتوجه به فضاي موجود و موقعيت خاص جغرافيايي بحرين، مهمترين و در عين حال منحصر به فردترين حمايتي که مي‌توان از انقلابيون بحرين نمود پشتيباني سياسي - تبليغي از اين انقلاب و انعکاس مظلوميت مسلمانان انقلابي اين کشور در سطح بين‌المللي است. 

از ابتداي قيام شيعيان بحرين در بهمن ماه سال گذشته تا به امروز، آل خليفه به مدد وجدان خفته رسانه‌هاي بين‌المللي، راه فرياد را بر مردم تحت ستم اين جزيره بسته و با خيال راحت به قتل و غارت و سرکوب مشغول شده است تا آنجا که حتي کودکان شيرخواره نيز در اين مسير قرباني خشونت‌هاي آل خليفه شده و به شهادت رسيده‌اند. در چنين موقعيتي مبرم‌ترين نياز برادران و خواهران شيعه ما در بحرين، رساندن صداي مظلوميت و خواسته‌هاي بحق آنها به گوش جهانيان است. 

۳- متاسفانه پس از گذشته چند ماه از شروع حرکت انقلابي شيعيان در بحرين، شور حمايت از آنان در ايران اسلامي سرد شد و پيشامدهاي گوناگون فکر و ذهن ما را از توجه به مساله بحرين منحرف کرد.
ديگر ماه‌هاست که خبري از تجمعات پرشور دانشجويي و حرکتهاي خودجوش مردمي درحمايت از مردم بحرين نيست! و حتي رسانه‌هاي ما هم ديگر با آن شور و نشاط اوليه حوادث بحرين را بازتاب نمي‌دهند و به عنوان نمونه پس از پخش چند نماهنگ در خصوص حوادث بحرين از شبکه‌هاي مختلف سيما در بهار سال جاري ديگر حتي براي يک بار هم شاهد پخش آنها نبوده‌ايم. اين ورود پرشور و خاموشي پس از آن نشان از آن دارد که ما هنوز متوجه تکليف خود در اين خصوص نيستيم! 

۴- دير نيست که تداوم وضع موجود در بحرين کار را به جايي مي‌رساند که شاهد عاشورايي ديگر در بحرين باشيم. آن هم در حالي که در جوار اين جزيره، يک ملت مسلمان و انقلابي عظيم با عشق فاطمي در دل و خون علوي در رگ، توانمند و مقتدر ايستاده است! 

اگر خداي نکرده کربلا در بحرين تکرار شود ما چه پاسخي براي امام عصر(عج) خواهيم داشت؟ آيا از ما نخواهند پرسيد که شما بوديد و شيعيان بحرين را سربريدند؟ شما بوديد و شيرخوارگان بحريني را به جرم محبت علي‌اصغر حسين(ع) خفه کردند؟ شما بوديد و نواميس شيعه را به اسارت بردند؟ آن هم در اسارتگاههايي که گرگان تجاوزکار انگليسي اداره آن را بر عهده دارند!؟ 

۵- اگر وکلا و حقوقدانان متدين ايران در يک حرکت تخصصي لايحه‌اي در خصوص موارد مکرر نقض حقوق بشر، حقوق کودکان و حقوق زنان، جنايت عليه بشريت و... در بحرين تنظيم نموده و به تمامي مراجع بين‌المللي مرتبط با اين امور ارائه دهند، اگر پزشکان و پرستاران غيرتمند ايراني در حمايت از همکاران اسير و تحت شکنجه خود در بحرين وارد عمل شده و از طريق تبليغات جهاني و سازمانهاي بين‌المللي مربوطه در مسير حمايت و آزادي همکارانشان بکوشند، اگر داوطلبان و جوانان عضو هلال احمر حرکتي نمادين و تبليغي به نفع ستمديدگان بحريني انجام داده و هزاران هزار نامه و يادداشت به سازمان صليب سرخ جهاني ارسال کنند، اگر هنرمندان و اهالي فرهنگ با استفاده از سازمان يونسکو رفتارهاي وحشيانه آل خليفه را به چالش بکشند، مي‌توانيم اميدوار باشيم که حوادث بحرين سرانجامي عاشورايي پيدا نکند! 

۶- و خدا نکند که ملت مسلمان ايران و شيعيان علي و فاطمه و حسين و زنيب عليهم‌السلام تماشاچياني خاموش باشيم و تکرار کربلا در بحرين را به تماشا بنشينيم.








نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
خدا نکند.
اما من دلم تنگ شده و هر چه تنگ تر می شود بیشتر میسوزد.
کاش لااقل یک تظاهرات برای حمایت از مظلومیت بحرین صورت می گرفت.
صعودی ها و یهودی ها سران همان امتی هستند که نه تنها دین ندارند،آزاده هم نیستند.

وای اگر.....
ارتش دنیا...