جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱

تجمع اعتراض آمیز مقابل دفتر مصر در تهران

سه شنبه ۳۱ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۳۸
کد مطلب: 371583
ستاد یاری فلسطین که توسط سازمان‌های مردم نهاد ایرانی اعلام موجودیت کرده برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین و در محکومیت همراهی دولت مصر با رژیم صهیونیستی، تجمع اعتراضی را در مقابل دفتر حافظ منافع این کشور در تهران برگزار خواهد کرد.
به گزارش جهان؛ ستاد یاری فلسطین، متشکل از فعالان جهان اسلام، دانشجویان، نخبگان، هنرمندان، گروه‌ها و سازمان‌های مردم نهاد ایرانی روز گذشته در بیانیه‌ای اعلام موجودیت کرد.

این ستاد در نخستین اقدام خود برای اعلام حمایت از مردم مظلوم فلسطین و محکومیت تجاوز ظالمانه رژیم صهیونیستی در روزهای گذشته به غزه و نیز همراهی دولت مصر با رژیم اشغالگر قدس در بستن مرز رفح و جلوگیری از امدادرسانی به مردم جنگ زده غزه، تجمع اعتراضی را در مقابل دفتر حافظ منافع این کشور در تهران برگزار خواهد کرد.

در بیانیه این ستاد با اشاره به وضعیت اسفبار مردم غزه و کمبود بسیار شدید دارو و مواد غذایی برای جمعیت دومیلیونی این منطقه و نیز جلوگیری مصر از ورود کاروان‌های امدادرسانی و پزشکی به نوار غزه، از تمامی مردم درخواست شده است تا با حضور در این تجمع خشم و انزجار خود را نسبت به کشتار بیرحمانه مردم غزه نشان داده و از دولت مصر درخواست کنند نسبت به بازگشایی کامل مرز رفح اقدام کند.

بر اساس گزارش روابط عمومی ستاد یاری فلسطین(سیف) این تجمع با حضور گروهی از پزشکان ایرانی که برای حضور در غزه و امدادرسانی به مردم مظلوم و مقاوم آن اعلام آمادگی کرده‌اند و نیز جمعی از فعالان فرهنگی و عموم مردم ، امروز سه‌شنبه ساعت ۱۸ مقابل دفتر حافظ منافع مصر واقع در ولنجک، خیابان شانزدهم برگزار خواهد شد.

متن بیانیه اعلام موجودیت ستاد یاری فلسطین(سیف) به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

وَمَا لَکُمْ لاَ تُقَاتِلُونَ فِی سَبِیلِ اللّهِ وَالْمُسْتَضْعَفِینَ مِنَ الرِّجَالِ وَالنِّسَاء وَالْوِلْدَانِ الَّذِینَ یَقُولُونَ رَبَّنَا أَخْرِجْنَا مِنْ هَـذِهِ الْقَرْیَةِ الظَّالِمِ أَهْلُهَا وَاجْعَل لَّنَا مِن لَّدُنکَ وَلِیًّا وَاجْعَل لَّنَا مِن لَّدُنکَ نَصِیرًا ( نساء – ۷۵)

بار دیگر رژیم وحشی و خون‌ریز صهیونیستی هویت اصلی خود را به جهانیان نشان داد و با کشتار زنان و کودکان و شهروندان مظلوم غزه روی هیتلر و چنگیز و صدام را سفید کرد؛ این رژیم سفاک بی‌توجه به اعتراض‌های افکار عمومی جهانی هر روز جنایت جنگی جدیدی را مرتکب می‌شود که در طول تاریخ اشغال سرزمین فلسطین کم سابقه است.

بدون شک این جنایات هولناک و وحشیانه که در برابر چشم جهانیان رخ می‌دهد جز با سکوت و تایید ضمنی نهادهای بین‌المللی و چراغ سبز قدرت‌های غربی از جمله آمریکا و اروپا امکان تحقق ندارد و نتیجه هم‌دستی و مشارکت دول غربی و سازمان‌های بین‌المللی است که کوس رسوایی این دول ریاکار را بیش از پیش به صدا درآورده است و پرده تزویر و ریا را از چهره ایشان کنار زده است.

این در حالی است که متاسفانه جهان اسلام با توطئه نظام سلطه و البته بی‌بصیرتی و تعصب‌های طائفه‌ای به جهانی پاره پاره تبدیل شده است و کشورهای اسلامی و دول عربی با مشغول شدن به دعواهای سیاسی و مسائل فرعی هیچگونه حمایت موثر و الهام بخش از ملت مظلوم فلسطین را انجام نداده‌اند و با بی‌تحرکی و انفعال و البته بعضا با همدستی با رژیم صهیونیستی همچون نقش دولت مصر در بسته نگه داشتن گذرگاه رفح و بازگشایی نمادین آن با خوش رقصی برای جلب رضایت آمریکا عملا زمینه را برای یکه‌تازی‌های جنایتکارانه رژیم صهیونیستی فراهم آورده‌اند.

در این میان چشم امید ملت مقاوم و مظلوم فلسطین پس از خداوند تبارک و تعالی و مجاهدان جان بر کف حماس و جهاد اسلامی به وجدان‌های بیدار و غیور آزادگان جهان است تا در این دنیای ریاکار و ظالم، یاور و فریادرس ایشان باشند . از اینرو ما مردم و نخبگان جامعه ایران با اعلام همدردی و همبستگی با ملت مظلوم فلسطین ضمن محکوم نمودن جنایت های رژیم کودک‌کش صهیونیستی از همه فعالان مدنی و اصحاب رسانه و صاحبان تریبون عاجزانه درخواست می‌کنیم نهایت تلاش خود جهت رسواسازی چهره ریاکار سازمان‌های بین‌المللی و آمریکا و اتحادیه اروپا را بکار بندند که این جنگ نابرابر آزمون و امتحانی برای همه وجدان‌های بیدار و زنده نگه داشتن انسانیت است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *