جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۲

علوی: دولت همه را زیر چتر ولایت قرار داد

سه شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۲۵
کد مطلب: 421082
وزیر اطلاعات مهم‌ترین سیاست دولت یازدهم را قرار دادن تمام جریان‌های سیاسی زیر چتر ولایت فقیه دانست.
به گزارش جهان به نقل از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمود علوی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان که با حضور استاندار البرز، نمایندگان مردم در مجلس، روحانیت معزز، فرماندهان نظامی و انتظامی و مدیران اطلاعات در سالن شهدای دولت برگزار شد، اظهار داشت: سال پیش رو سال ارجمندی است، آغازش با نام زهرای اطهر(س) و پایانش نیز با فاطمه زهرا(س) مزین شده است، سالی که نگین دولت، همدلی و همزبانی بر حلقه سیمین سال زینت بخش شده است و مناسبت‌های پیش رو نیز پیوند با اهل بیت علیه‌السلام، ان‌شاءالله بسترساز توفیق خدمت به مردم و شیعیان خواهد بود.

وزیر اطلاعات در بدو سخنرانی خود در جمع مسئولان به شاخصه‌های متمایز استان البرز اشاره کرد و گفت: استان البرز با حضور آیت‌الله طالقانی، اشتهاردی، رفیعی، جلال آل‌احمد و سرلشگر فلاحی و.. خاستگاه انسان‌های والا و ارزشمندی در عرصه علم، هنر، قلم، دفاع از موجودیت کشور اسلامی است و از این حیث جایگاه ویژه‌ای دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه افزود: استان البرز به تعبیر جامع و رسای مقام معظم رهبری "ایران کوچک" است، تابلویی از تمامیت ایران اسلامی با تلفیق اقوام که الگویی از هم‌افزایی و همزیستی اقوام و طوایف ایرانی را به نمایش گذاشته است.

وزیر اطلاعات همچنین وحدت و همدلی مسئولان استان البرز را نیز مورد اشاره قرار داد و افزود: از سوی دیگر همدلی مثبتی بین مسئولان استان، آیت‌الله حسینی همدانی، استاندار، نمایندگان استان و مسئولان لشگری و کشور، سپاه و نیروی انتظامی و سایر دستگاه‌های خدمتگزار در استان وجود دارد و امید همگی در جهت خدمت به مردم رضای الهی را کسب کنیم.

* فضا برای رقابت و رفاقت سالم انتخاباتی فراهم شود

علوی در بخش دیگری به موضوع انتخابات کشور اشاره کرد و با دعوت مردم و مسئولان به وحدت ملی هم‌راستا با همدلی و همزبانی، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی امسال را سال حساسی نامگذاری کرده‌اند، در پایان سال‌جاری دو انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود و ممکن است با برخی هیاهوها همراه باشد که باید آن را مدیریت کنیم و فضا را برای رقابت‌های سالم و در عین حال با رفاقت و برادری مهیا نماییم.

وزیر اطلاعات تأکید کرد: به مدیران کل استان‌های سراسر کشور نیز تصریح شده است که هر موردی از سوی هر جریان سیاسی به امنیت و آرامش آسیب بزند، مدیریت شود.

* دعوت به همدلی، هدیه مقام معظم رهبری به ملت بود

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری با نگاه نافذ و عمق اندیشه خود امسال را سال «دولت و ملت، همدلی و همزبانی» نامگذاری کرده‌اند؛ این نامگذاری هدیه‌ای به کشور و نظام بود تا رقابت سازنده انتخاباتی و رفاقت در پرتو همدلی و همزبانی و حفظ و عزت ایران اسلامی مستدام شود.

وزیر اطلاعات تأکید کرد: در پرتو وحدت و همدلی ملی می‌توانیم این عزت را حفظ کنیم.

* منشاء اختلاف‌ها هلاک برانگیز است

علوی ادامه داد: آموزه‌های اسلامی هم بر این نکته تأکید دارند؛ هیچ ملتی از رهگذر اختلاف به سعادت نمی‌رسد، اختلاف منشاء زمین ماندن و زمین‌گیر شدن است بنابراین نباید انرژی‌ها و نیروها را در برابر هم به کار بگیریم چرا که صلابت و ابهت از بین خواهد رفت.

وی افزود: رسول اکرم (ص) نیز تأکید می‌کنند با هم اختلاف نداشته باشید چرا که ملت‌های قبل از شما در این خصوص هلاک شدند.

وزیر اطلاعات خاطرنشان کرد: نامگذاری امسال از سوی رهبری معظم انقلاب، بازتاب آموزه‌های اسلامی است و همیشه باید بر وحدت، همزبانی تأکید داشته باشیم و امسال نیز با این نامگذاری مسیر را برای ما موکد کرده‌اند.

علوی افزود: ما یک ملت و امت واحد هستیم تا زمانی که وحدت ملی خود را پاس بگذاریم با هر سلیقه و گرایشی و نگاهی وقتی مسئول شدیم، مسئول همه سلایق و جریان‌ها را در چتر مسئولیتی خود خواهیم داشت.

وی افزود: در پاسخ به این نامگذاری در عمل باید قدم‌ها در جهت استحکام وحدت ملی برداشته شود، در واقع عنوانی که مقام معظم رهبری نام نهاده‌اند، خط‌کشی برای ولایتمداری ما است، ولایتمداری جایی خود را نشان می‌دهد که ولی فقیه رهنمودی را مطرح کنند که با نظرات مغایر باشد، آنجا که انسان به رهنمود عمل کند نشان می‌دهد ولایتمدار است در غیر این صورت اگر نظرات همسو باشد زیاد نشان نمی‌دهد.

این مسئول ادامه داد: به تعبیری دیگر وقتی انسانی نظر خاصی داشته و مغایر با ولی فقیه نظر خود را زیرپا بگذارد نشان می‌دهد ادعای او در ولایتمداری صادقانه است.
وزیر اطلاعات ادامه داد: افرادی که نسبت به دولت یازدهم نگاه مثبتی نداشتند و با لحنی دیگر نقد خود را مطرح می‌کردند یا سیاه نمایی‌هایی داشتند، اکنون ادبیات آنها گزندگی ندارد مشفقانه شده است و نشان می‌دهد چه میزان ولایت دارند و به نوعی این آزمون ولایتمداری بوده است.

* تحکیم وحدت ملی زیر چتر رهبری مشی دولت تدبیر و امید است

علوی ادامه داد: دولت تدبیر و امید در پی تحکیم وحدت ملی زیر چتر رهبری است و باید تا می‌توانیم برای رهبری معظم سرباز باشیم.

وی در ادامه وجود جناح‌های سیاسی را در تعارض با وحدت ملی ندانست و تصریح کرد: تعدد جناح‌ها مغایر با وحدت ملی نیست، چرا که این تعدد آرا در کشوری که می‌خواهد فضای آزادی داشته باشد و حول شعارهای روزهای نخست انقلاب اسلامی که همانا استقلال و آزادی است حرکت کند، امری طبیعی است.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه سلایق مختلف سیاسی همواره وجود خواهد داشت و رسیدن به بلوغ و رقابت‌ها نگاه دولت یازدهم است ادامه داد: انسجام دولت یازدهم از چهار دولت گذشته بیشتر است و جهت گیری‌ها در کنار منافع ملی در مسیر رفع مشکلات کشور قرار دارد.

وی تصریح کرد: امروز اصولگرا و اصلاح‌طلب همگی زیر چتر واحدی به دور از هرگونه تنش در جهت رفع مشکلات کشور تلاش می‌کنند.

* سایه استانداران بر تمامی گرایش‌ها سایه افکند

وزیر اطلاعات با بسط سخنان خود به نقش استانداران در شرایط کنونی ادامه داد: در این شرایط مسئولان نظام اسلامی باید بر جریان‌ها پدری داشته باشند. استانداران در دولت تدبیر و امید تنها متعلق به یک جریان خاص نیستند و سایه مدیریت استان باید بر سر همه گرایش‌ها باشد.

وی با بیان اینکه همه فرزندان نظام اسلامی زیر چتر واحد قرار می‌گیرند، افزود: دولت یازدهم به دنبال حاشیه بردن هیچ جریانی نیست، مگر آنکه خود آن جریان طوری عمل کند که به حاشیه برود.

علوی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی خود نقشه راه را ترسیم کرده‌اند؛ گفت: این راهبرد بستر را برای همدلی و همزبانی و هم‌افزایی ایجاد خواهد کرد چرا که نقشه راه از سوی مقام معظم رهبری فراهم است.

* مدیریت واحد و اخلاق‌مدار توصیه وزیر اطلاعات در شورای اداری

وزیر اطلاعات در ادامه توصیه‌هایی هم به مدیران استان داشت و در این رابطه بیان کرد: توصیه می‌شود در مقام مدیریت، وحدت و اخلاق مداری را سرلوحه امور قرار دهید، همان‌گونه که پیامبر اکرم (ص) نیز در حکومت داری خود اخلاق گرایی، مدیریت، فرماندهی و علم را با یکدیگر تلفیق نمودند و الگو شدند.

وزیر اطلاعات گفت: اقتدار امروز کشور مرهون همت دانشمندان برجسته در صنایع دفاعی، غیورمردان ارتش و سپاه جمهوری اسلامی ایران، نیروهای دلاور انتظامی و سربازان گمنام امام زمان (عج) است که با هوشیاری توطئه‌های دشمنان را خنثی می‌سازند.

وی تصریح کرد: وزارت اطلاعات به دنبال برقراری امنیت برای تمامی اقشار از هنرمندان، دانشمندان، اساتید، طلبه و... است و فضایی که همه امکان ارائه نظرات و دیدگاه‌های خود را داشته باشند.

وزیر اطلاعات حفظ کرامت انسانی را موجب کاهش آثار ناهنجاری‌های اجتماعی دانست و تصریح کرد: هر میزان فضا برای حفظ ارزش‌های والای انسانی مهیا باشد کمتر شاهد آسیب‌های اجتماعی خواهیم بود.

وی با مقایسه سیاست‌های دولت تدبیر و امید با سایر دولت‌های پیشین، برقراری امنیت روانی امروز کشور را مرهون تلاش‌های دولت تدبیر و امید دانست.

وزیر اطلاعات در این رابطه بیان مقام معظم رهبری را مورد تأکید قرار داد و خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری فرموده‌اند که احساس امنیت، از وجود امنیت بهتر است بنابراین تمام تلاش‌های سربازان گمنام امام زمان (عج) فراهم ساختن بسترهای حس امنیت در کشور خواهد بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
درود بر وزیر سادات و ولایت محور.
چغوک
فکر نکنم جناب علوی هنوز انتخابات نشده اونوریای اینوری دار دندون تیز کردن!!!!!!