جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
امیرعبداللهیان:

امنیت کشورهای‌منطقه به‌هم پیوسته است

سه شنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۵۰
کد مطلب: 441882
گروهی از نمایندگان احزاب مختلف و شخصیتهای سیاسی لبنان که به جمهوری اسلامی ایران سفر کرده‌اند با حسین امیر عبداللهیان معاون عربی و آفریقا وزارت امور خارجه دیدار کردند.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، گروهی از نمایندگان احزاب مختلف و شخصیتهای سیاسی لبنان که به جمهوری اسلامی ایران سفر کرده‌اند با حسین امیر عبداللهیان معاون عربی و آفریقا وزارت امور خارجه دیدار کردند.

در این دیدار امیرعبداللهیان ضمن خوش آمدگویی به هیأت لبنانی ظهار داشت: سیاست ثابت جمهوری اسلامی ایران گسترش رابطه با تمامی کشورها به خصوص کشورهای اسلامی، همسایه و منطقه می باشد.

وی سپس با تبیین شرایط حساس منطقه پس از توافق هسته‌ای، اظهار داشت: رژیم صهیونیستی‌، به دنبال تحریک درگیریها در منطقه است.

معاون عربی و آفریقای وزیر خارجه حمایت از جبهه مقاومت در منطقه و مبارزه با تروریسم را از اصول خدشه ناپذیر جمهوری اسلامی ایران بر شمرد و با اشاره به سیاست خارجی کشورمان ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران همواره برای افزایش ثبات و امنیت منطقه تلاش و با هرگونه اقدامی که موجب بی ثباتی در منطقه شود مخالفت می نماید.

وی با اشاره به بحران های ایجاد شده در منطقه افزود : جمهوری اسلامی ایران همواره به راه حل سیاسی دراین بحران ها تأکید می نماید.

ایشان ضمن انتقاد از طرفهایی که با دخالت ها و نظامی کردن منطقه را به خشونت کشیده اند، ادامه داد: حمله نظامی عربستان به یمن کاملا اشتباه و در شأن یک کشور عربی نبوده و جمهوری اسلامی ایران آماده کمک برای خروج از این بحران است.

وی همچنین اظهار امیدواری کرد تا سرنوشت امام موسی صدر که دغدغه جدی خانواده ایشان، دوستداران وی، مردم و مسئولین جمهوری اسلامی ایران است به هر نحو در لبنان و لیبی پیگیری و نهایی شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *