جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

آبیدر قربانی بی‌تدبیری مسئولان‌کردستان شد

شنبه ۱۳ تير ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۰۸
کد مطلب: 431388
نماینده مردم شهرستان های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی گفت: آبیدر قربانی بی تدبیری مدیران و مسئولان دولتی در کردستان شد.
به گزارش جهان، سید احسن علوی در گفتگو با مهر ضمن اظهار تاسف از آتش سوزی وسیع کوه آبیدر سنندج اظهار داشت: در حالی که طی چند سال اخیر شاهد آتش سوزی در کوه آبیدر سنندج بوده ایم ولی متاسفانه مدیران و مسئولان استان هیچ برنامه ای برای مهار آتش سوزی های احتمالی انجام ندادند و به همین دلیل خسارت های آتش سوزی خیلی وسیع و گسترده بود.

وی ادامه داد: طی سه سال اخیر بارها شاهد وقوع آتش سوزی در کوه آبیدر سنندج بودیم ولی متاسفانه این آتش سوزی ها هیچگاه باعث نشد که مسئولان استان و شهرستان به فکر باشند و امروز این نماد سنندج و کردستان در آتش سوخت.

نماینده مردم کردستان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: من بارها در خصوص لزوم پیش بینی لازم برای کنترل و مهار آتش سوزی در جنگل ها و مراتع استان به ویژه حاشیه شهرها تذکر داده بودم ولی متاسفانه کسی به فکر اقدامات پیشگیرانه نبود و امروز شاهد وقوع این فاجعه زیست محیطی در شهر سنندج هستیم.

وی با بیان اینکه احتمال وقوع آتش سوزی به دلایل مختلف در مراتع وجود دارد، افزود: می بایست حداقل امکاناتی در نزدیکی به این منطقه مستقر می شد تا در صورت وقوع هر حادثه ای سریع کنترل شود که متاسفانه امروز اینگونه نشد و آبیدر سیاه پوش شد.

علوی خسارت های ناشی از این آتش سوزی در آبیدر سنندج را زیاد دانست و گفت: بدون شک این آتش سوزی یعنی نابود کردن حق حیات برای درختان و موجودات زنده در آبیدر و به همین دلیل لازم است که مدیران و مسئولان در این زمینه پاسخگو باشند.

وی از عدم برخورد با عامل یا عاملان آتش سوزی سالهای گذشته در آبیدر سنندج انتقاد کرد و افزود: اگر در گذشته عوامل آتش سوزی آبیدر سنندج شناسایی و با آنها برخورد می شد دیگر امروز شاهد تکرار این حادثه نمی بودیم که مسئولان باید در این زمینه نیز پاسخگو باشند.

نماینده مردم کردستان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: بدون شک یکی از مطالبات اصلی ما در سفر آینده رئیس جمهور به کردستان موضوع آتش سوزی در آبیدر سنندج است و انتظار می رود که با هر گونه بی تدبیری و اهمال کاری در این زمینه برخورد شود.

وی ضمن تقدیر از غیرت مردم شهر سنندج برای مهار آتش سوزی گفت: به راستی امروز هم مردم سنندج غیرت و لیاقت خود را نشان دادند و باید از تمامی افرادی که امشب با دست خالی برای مهار آتش راهی آبیدر شده و از جان مایه گذاشتند تقدیر کرد.

علوی در پایان بیان کرد: بدون شک مسئولان استانی و کشوری طی روزهای آینده مورد سوال ما و مردم قرار خواهند گرفت و حتما باید پاسخگوی عملکرد خود در خصوص وقوع این آتش سوزی باشند.

آتش سوزی در کوه آبیدر سنندج از ساعت ۲۱ امشب آغاز شده است و هم اکنون نیز ادامه دارد و تقریبا اکثر مراتع کوه آبیدر سنندج در این آتش سوزی نابود شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *