جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

رونمایی اسماعیلی از چند پروژه مهم نظامی

شنبه ۷ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۶
کد مطلب: 441288
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء از رونمایی رادار های بینا و نظیر همزمان با روز پدافند هوایی خبر داد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء در نشست خبری صبح امروز که در قرارگاه پدافند برگزار شد از برگزاری رزمایش قرارگاه پدافند هوایی در اواخر پاییز خبر داد.

وی همچنین از رونمایی رادار های «بینا» و «نظیر» در دو منطقه کوهستانی و دشت در دهم شهریور و همزمان با روز پدافند هوایی خبر داد.

امیر اسماعیلی با بیان اینکه رادار "فتح ۱۴" که از فناوری نیمه‌هادی و با برد بالا طراحی شده در یکی از نقاط پدافندی مستقر خواهد شد، اظهار داشت: سامانه موشکی "تلاش" که برای رهگیری و درگیری با اهداف ارتفاع متوسط و بالا طراحی شده با همکاری وزارت دفاع تولید شده است.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء گفت: سامانه همیار رهگیر در سایت‌های شناسایی برای همپوشانی اطلاعات و اشراف اطلاعاتی و انسجام بیشتر و برای رهگیری ناوهای هواپیمابر و بالگردبر طراحی شده است.

وی با بیان اینکه در حوزه پهپاد و فرماندهی محصولاتی تولید و رونمایی می‌شود که به دلیل معذوریت‌های اطلاعاتی و امنیتی از توضیح بیشتر در مورد آن معذوریم تصریح کرد: دانشگاه پدافند هوایی که مدتی از افتتاح آن گذشته دوره‌های آموزش ویژه‌ای را در اردوگاه جنگل، دشت و کوهستان پیگیری کرده و در بحث آموزش تخصصی اقدامات ویژه‌ای را انجام داده و اولین دوره آموزش درجه‌داری به صورت مستقل انجام می‌شود.

امیر اسماعیلی سامانه «حلقه بیدار» یا SSR را به نوعی سامانه شنود و تحلیل‌گر اطلاعاتی و پسیو و غیرقابل کشف دانست که تولید و رونمایی خواهد شد.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء با اشاره به این که تعداد نقاط پدافندی از ۳۶۰۰ به ۳۸۰۰ نقطه افزایش یافته و قرار است تا ۵۰۰۰ نقطه نیز افزایش یابد، یادآور شد: در تمام یگان‌های پدافندی نیروهای مسلح ورود اطلاعات رادار «رزونانس« و «قدیر» انجام شده است.

وی به برگزاری رزمایش مشترک با سپاه پاسداران اشاره کرد و اظهار داشت: امروز در بخش هوایی، آسمان جمهوری اسلامی ایران امن‌ترین آسمان منطقه بوده که این نشان از تعاملات قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا با سازمان هواپیمایی کشوری و سازمان فرودگاه‌های کشور است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *