سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۱

بحران سوریه، یک جنگ‌جهانی کوچک‌است

دوشنبه ۹ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۵۰
کد مطلب: 441684
رئیس مرکز تحقیقات راهبردی مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ما به عنوان یک وظیفه دینی و انسانی به لبنان کمک می کنیم و با توجه به اشتراکاتی که داریم می توانیم به حل مشکلات لبنان کمک کنیم.
به گزارش جهان به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛ علی اکبر ولایتی در دیدار با هیئت احزاب لبنانی که به ایران سفر کرده اند ، افزود: بدون تردید ما همچون گذشته و بیش از پیش از لبنان حمایت می کنیم.

وی ادامه داد: می توان برخی تهدیدها را به فرصت تبدیل و با استفاده از تجربیات جمهوری اسلامی ایران در حوزه شهری به رفع مشکلات لبنان کمک کرد.

آقای ولایتی ابراز امیدواری کرد: کشورهای لبنان ، سوریه ، عراق ، یمن و حتی مردم بحرین در مقابله با فشارها موفق شوند تا اهداف ملی خود را محقق کنند.

وی همچنین از ابراز آمادگی مرکز تحقیقات راهبردی مجمع تشخیص مصلحت نظام برای هماهنگی با احزاب ، نمایندگان گروه های مختلف و اساتید دانشگاههای لبنان خبر داد.

سرنوشت مردم سوریه باید بدست خودشان تعیین شود نه کسی دیگر


رئیس مرکز تحقیقات راهبردی مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه به سوریه اشاره کرد و گفت: ایران تا آخر از ملت و دولت سوریه حمایت می کند و با هر نوع مداخله خارجی چه از ناحیه منطقه و چه از ناحیه بین المللی مخالفت خواهد کرد و سرنوشت مردم سوریه باید بدست خودشان تعیین شود نه کسی دیگر.

ولایتی افزود: اگر بشاراسد به سخنان مرتجعین منطقه گوش فرا می داد مطلوب آنها بود و علت این که با وی مخالفند این است که آقای اسد تا پای جان برای منافع سوریه ایستادگی کرد به طوری که دشمنان تا ۲۰۰ - ۳۰۰ متری دفتر وی رفتند ولی ایشان مقاومت کرد.

وی ادامه داد: آقای بشاراسد می توانست در سال های اخیر به وعده های برخی کشورهای مرتجع عمل کند و دست دوستی به آنها دهد ولی این کار را نکرد و مردم دنیا ، منطقه و بخصوص مردم سوریه فهمیدند کسی که تا آخر پای منافع سوریه ایستاده ، بشار اسد است.

هر چیزی که برای دشمنان مضر باشد قطعاً برای دوستان مفید خواهد بود


رئیس مرکز تحقیقات راهبردی مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: کمتر از دو سال قبل در سوریه انتخاباتی برگزار شد که پیروز آن انتخابات بشار اسد بود و ما مطمئن هستیم اگر مجدداً در سوریه با نظارت سازمان های بین المللی رأی گیری شود قطعاً آقای بشاراسد رأی خواهد آورد.

ولایتی ادامه داد: وقتی می خواهند بشار اسد کنار برود این نشان دهنده آن است که وی برای آنها مضر است بنابر این هر چیزی که برای دشمنان مضر باشد قطعاً برای دوستان مفید خواهد بود.

وی تاکید کرد: هر وقت دشمن در مورد موضوعی تمرکز کرد ما باید عکس آن عمل کنیم و ببینیم چرا چنین خواسته ای را مطرح می کند.

رئیس مرکز راهبردی مجمع تشخیص مصلحت نظام با ابراز تأسف از خسارات وارد شده به مردم عراق ، سوریه و لبنان گفت: خوشبختانه دشمنان نتوانستند در این کشورها به اهداف خود برسند.

ولایتی افزود: به اعتراف مسئولین غربی و برخی کشورهای منطقه گروه تروریستی در عراق و سوریه توسط این کشورهای غربی و برخی حامیان منطقه ای آنها تشکیل شد.

وی اظهار داشت: برخی از کشورهای منطقه رویای احیای امپراطوری های گذشته را در سر می پروراندند که بر کشورهای عرب مسلط بودند و برخی کشورهای مختلف با انگیزه های گوناگون از تروریسم در منطقه حمایت کردند.

نقش مهم لبنان درشکل دهی مبارزه با صهیونیست ها


ولایتی تاکید کرد: لبنان با وجود مساحت محدود ، نقش مهمی در شکل دهی مبارزه برای مقابله با صهیونیست ها و حامیان آنها در جهان اسلام و جهان عرب دارد.

وی افزود: آنچه مردم لبنان طی سال های گذشته انجام دادند موجب شگفتی دنیا شده است.

وی با بیان این که رژیم صهیونیستی برای اولین بار در جنگ ۳۳ روزه شکست خورد تصریح کرد: مقامات رژیم صهیونیستی عجز خودشان در مقابله با مقاومت لبنان را علناً مطرح کردند.

ولایتی گفت: آنچه در غرب آسیا و شمال آفریقا به عنوان بیداری اسلامی اتفاق افتاد دشمنان را به این فکر انداخت که مشکلی برای مردم این منطقه بوجود بیاورند که مهمترین آن دخالت در امور داخلی سوریه بود.

جنگ در سوریه یک جنگ جهانی کوچک است

وی آنچه را که در سوریه می گذرد به یک جنگ جهانی کوچک علیه سوریه تعبیر کرد و افزود: اقدام شیطانی دخالت در سوریه در تاریخ معاصر بی سابقه است.

ولایتی تاکید کرد: بهانه دشمنان ابتدا این بود که می خواهند به برقراری دموکراسی در سوریه کمک کنند به خاطر همین از ۸۰ کشور عده ای مزدور که جز آدم کشی هنر دیگری ندارند به سلاح مسلح شدند تا مردم سوریه را اعم از نظامی و غیر نظامی بکشند.

ولایتی افزود: آیا می شود باور کرد کسانی که جز آدم کشی هنری ندارند برای دموکراسی به سوریه آمده اند.

وی در ابتدای این دیدار ضمن خوشامدگویی به هیئت احزاب لبنانی گفت:‌ ما به شما به عنوان نمایندگان احزاب مختلف لبنانی اعم از شیعه ، سنی ، دروزی ، مسیحی و ارمنی احترام می گذاریم.

اقدام جالب ولایتی در دیدار با هیئت لبنانی


رییس مرکز تحقیقات راهبردی مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار با هیئتی از احزاب لبنانی برای همرنگی با مهمانان که بدون لباس رسمی حضور یافته بودند، کت خود را درآورد.

دفتر علی اکبر ولایتی رییس مرکز تحقیقات راهبردی مجمع تشخیص مصلحت نظام یکی از مقاصد اصلی هیئت های سیاسی خارجی است که در جریان سفر به ایران حتما سری به آنجا می زنند.

عصر دیروز نیز هیئتی از احزاب لبنانی به ریاست آقای بسام الهاشم از حزب الیسار الوطنی این کشور،‌ با ولایتی دیدار داشتند.

آقای الهاشم در ابتدای دیدار با آقای ولایتی از فرصت بدست آمده تشکر کرد و از این که هیئت احزاب لبنانی با لباس غیر رسمی در جلسه دیدار با آقای ولایتی حضور یافته اند عذرخواهی کرد.

این مقام لبنانی در توجیه علت نپوشیدن لباس رسمی برای حضور در این دیدار گفت: در حال دیدار از منزل حضرت امام (ره) بودیم و به دلیل ترافیک سنگین تهران نتوانستیم به هتل برویم و با لباس رسمی در این دیدار حاضر شویم.

آقای ولایتی نیز در اقدامی جالب کت خود را درآورد و گفت: من هم حاضرم کتم را دربیاورم.

این اقدام آقای ولایتی باعث شد تا هیئت احزاب لبنانی چندین بار وی را تشویق، و از او تشکر کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *