جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۱۱

شکایت معاون حقوقی رئیس جمهور از مداحان

شنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۳۵
کد مطلب: 163683
معاون حقوقی رییس‌جمهور گفت: علاوه بر شکایتی که دادستانی علیه یکی از مداحان به اتهام توهین به رییس‌جمهور مطرح کرده، معاونت حقوقی ریاست جمهوری نیز شکایت جداگانه‌ای علیه این مداح مطرح می‌کند.

معاون حقوقی رییس‌جمهور گفت: علاوه بر شکایتی که دادستانی علیه یکی از مداحان به اتهام توهین به رییس‌جمهور مطرح کرده، معاونت حقوقی ریاست جمهوری نیز شکایت جداگانه‌ای علیه این مداح مطرح می‌کند.

دکتر فاطمه بداغی در گفت‌وگو باایسنا گفت: در مواردی که توهین به رییس‌جمهور صورت می‌گیرد، دادستان می‌تواند به عنوان مدعی‌العموم شکایتی را مطرح کند. در مورد اخیر نیز دادستان به عنوان مدعی‌العموم شکایتی طرح کرده و ما نیز شکایت جداگانه‌ای ارائه خواهیم داد.

وی با بیان اینکه «ما قبلا هم از یکی دیگر از مداحان شکایت کرده بودیم»، ادامه داد: به نظر ما کسانی که مدعی اسلام ناب محمدی (ص) هستند باید بیشتر مقید به رعایت احکام اسلامی و اخلاق باشند .

این در حالی است که معاون حقوقی رییس جمهور هفته گذشته اعلام کرده بود که دلیل شکایت های متعدد دفتر ریاست جمهوری از اشخاص و رسانه ها اخلاقی کردن جامعه اسلامی است .

فاطمه بداغی معاون حقوقی رئیس جمهور درباره طرح شکایات دولت از رسانه‌ها و برخی اشخاص گفته بود : دولت احترام کامل برای فضای آزاد و نقد منصفانه و بحث منطقی در رسانه‌ها قائل است و ضمن دفاع از این مولفه‌ها، گاهی از موارد قابل اغماض هم گذشت می کنیم. ظرفیت بردباری و تحمل دولت نسبت به فضای نقد زیاد است و نسبت به برداشت‌ها هم صبوری کافی داریم، اما اگر فضای جامعه به نحوی ملتهب شود که قبح برخی جرایم ریخته شود، ناگزیریم در پیگیری موضوعات جدی باشیم.

بداغی حتی این را هم گفته بود که که "لزوما طرف شکایت دولت، سایت‌ها و مطبوعات نیستند و حتی ممکن است از برخی اشخاص هنجارشکن نیز، به دلیل ارتکاب جرائمی چون توهین و افترا علیه مسئولان که قانون تعریف روشنی برای آنها دارد، شکایت شود ".

معاون حقوقی رئیس جمهور در پاسخ به این سؤال که آیا طرح شکایت از منتقدان برخی مسئولان دولتی مغایر نظر رئیس جمهوری نیست که بر عدم شکایت دستگاه‌ها تاکید دارد؟ گفت: معاونت حقوقی ریاست جمهوری وظایفی قانونی دارد که بر اساس آن عمل می کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اگر دادستان و معاون حقوقی رئیس جمهور واقعا به دنبال عدالت و اعاده حیثیت از رئیس جمهور محبوب هستند از آقازادگان و رجالی که مستقیما و بدون هیچ واهمه به ملت و دولت توهین می کنند شکایت کنند
Iran, Islamic Republic of
یعنی تا به حال هر توهینی که به رئیس جمهور شده به صورت حقوقی پیگیری شده! پس باید حدود سیصد هزار شکایت توسط ریاست جمهوری تنظیم شده باشد یا اینکه نه! چون این بار طرف مقابل یک حزب اللهی دلسوخته بوده به این فکر افتاده اند.
Iran, Islamic Republic of
حالا چرا باید این روند از مداحان شروع شه ؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
هر دم از این باغ بری می رسد
مرحبا آقای رئیس جمهور خوب حال رفقا را می گیری
Iran, Islamic Republic of
واقعا آدم خونش به جوش مياد .
يكي نيست به اين اساتيد بگه ، اگه همين ذاكرين و حمايتاشون نبود ، الان ميتونستند به اين راحتي نظر بدهندو حرف بزنند.
تمام دولت جمع بشن ، نميذاريم كوچكترين بي احترامي به نوكران اباعبدالله(ع)بشه.
حرف حق ناراحتي نداره
Iran, Islamic Republic of
دكتر احمدي نژاد در مناظره تاريخي با موسوي:
"اينا رو نگاه كنيد شما.من اينا رو اوردم كه شما ببينيد.320 هزار تيتر توهين اميز عليه دولت."
معاون حقوقي آن موقع كجا تشريف داشتند؟الان براي مداحان با بصيرت ياد قانون افتاده اند؟
ياد شهيد اويني بخير كه فرمود در اين مملكت همه ازادند الا بچه حزب اللهي ها.
Iran, Islamic Republic of
با اينكه به مداحان تهران بخصوص حاج منصور و حاج سعيد ارادت دارم ولي توهين به رئيس جمهور توسط هر كس كه انجام بشود كار زشتي است و بايد براي جلوگيري از تكرار آن رسيدگي شود
سلام

خدمت شما ميدونم كه اين نظر رو پاك ميكنيد و لي به فرموده حضرت امام خميني(ره) ما مامور به تكليفيم و با نتيجه كاري نداريم من هم تكليفم اين بود كه بگويم چرا بعضي ها سر خود را در زير برف فرو برده اند و فكر ميكنند كه مردم نميفهمند

آقاي رييس جمهور محترم شما از دامن همين حزب الله و هيات هاي تهران مخصوصا حسين جان حاج آقا منصور رييس جمهور شديد پس به قول حاج آقا به دامن امام حسين (ع) يعني همين هيات ها برگرديد. رحيم مشائي محبوبيت شما را خراب كرده و خراب تر نيز مي كند

يا علي
Iran, Islamic Republic of
برای مداحي همچون حداديان واقعا متاسفم.. فايل صوتي كه توهين كرده شنيدم ..خودتون قضاوت كنيد كار بجايي رسيده كه صحبتهاي حداديانو تو شبكه هاي ماهواره پخش ميكنند واونو بعنوان تفرقه و اختلاف در ايران علم كرده اند...حاج سعيد اين تذهبون
Iran, Islamic Republic of
كار رييس جمهور مظلوممون به جايي رسيده كه علنا بهش توهين ميكنن ، تازه از غريبه ها نمي خوريم ، از خودي ضربه خورد بد درديه ...
Iran, Islamic Republic of
آقا جون اصل حرف حاجي حرف همه بچه حزب اللهياست