جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۶
۱۴

پرز: کوروش اولین صهیونیست جهان بود!

چهارشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۴۲
کد مطلب: 293689
رئیس رژیم اشغالگر اسرائیل مدعی شده است: «کوروش از یهودیان ایران نیز خواست که به ارض اسرائیل مهاجرت کنند، پس او "اولین صهیونیست جهان" بود.»[!]
پرز: کوروش اولین صهیونیست جهان بود!
به گزارش جهان به نقل از جام، العربیه (AlArabiya) رسانه وابسته به خاندان سلطنتی عربستان، خبر داد: «شیمون پرز -رئیس رژیم صهیونیستی- اعلام کرده است که ایران و اسرائیل می توانند پشت یک میز نشسته و مذاکره کنند چراکه اسرائیل دشمنی ابدی با ایران ندارد.»

بر پایه این گزارش، وی در مصاحبه با روزنامه انگلیسی "دیلی تلگراف" گفته است: «اسرائیل هیچگونه دشمنی با ایران ندارد و "کوروش کبیر" بنیانگذار سلسله هخامنشی، اولین پادشاهی بود که یهودیان را از بردگی در بابِل رها کرد و آن ها را بار دیگر به سرزمینشان بازگرداند.»

رئیس رژیم اشغالگر اسرائیل در ادامه مدعی شده است: «کوروش از یهودیان ایران نیز خواست که به ارض اسرائیل مهاجرت کنند، پس او "اولین صهیونیست جهان" بود.»[!]

https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000293/nf00293703-2.jpg

ظاهرا شیمون پرز خیال کرده افکار عمومی جهان هم مانند مهاجران یهودی محصور در محیط بسته سرزمین های اشغالی، دروغ پردازی ها و تحریفات تاریخی سردمداران این رژیم نامشروع و جعلی را باور می کنند.

پرز که در آستانه 90 سالگی است، در ادامه این مصاحبه بدون اشاره به تهدیدهای گاه و بیگاه رژیم صهیونیستی مبنی بر حمله به ایران، افزوده: «حکومت اسلامی ایران تمام هم و غم خود را بر روی ساخت بمب اتم متمرکز کرده تا اسرائیل را از صفحه جهان محو کند، در صورتی که ما هیچ کشوری را تهدید نکرده ایم.»

این در حالی است که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، در مجمع عمومی سازمان ملل متحد نمودار مسخره ای را به حاضران نشان داد و به صراحت تهدید کرد که تهران در حال عبور از خط قرمز تل اویو می باشد و در این صورت، حمله به ایران اجتناب ناپذیر است.

گفتنی است روزنامه انگلیسی تلگراف در حاشیه این مصاحبه، ادعای مضحکی را نیز مطرح کرده و نوشته است: «در اوج جنگ ایران و عراق، مهندسان و تکنیسین های اسرائیلی به ایران می رفتند و هواپیماهای جنگی این کشور را تعمیر می کردند.»[!]

https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000293/nf00293703-3.jpg
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


غلط کردی مردک ......
United States
ولی ایران دشمنی ابدی با اسرائیل داره ...
علی
دوستان جهان نیوز همچین خبرایی نیاز به تحلیل داره نباید مخاطبان رو بدون تحلیل در مورد اظهارات پرز در مورد کورش رها کنید این می تونه اثرات منفی داشته باشه
اصغر
Iran, Islamic Republic of
حرف صهیونیستی مثل پرز چه اساسی دارد که بخواهد مبنای تحلیل قرار گیرد؟
Iran, Islamic Republic of
مرگ بر اسراییل
جالبترين مسئله اينكه يكي نظر منفي داده!!!
مهدی
Iran, Islamic Republic of
آقای شیمون پرز غلط کرده و به گور هفت جد و آباءش خندیده این اظهار نظرو کرده چون علت اصلی اقدام کورش در فرستادن یهودیان به سرزمین خودشان فقط و فقط برای راحت شدن مردم ایران از کارشکنی های یهودی های ساکن در ایران بود .کما اینکه دیدیم بعداز کورش یهودیها با فریب خشایارشا چه جنایت هولناکی را علیه ایرانیان در قضیه پوریم رقم زدند و یک هولوکاست ایرانی را بوجود آوردند .کورش میدانست اگر یهودیها در ایران بمانند بدلیل نژاد پرست بودنشان در آینده چه بلائی سر ایرانیها خواهند آورد لذا با این اقدام خواست شر این قوم ظالم را از سر مردم ایران کم بکند. پس درود بر کوروش
Iran, Islamic Republic of
دقیقا گل گفتی. یکم تاریخ خونده باشه میفهمه که بخاطر اینه که از بس خبیث بودن و اذیت میکردن انداختشون بیرون
مهدی
Iran, Islamic Republic of
. ولی به نظر من شیمون پرز باید به فکر یک مطلب اساسی دیگر باشد که بر مبنی همان تعالیم دین یهود که در جای جای تورات به خاطر نافرمانی ها و جنگهائی که قوم بنی اسرائیل با خداوند داشتند هیچوقت برای همیشه قوم یهود در سرزمین مقدس پاگیر و ماندگار نخواهد شد یک بار بخت النصر تارو مارشان کرد و یک بار هم رومی ها و بر اساس یک مطالعه و تحقیق علمی که کردم در زمانی که مجموع اعداد سال یهودی در 2 بار جمع کردن متوالی به عدد 3 برسد روزی فرا خواهد رسید که برای همیشه قوم یهود از سرزمینهای مقدس پراکنده خواهند شد و در این زمان بعلت شدت این نابودی که قابل مقایسه با دو دفعه قبل نیست تعداد یهودیان بحدی خواهد بود که هیچ مرجع آماری آنرا مطرح نخواهد کرد.
کم کم ولشون کنی می گن خواجه حافظ شیرازی اهل اسرائیل بود. مخ صهیونیست های غاصب در حال تحلیل رفتنه
Iran, Islamic Republic of
مرگ بر اسراییل...
ما به دستور صریح قرآن ، یهودیانی که با اسلام دشمنی دارند ، هرگز به دوستی نمیگیریم (یا ایها الذین امنوا لا تتخذوا الیهود و النصاری اولیاء... مائده)
کوورش بزرگترین خدمت را به یهودیانی کرد که بعد از اینکه آزاد شدند ،با دسیسه و توطئه در زمان خشایارشا 70.000هزار ایرانی رو قتل عام کردند.
اگر کوروش یهودیان رو آزاد نمکیرد شاید امروز صهیونیسم وجود نداشت!
با سلام - یهودی مسلک بودن کوروش هرگز دروغ نیست! کوروش در لوحه حقوق یهودیان (نه حقوق بشر !) 12 بار خدای خود مرداک را ستایش می کند و نه خدای ایرانیان اهورامزدا را ! در ضمن مادر کوروش هم خاویر یک یهودی افراطی و متعصب بوده و کوروش را همانطور حامی دولت یهود تربیت کرده است! آیا شک نمی کنید که چرا اینهمه صهیونیست ها و فراماسون ها روی کوروش مانوور می دهند! برای اینکه یک الگوی فرمانروای ایده آل از کوروش یهودی مسلک در ذهن ایرانیان القاء کنند تا هر حاکم یا رئیس دولت در ایران تنها زمانی خود را مشروع بداند که همانند کوروش دوست و حامی سرسخت تشکیل دولت یهود در اورشلیم و ساخت هیکل سلیمان باشد !
... غلط کرده بااسراییلش